کد خبر : 1840168 | 03 شهریور 1401 ساعت 08:18 | 33.7K بازدید | 5 دیدگاه

کاری به بقیه تیم‌ها نداریم و هدف‌مان بزرگ است؛

علیزاده: با یکی از بهترین تیم‌های تاریخ بازی داریم

هافبک تنومند و تاثیرگذار تیم فوتبال گل‌گهر می‌گوید با مشخص شدن رقم قرارداد تیم‌های لیگ برتری فشار از روی این تیم برداشته شده است.

علیزاده: با یکی از بهترین تیم‌های تاریخ بازی داریم

به گزارش "ورزش سه"، هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر برخلاف هفته اول که با پیروزی گل‌گهر مقابل تراکتور و گذر امیر قلعه‌نویی از امتیاز هزار همراه بود، برای آبی‌پوشان سیرجان با وجود کسب یک امتیاز از دربی کرمان شیرین نبود و آنها در روزی که سرمربی تیم از نمایش شاگردانش به هیچ‌وجه رضایت نداشت تن به تساوی بدون گل در ورزشگاه شهدای رفسنجان دادند. 
به همین بهانه با علی‌ علیزاده هافبک دفاعی تنومند و قلدر گل‌گهر که یکی از بازیکنان کلیدی این تیم نیز به شمار می‌رود، گفتگویی داشتیم و با این بازیکن درباره آخرین شرایط تیم و سایر مسائل مرتبط پیش از مصاف حساس نماینده شهر سیرجان با سپاهان صحبت کردیم. این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:
*گل‌گهر در هفت مسابقه قبلی لیگ برتر موفق به ثبت حداقل دو گل شده بود اما در مصاف با مس رفسنجان شرایط برای شما خیلی خوب پیش نرفت. چرا نتوانستید عملکرد خوبی در این مسابقه داشته باشید؟
علی علیزاده- خب، باید به این نکته اشاره کرد که هم تیم مس رفسنجان تیم خوبی است و هم برای اولین بار طی دو سال اخیر اولین مسابقه بود که تیم ما رو به جلو و سرحال نبود. با این حال باز موقعیت‌های زیادی ندادیم و موقعیت‎‌های نصفه و نیمه‌ای هم داشتیم. اینطور نبود که تیم حریف خیلی موقعیت داشته باشد، ولی مالکیت آنها بیشتر بود. در این دو فصل اخیر که در گل‌گهر هستم کم پیش آمده که روز خراب داشته باشیم ولی خدا را شکر همین بازی را هم با یک امتیاز تمام کردیم و این خیلی مهم است که در روزی که خوب و سرحال نیستید با امتیاز از خانه حریف بیرون بیایید. خدا را شکر این اتفاق برای ما افتاد. برخی اوقات فوتبال برای کل تیم نمی‌چرخد. مقابل مس روز بد ما بود ولی خوشحال‌کننده بود که در روز بد هم امتیاز کامل را ندادیم و دست خالی به سیرجان برنگشتیم.
*به نظر پس از این مسابقه تمرینات پرفشاری را پشت سر گذاشته‌اید. شرایط تیم پیش از مسابقه روز آینده برابر سپاهان چطور است؟
علی علیزاده- خدا را شکر شرایط تیم خیلی خوب است و باید این هفته هر طور شده نتیجه بگیریم، چون در خانه خودمان هم بازی می‌کنیم. البته تیم سپاهان هم بعد از تغییراتی که در کادر فنی و بازیکنانش داشته یکی از پرمهره‌ترین و بهترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر است. واقعا از نظر بازیکن و کادر فنی خیلی قوی هستند، اما امیدوارم مثل دو فصل اخیر مقابل این تیم در سیرجان نتیجه خوبی بگیریم. در دو سال قبل در سیرجان با شرایط خوب سپاهان را شکست دادیم و امیدوارم امسال هم تکرار شود. واقعا تیم‌ها امسال خیلی خوب شده‌اند و تا دندان مسلح هستند ولی ما هم گل‌گهر هستیم و هم از لحاظ کادر فنی و هم بازیکن مشخص است که چه هدفی داریم. به نظرم بازی خیلی خوبی می‌شود، چون هم سپاهان هجومی است و هم تیم ما دنبال فوتبال بازی کردن است. به هر حال اما بازی سختی است ولی چون در خانه بازی می‌کنیم هر طور شده باید این بازی را ببریم.

