کد خبر : 1840054 | 02 شهریور 1401 ساعت 12:54 | 25.2K بازدید | 4 دیدگاه

حسین‌‌زاده: شاهزاده قلی‌زاده یا یونس ناامیدکننده؟

آینده پدیده لیگ در دستان خانواده مشهور بیات

یک رسانه بلژیکی به حضور بازیکنان ایرانی در شارلوا پرداخته و پرسیده است که آیا حسین‌زاده مثل کاوه و قلی‌زاده موفق خواهد بود یا عملکردی مانند نورافکن و دلفی خواهد داشت؟

آینده پدیده لیگ در دستان خانواده مشهور بیات

به گزارش "ورزش سه"، پیوستن امیرحسین حسین‌زاده به شارلوا باعث شده است تا رسانه‌های بلژیکی به تعدد بازیکنان ایرانی در این تیم بپردازند. وینگر جوان استقلال در فصل قبل، حالا به پنجمین بازیکن ایرانی شارلوا تبدیل می‌شود که در سال‌های اخیر لباس این تیم را بر تن کرده است.

وب سایت walfoot بلژیک در مطلبی به حضور بازیکنان ایرانی در شارلوا پرداخته و نوشته است که دو سرنوشت در انتظار حسین‌زاده است؛ او یا به مانند کاوه رضایی روزهای خوبی را در جمع گورخرها سپری خواهد کرد و یا مثل یونس دلفی در این تیم ناموفق خواهد بود.

1738045

این رسانه که تیتر "حسین‌زاده؛ رضایی یا دلفی؟" را برای گزارش خود انتخاب کرده، نوشته است: اسپورتینگ شارلوا بار دیگر با ارتباطات ایرانی، کار جذب امیرحسین حسین‌زاده بازیکن با استعداد را انجام داد. در سال‌های اخیر، 50 درصد از بازیکنان ایرانی در شارلوا موفق بوده‌اند.

کاوه رضایی، داستان عاشقانه در چند مرحله (99 بازی، 41 گل)
اولین انتقال ایرانی دوران مهدی بیات هم مثل امیرحسین حسین‌زاده از باشگاه استقلال بود و اگر حسین‌زاده مانند کاوه رضایی به موفقیت برسد، هواداران گورخر می‌توانند خوشحال شوند. این مهاجم پس از ورودش یک فصل بسیار خوب را پشت سر گذاشت، با 16 گل و 6 پاس گل در 41 بازی در تمامی رقابت‌ها. او فورا با یک انتقال راهی کلوب بروژ شد که انتقال بسیار بدی بود (فقط یک گل).

جای تعجب نیست که شارلوا پس از وضعیت کاوه در بروژ، اقدام درست را انجام داد و گلزن سابق خود را به صورت قرضی به خدمت گرفت. کاوه دوباره از حضور در شارلوا لذت برد، حتی چشمگیرتر از اولین دوره حضورش (25 بازی، 14 گل، 5 پاس گل). ولی دومین سال انتقال قرضی او در فصل 2020-2021 چندان موفقیت‌آمیز نبود. در مجموع، شارلوا از سه فصل حضور بازیکنی که به قیمت 5 میلیون یورو به بروژ فروخته شده، سود خواهد برد. اتفاقی که مهدی بیات آن را دوست دارد.

1738048

علی قلی‌زاده نابغه نافرجام (127 بازی، 23 گل)
از همان ابتدا احساس می کردیم که علی قلی‌زاده «چیزی برای نمایش» دارد. بعد از یک فصل ضعیف (فقط یک گل، 5 پاس گل)، مدتی طول کشید تا او به حداکثر پتانسیل خود برسد. اما در روندی که تا حدودی یادآور همان چیزی است که موسی التمری در اود هورلی پشت سر گذاشت، هر یک از فصل های بعدی وینگر ایرانی، از فصل قبل‌ترش بهتر بود.

چنانچه صرفا سطح فنی را در نظر بگیریم، کمتر بازیکنی در لیگ بلژیک به اندازه قلی‌زاده قدرتمند است. او اگر خود را با سختگیری‌های تاکتیکی ادوارد استیل تطبیق دهد، یک بار دیگر جایگاه اصلی خود را در این فصل به دست می‌آورد حتی اگر به نظر برسد که اخیرا کمی افت داشته باشد. یک چیز مسلم است: «شاهزاده علی» یک موفقیت است، باز هم با هزینه کمتر (حدود 300 هزار یورو، اکنون بیش از 10 برابر ارزش دارد).

1738046

نورافکن و دلفی، شکست های غیر قابل توضیح
امید نورافکن همزمان با علی قلی‌زاده آمده بود و نویدهای خوبی از او به گوش می‌رسید. در حالی‌که ما در تمرینات خیلی بلند می‌گفتیم که نورافکن با اینجا سازگار نیست. با لبخندی همیشه محتاطانه. در هر صورت نورافکن طی دوران قرضی خود در ایران که البته از فصل گذشته برای همیشه به کشورش برگشته است (35 بازی، 4 گل، 5 پاس گل) تمام توانایی‌های خود را نشان داده است. او که در مرحله مقدماتی جام جهانی برای ایران به میدان رفته، باید با کشورش در این پیکارها حضور یابد.

1738055
برادران بیات و پدر آنها نزدیک به سه دهه هدایت باشگاه شارلروا را در دست دارند و این باشگاه را بدل به مقصدی برای ستاره‌های آینده‌دار ایرانی کرده‌اند.

یونس دلفی خیلی جوان و تقریبا 18 ساله وارد مامبورگ شد. سال 2019 بود و حضور چند بازیکن ایرانی در باشگاه کمکی به او نمی کرد. تحت هدایت کریم بلهوسین، او شانس زیادی برای حضور در میدان به دست نیاورد. حضور او در لیگ بلژیک خیلی کوتاه بود و سعی کرد در کرواسی احیا شود که البته بدون موفقیت بود. در حال حاضر، دلفی تنها 21 ساله است و البته باشگاهی هم ندارد. به نظر می رسد بازگشت به ایران نیز در برنامه اوست.

1738047

دیدگاه‌ها