کد خبر : 1840033 | 02 شهریور 1401 ساعت 11:18 | 31.8K بازدید | 10 دیدگاه

درس مهم پیش از قهرمانی جهان؛

تلنگر به تیم‌ ملی والیبال؛ این اتفاق نباید تکرار شود

تیم ملی والیبال ایران روز گذشته در سه ست متوالی برابر اسلوونی شکست خورد.

تلنگر به تیم‌ ملی والیبال؛ این اتفاق نباید تکرار شود

به گزارش "ورزش سه"، تنها دو روز دیگر تا شروع تورنمنت جذاب و هیجان انگیز والیبال قهرمانی جهان باقی مانده است. مسابقاتی که در دو کشور لهستان و اسلوونی برگزار می‌شود و تیم ملی ایران در گروه F سه تقابل دشوار برابر تیم‌های آرژانتین، مصر و هلند خواهد داشت.

ملی‌پوشان والیبال ایران پیش از آغاز مسابقات قهرمانی جهان، چند دیدار دوستانه بسیار خوب و مفید را پشت سر گذاشتند که البته نتایج آن‌ها خیلی باب میل والیبال‌دوستان نبود. ایران ابتدا مقابل اوکراین شکست خورد و بعد در جام واگنر با دو باخت به لهستان و صربستان و یک پیروزی برابر آرژانتین به رتبه سوم رسید.

شاگردان بهروز عطایی شب گذشته در آخرین دیدار تدارکاتی خود پیش از قهرمانی جهان به مصاف اسلوونی رفتند. در این مسابقه تیم میزبان بود که موفق شد در سه ست پیاپی ایران را شکست دهد. البته با توافق دو مربی بازی یک ست دیگر ادامه یافت که در این ست اضافی، ملی‌پوشان ما پیروز از زمین خارج شدند.

یکی از اتفاقات نگران‌کننده در جدال دیروز در ست سوم رقم خورد. ایران از ابتدای این ست از حریف پیش بود و حتی در نهایت، ٢۴-٢١ نیز جلو افتاده بود اما چند اشتباه عجیب باعث شد تا اسلوونی به بازی برگردد و ٣٠-٢٨ پیروز ست سوم و بازی شود.

البته این فقط یک بازی دوستانه بود و نتیجه آن اهمیت خاصی نداشت اما باید از همین مسابقات تدارکاتی برای رقابت‌های مهم‌تر از جمله قهرمانی جهان درس گرفت. در حقیقت تیم ملی نباید در چنین ست‌هایی که چند امتیاز از حریف جلو است، اینگونه شکست بخورد. در واقع رقم خوردن این اتفاق در قهرمانی جهان می‌تواند بهای سنگینی برای ما داشته باشد.

دیدگاه‌ها