کد خبر : 1840001 | 02 شهریور 1401 ساعت 01:39 | 27.3K بازدید | 34 دیدگاه

ماجدی: برکناری اسکوچیچ دور از معرفت ایرانی بود!

سرپرست فدراسیون فوتبال می‌گوید با علی دایی و هیچ گزینه دیگری مذاکره نکرده چرا که فدراسیون تا سال 2023 با سرمربی تیم ملی قرارداد دارد.

ماجدی: برکناری اسکوچیچ دور از معرفت ایرانی بود!

به گزارش "ورزش سه" سرپرست فدراسیون فوتبال با حضور در برنامه مجله فوتبال شبکه خبر، به سوالات مجری این برنامه در خصوص عملکردش در مدت سرپرستی فدراسیون و برنامه‌هایش برای انتخابات فدراسیون فوتبال پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید:

میرشاد ماجدی، در خصوص ماجرای عزل سرمربی تیم ملی از سوی کمیته فنی و ابقای او از سوی هیئت رئیسه گفت:"این طور نیست. اعضای کمیته فنی، افراد سرشناسی هستند که چندین سال عضو تیم ملی بودند یا آقای محصص که اکثر سرمربیان ما مدرک A خودشان را از ایشان گرفتند. ولی یادمان باشد که کمیته فنی یک کمیته مشورتی است. تصمیم‌گیر نیست. کمیته فنی به اعضای فدراسیون مشورت می‌دهد."
سرپرست فدراسیون فوتبال در ادامه افزود:"طبق اساسنامه پیشنهاد سرمربی با رئیس فدراسیون و تصویب هیئت رئیسه است. قابلیت تصمیم‌گیری هم دارند. موضوع نیاز به دستور جلسه نداشت و هفت نفر اعضا هیئت رئیسه بر ابقای ایشان تصمیم گرفتیم. ما اگر آقای اسکوچیچ را برکنار می‌کردیم یا مربی دیگر می‌آوردیم، تصمیم‌گیری می‌شد. ما این کارها را نکردیم و ایشان به کار خود ادامه دادند."
ماجدی همچنین به دلیل مخالفت با نظر کمیته فنی هم اشاره کرد و گفت:"به هرحال ما ایرانی هستیم. کسی که به ایران آمده، سالم کار کرده، تیمی که هیچ کسی مسئولیتش را قبول نمی‌کرد، به دور دوم و بعد هم جام جهانی رسانده است. به نظر من یک مقداری بی‌معرفتی بود اگر می‌خواستیم او را عوض کنیم. ما تصمیم نگرفتیم، ابقای ایشان موضوعی بود که وجود داشت."
سرپرست فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه چرا از اول چنین مباحثی پیش آمد هم گفت:" یک سری مسائل خارج از فدراسیون القا می‌شود. باور کنید در فدراسیون فوتبال آنقدر نکته مثبت و منفی وجود دارد که نمی‌شود روی یک موضوع تمرکز کرد. زمانی‌که ما روی برنامه‌ریزی برای بازی‌های دوستانه و درآمدزایی تمرکز کردیم، همزمان چنین اتفاقاتی افتاد."
پیشنهاد سرمربیگری به علی دایی مبحث دیگری بود که مجری برنامه با استناد به صحبت‌های خداداد افشاریان از سرپرست فدراسیون فوتبال پرسید و با این جواب مواجه شد:"من تماس گرفتم ایشان را ببینم. خود ایشان را روی خط بیاورید بپرسید. همین الان که با شما صحبت می‌کنم دو روز قبل، آخرین قسط مالیات آقای کی‌روش را در حدود یک میلیارد تومان پرداخت کردیم. ما نمی‌خواهیم هیچ باری را روی دوش ملت و دولت بگذاریم. سعی می‌کنیم با حداقل هزینه بهترین نتیجه را بگیریم. ما با آقای اسکوچیچ تا 2023 قرارداد داریم. تعجب می‌کنم دوستان می‌گویند هیئت رئیسه تشکیل شده یا نشده است. وظیفه داریم ایشان را صددرصد حمایت کنیم و این کار را می‌کنیم."

