کد خبر : 1840121 | 02 شهریور 1401 ساعت 19:27 | 1.2K بازدید | 1 دیدگاه

صالحی‌امیری: ظرفیت دختران ایرانی مثال زدنی است

رییس کمیته ملی المپیک در مراسم تجلیل از بانوان مدال‌آور در کشورهای اسلامی گفت: حضور زنان در بازی‌های کشورهای اسلامی فراتر از کسب سکو و اهتزاز پرچم کشورمان، پرستیژ جمهوری اسلامی در جهان اسلام را نشان می دهد.

صالحی‌امیری: ظرفیت دختران ایرانی مثال زدنی است

به گزارش ورزش سه به نقل از ایسنا، رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک که کمی با تاخیر به مراسم تجلیل از بانوان مدال‌آور بازی‌های کشورهای اسلامی رسید، با تجلیل از عملکرد بانوان ایران در  قونیه گفت: این رویداد محصول تلاش‌های خالصانه سجادی وزیر ورزش، پولادگر و کاظمی‌پور است که از آن‌ها صمیمانه تشکر می‌کنم. همچنین همکاران خوبم در کمیته ملی پارالمپیک که در این مسیر کمک زیادی کردند.

وی افزود: در شرایطی ۱۳۳ مدال کسب کردیم که ۲۵ کشور مدال نداشتند و بسیاری از کشورهای مطرح، بی‌مدال ماندند. امروز می‌توانیم مدعی شویم که ایران عدالت جنسیتی را محقق کرده و هر روز شاهد درخشش دختران‌ ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی هستیم.

صالحی امیری تصریح کرد: ۲ فدراسیون از جمله تکواندو و کشتی با کسب ۱۳ مدال، بیشترین سهم را در مدال‌آوری کاروان داشتند. ۳۹ طلا، ۴۴ نقره و ۵۰ برنز رقم بسیار خوبی در میان ۵۷ کشور شرکت‌کننده بود. البته رفتار غیراخلاقی در ستاد بازی‌ها اگر شکل نمی‌گرفت، جایگاه ما باید به جای سوم، دوم می‌شد.

وی همچنین در خصوص پیام این مراسم گفت: پیام این مراسم آن است که نظام جمهوری اسلامی باید به ورزش قهرمانی زنان اهمیت ویژه قائل شود و اگر سرمایه‌گذاری خوبی روی ورزش قهرمانی زنان صورت  بگیرد، به لحاظ کمی و کیفی، از نسبت منطقی و عادلانه‌ای برخوردار خواهیم شد.

رییس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: باید یک پیام روشن از طریق دختران به دنیا منتقل کنیم که حضور دختران ما در این بازی‌ها فراتر از کسب سکو و اهتزار پرچم است و حضور دختران ما پرستیژ جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد که می‌توانند قهرمان شوند و هم با داشتن حجاب، روی سکو قرار بگیرند، این ظرفیت دختران ما در دنیای امروزی، مثال‌زدنی است.

وی در پایان گفت: از همه کسانی که در افتخارآفرینی کاروان تلاش کردند، صمیمانه تشکر می‌کنیم، بی‌شک اگر حمایت‌های وزارت نبود، این درخشش محقق نمی‌شد.

 

دیدگاه‌ها