کد خبر : 1840084 | 02 شهریور 1401 ساعت 15:50 | 88.8K بازدید | 6 دیدگاه

مرد هفتاد میلیون یورویی فقط دو میلیون می‌ارزد

سقوط یک قهرمان جهان؛ او مقصر جدایی مسی بود

ساموئل اومتیتی که در جام جهانی 2018 با فرانسه قهرمان جهان شد، بارسا را به مقصد لچه ترک خواهد کرد. در بارسا هواداران او را یکی از دلایل جدایی مسی می دانند.

سقوط یک قهرمان جهان؛ او مقصر جدایی مسی بود

به گزارش "ورزش سه"، ساموئل اومتیتی ​​سال‌ها به عنوان یکی از بهترین مدافعان میانی جهان شناخته می شد اما او حالا  فقط سایه ای از خودش در بارسلوناست و می خواهد در لچه ایتالیا به روزهای خوب خود برگردد.

اومتیتی 28 ساله که با فرانسه در جام جهانی 2018 قهرمان شد، در بهترین سن فوتبالی خود است و به عنوان یک مدافع، تجربیات بالایی دارد. بارسا دیگر تمایلی به حفظ او ندارد چرا که اومتیتی همیشه مصدوم، 12.5 میلیون یورو دستمزد می گیرد. در شرایط اقتصادی بد بارسا، پرداخت این دستمزد برای مدافعی که در ایده های ژاوی جای ندارد، منطقی نیست.

1683438

اومتیتی که پیش از جام جهانی باید زانوی مصدوم خود را جراحی می کرد، ترجیح داد با فیزیوتراپی خود را به این رقابت ها برساند و پس از جام جهانی به شدت مصدوم شد. در واقع او فوتبالش را قربانی جام جهانی کرد. اتفاقی که خشم هواداران بارسا را موجب شد. مخالفت اومتیتی با کاهش دستمزد و جدایی از بارسا در تابستان سال قبل، خشم بارسا و هوادارانش را بیشتر کرد. دوست داران بارسا اومتیتی را مقصر جدایی مسی می دانند. در واقع بارسا به دلیل مشکلات مالی بود که نتوانست با مسی تمدید کند.

در چهار سال گذشته، مدافع فرانسوی تنها 50 بازی انجام داده است، فصل قبل او فقط یک بار به مدت 80 دقیقه در زمین حضور داشت و بیشتر روی سکوها بود.

1688216

سال قبل واکنش هواداران بارسا به اومتیتی در جام خوان گامپر تند بود و او با سوت های اعتراضی مواجه شد. اومتیتی در جام خوان گامپر امسال حضور نداشت و از اعتراضات در امان ماند.

پس از پیروزی بارسا بر یوونتوس در جام خوان گامپر سال گذشته، اومتیتی ترجیح داد در مراسم اهدای جوایز شرکت نکند و سپس در صفحه اینستاگرام خود نوشت:« بعضی وقت ها بهتر است چیزی نگوییم و سکوت کنیم.»

پس از آن، همیشه شایعاتی مبنی بر جدایی اومتیتی ​​وجود داشته، اما دستمزد بسیار بالای او مانع این اتفاق شده است.

1683448

اما چگونه یک باشگاه کوچک ایتالیایی قادر به پرداخت دستمزد بالای او شده است؟

بر اساس گزارش‌ها، لچه به بارسا برای این انتقال، مبلغی پرداخت نخواهد کرد و تنها بر اساس عملکرد این بازیکن در طول فصل، ممکن است بارسا از این انتقال، پولی نصیبش شود.

گفته می شود در اوایل اکتبر 2021، اومتیتی ​​درخواست کرد یک فرصت دیگر به او بدهند و حتی در گفت‌وگوی بسیار احساسی با خوان لاپورتا، رئیس بارسا، گریه کرد ولی نه او مورد توجه رونالد کومان قرار داشت و نه با ژاوی شرایطش تغییر کرد تا دیگر چاره ای جز جدایی نماند.

او امسال شانس انتقال به نیس، بشیکتاش، لاتزیو، بنفیکا و نیوکسل را هم داشت ولی به دلایل مختلف همه این گزینه ها منتفی شدند. جالب اینکه  اومتیتی می خواست به یک باشگاه لیگ قهرمانان اروپا بپیوندد. 

1445323


زمانی گذشتن از پیکه و اومتیتی ​​دشوار بود
در سال 2016، بارسا برای خرید اومتیتی 25 میلیون یورو به المپیک لیون پرداخت کرد و او خیلی زود نشان داد که ارزش این هزینه را داشته است.

اومتیتی 23 ساله در آن زمان خیلی زود در کنار جرارد پیکه قرار گرفت و این دو در فصول 17-2016 و 18-2017 یک سد دفاعی محکم را در بارسلونا تشکیل دادند. اومتیتی ​​و پیکه هر دو مدافعانی با قدرت بدنی بالا بودند و سرعت‌شان نیز قابل توجه بود.

دو مدافع میانی باهوش با تکنیک مناسب که می‌توانستند از عقب زمین بازی سازی را شروع کنند. مدافعانی که آرامش و تمرکزشان را در زمین از دست نمی دادند.
اومتیتی در آن دو فصل اول به سختی حتی یک دقیقه از بازی های بارسا را از دست داد و دو قهرمانی لالیگا را کسب کرد. نقطه برجسته دوران حرفه ای او جام جهانی روسیه بود که با فرانسه قهرمان شد.

1468111

در حالی که پیکه زوج دفاعی او در بارسلونا بود، اومتیتی ​​با رافائل واران، ستاره وقت رئال، یک دیوار دفاعی تقریبا غیرقابل عبور در ترکیب فرانسه تشکیل دادند. او در 6 بازی از هفت بازی فرانسه 90 دقیقه کامل بازی کرد.

اومتیتی نوامبر 2020 به کانال پلاس گفت:« برای بردن جام جهانی با فرانسه، زانویم را فدا کردم. من از تصمیم خودم پشیمان نیستم. در زندگی باید تصمیمات مهمی بگیرید و من هرگز پشیمان نیستم.»

1636057

لچه و شاید دنیای مربیگری

در فرانسه از این فداکاری اومتیتی تمجید شد ولی در بارسلونا وضعیت برعکس بود. او بارها به دلیل مصدومیت، بازی های بارسا را از دست داد و اگر چهار سال پیش ارزش او 70 میلیون یورو بود، حالا تنها دو میلیون یورو ارزش دارد. سقوط وحشتناک یک قهرمان جهان. اومتیتی یک مربی بدنساز اختصاصی استخدام کرده و خوشبین است در لچه دیگر از شر مصدومیت‌ها رها شود. اومتیتی در لچه ماموریت دیگری هم دارد. او می خواهد وارد دنیای مربیگری شود و زبان ایتالیایی را هم یاد بگیرد. بعید نیست اگر او بازهم مصدوم شود، قید فوتبال را بزند و قدم در دنیای مربیگری بگذارد.

دیدگاه‌ها