1737982
موضوع دودستگی در بین بازیکنان تیم ملی در خصوص سرمربی و انتخابات فدراسیون فوتبال، سوژه دیگر پرسش افتخاری، مجری برنامه از میرشاد ماجدی بود که ماجدی در پاسخ گفت:"خودم فوتبالیست بودم و روحیه فوتبالیست‌ها را می‌شناسم. هیچ فوتبالیستی جز اینکه صلاح فدراسیون و فوتبال را بخواهد نداریم. همه دلشان می‌سوزد ولی شاید بیانشان برای این دلسوزی فرق می‌کرده است. قطعا بچه‌هایی که پست مخالف گذاشتند اگر به مربیگری یا مدیریت برسند کلام‌شان فرق خواهد کرد. خود بازیکنان به این بلوغ رسیده‌اند که این دو دستگی باید کنار برود و باید فقط برای کشور و پرچم‌مان تلاش کنند. فوتبال یک پدیده شادی‌آفرین و وحدت‌آفرین است. نباید این را فراموش کنیم. مطمئن باشید با اردوی جدیدی که در اتریش برنامه‌ریزی کردیم، برنامه سنگال که قطعی شده و ان‌شاءالله حریف دیگر هم قطعی شود، اردوی خوبی خواهیم داشت و سعی می‌کنیم با بهترین کیفیت در این دو بازی حاضر شویم."
ماجدی در خصوص VAR نیز صحبت کرد و حامل خبرهای خوشی بود:"خبرهای خوش دیگری نیز دارم. فردا آخرین تاییدیه‌ای که به من برسد. از هفته آینده آموزش VAR را آغاز خواهیم کرد‌."

سرپرست فدراسیون فوتبال ضمن رد اعطای امتیاز تولید البسه تیم ملی بدون تشریفات در این خصوص گفت:"اصلا چنین چیزی نیست‌ و خلاف واقع گفته‌اند. در فضایی بسیار سالم با یک فراخوان از پیش طراحی شده هفت نشان تجاری به ما مراجعه کردند و پاکت دادند. تمام برنامه‌ها فیلم‌برداری و در حراست ما بایگانی شده است. از این‌ها ۴_۳ برند خارجی و ۲_۳ برند ایرانی بودند. در آخر به برند مورد نظر رسیدیم. وقتی برند خارجی باشد هیچ لباسی را نمی‌توانید در کشور تحویل بگیرید و هزینه گمرک شاید با لباس‌هایی که می‌خواهند رایگان به ما بدهند برابری کند. تمام البسه تیم ملی بزرگسالان را از صفر تا صد رایگان دریافت خواهیم کرد و با عدد معقولی نیز برای سایر تیم‌ها رایگان لباس می‌گیریم. به جای پول لباس می‌گیریم."

ویدئو: 258239

ماجدی در خصوص اینکه آیا از این برند پولی هم دریافت می‌شود یا خیر گفت:"ما فراخوان گذاشتیم. علاقه‌مند هستیم بهترین‌ها با ما قرارداد ببندند و پول هم بدهند اما در این فراخوان هفت برند آمدند که هیچ کدام مبلغی به ما ندادند و فقط گفته‌اند که رایگان به شما لباس می‌دهیم. به تیم‌های دیگرتان نیز با درصدی تخفیف لباس می‌دهیم."
او در مورد قرارداد پیشنهاد دهندگان لباس تیم ملی با سایر تیم‌های حاضر در قطر هم گفت:" نمی‌دانم. شاید یک تا دو شرکت با سایر تیم‌ها قرارداد داشتند اما این برند را به دلیل احترام به تولید داخلی انتخاب کردیم. البته باید با بهترین کیفیت البسه را در اختیار تیم ملی بگذارد و این قول را هم داده است‌. به جای اینکه پول بگیریم و سپس لباس بخریم. البسه رایگان تحویل می‌گیریم و در واقع تهاتر می‌کنیم."
در پایان سرپرست فدراسیون فوتبال در اظهاراتی امیدوارانه این‌طور به صحبت‌هایش خاتمه داد:" در همین مدت کوتاه تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ما قهرمان کافا شدند. بانوان ایرانی به سختی با ایجاد یک انقلاب و سنی پایین‌تر نایب قهرمان کافا شدند. فوتسال و فوتبال ساحلی ما بازی می‌کنند و قول می‌دهم بار دیگر به صدر آسیا بازگردند. نوجوانان و جوانان ما یک سال و نیم به خاطر کرونا تمرین نکردند. تیم نوجوانان اکنون در ازبکستان است. قطعا باید به صدر آسیا بازگردیم. با استعدادیابی در کشور حدود ۳۰ هزار جوان زیر 19 و 16 سال آقایان و زیر 16 سال بانوان را دیدیم. شک نکنید به فوتبال آسیا که هیچ به فوتبال جهان باز می‌گردیم‌."

دیدگاه‌ها