1738239

*وقتی به تیم‌های دیگر نظیر استقلال، پرسپولیس و فولاد خوزستان هم نگاه می‌کنیم خیلی چیزی از سپاهان کمتر ندارند. شرایط مسابقات را در لیگ بیست و دوم چطور می‌بینی؟
علی علیزاده – خوشبختانه در رده‌بندی گران‌قیمت‌ترین‌ تیم‌ها ما در میان هفت تیم برتر هم نبودیم. البته نمی‌گویم جای خوشحالی دارد، اما نشان می‌دهد در سال‌های اخیر هم الکی روی تیم ما فشار گذاشته بودند که این‌ها خیلی خرج کرده‌اند، کهکشانی هستند و از این دست حرف‌ها. امسال با این قراردادهایی که بسته شد و با پول‌هایی که داده‌اند، فشار از روی تیم ما برداشته شد؛ فشاری که واقعا الکی روی تیم ما گذاشته بودند. با این حال دیدید تیم‌ها چطور یارگیری کردند ولی به قول امیرخان برنده نقل و انتقالات گل‌گهر بود که توانست اکثر بازیکنانش را حفظ کند. البته چند بازیکن خوب را هم از دست دادیم ولی چند بازیکن خوب هم گرفتیم که امیدوارم در ادامه بتوانند خیلی به ما کمک کنند. واقعا شرایط لیگ خیلی سخت است. شش هفت تیم خیلی خوب بسته شده‌اند و امیدوارم ما بتوانیم با این‎‌ تیم‌ها رقابت کنیم و به چیزی که می‌خواهیم برسیم.
*بله درست است و واقعا دیگر کسی نمی‌تواند لقب پاری‌سن‌ژرمن را به گل‌گهر بدهد و با چند بازیکن نظیر خدابنده‌لو و وسلی گومز وارد مسابقات فصل جدید شدید.
علی علیزاده- بله دقیقا. فقط خدا بنده‌لو، وسلی و درخشان مهر را گرفتیم و خرید آن‌چنانی نداشتیم. با این حال خریدهایی که داشتیم در سال‌های اخیر خیلی خوب کار کرده‌اند و کیفیت خوبی داشته‌اند. امیدوارم در ادامه مسابقات به تیم کمک کنند. با تمام این‌ها ما با تمام وجودمان بازی خواهیم کرد. البته امسال سال جام جهانی است و چند لژیونر هم به لیگ برتر بازگشته‌اند. به نظرم لیگ بسیار خوبی برای تماشاگران و لیگ خیلی سختی برای بازیکنان شده است. امیدوارم اول بازیکنان سلامت باشند و بعد هم موفق این لیگ را تمام کنند.

*در مورد خودت هم صحبت کنیم. هم سال گذشته و هم پیش از شروع فصل جدید پیشنهاداتی از تیم‌های مطرح داشتی ولی تصمیم به ماندن در گل‌گهر گرفتی. چرا؟
علی علیزاده – واقعا گل‌گهر باشگاهی است که هم از نظر امکانات و هم کادر فنی شرایط بسیار خوبی دارد و واقعیت این است که خیلی از بازیکنان دوست دارند که به اینجا بیایند و زیر نظر امیرخان فوتبال‌شان را ادامه‌ بدهند. خب من هم دوست داشتم که این اتفاق برایم رخ بدهد و خدا را شکر سه سال پیش این اتفاق رخ داد. دوست داشتم دوباره با آقای قلعه‌نوی همکاری کنم، چون امیرخان خیلی در زندگی و فوتبالم تاثیرگذار بوده است. امیدوارم بتوانم کارایی لازم را داشته باشم. در دو سال گذشته پیشنهاداتی بود ولی واقعا اینجا راحتم و به قول اروپایی‌ها اینجا خوشحالم (باخنده). امیدوارم این فصل اتفاقات خوبی هم برایم رخ بدهد.

*چه اتفاق خوبی مد نظرت است؟
علی علیزاده – ببینید هر باشگاهی یک هدف‌گذاری دارد. ما سال گذشته چهارم شدیم و اگر آن هفت امتیاز هم کم نمی‌شد، تیم‌مان سوم می‌شد. با این حال قطعا ما هدف‌های بزرگ‌تری از سوم شدن در لیگ داریم. حالا کاری هم نداریم تیم‌های دیگر چطور بسته شده‌اند و چطور هزینه کرده‌اند. امیرخان را همه می‌شناسند و آدمی نیست که کم بخواهد. این حس را به بازیکنان هم منتقل کرده که هیچ‌وقت کم نخواهید. می‌دانیم سال بسیار سختی داریم ولی هدف‌های بزرگی داریم.

*در مورد امیر قلعه‌نویی هم صحبت کنیم. با پیروزی مقابل گل‌گهر امیر قلعه‌نویی با شما در دوران بیست ساله مربیگری از امتیاز هزار گذر کرد. درباره این موضوع خارق‌العاده هم صحبت کن.
علی علیزاده – این رکورد و اعداد گویای همه چیز هستند. خیلی سخت است که سال‌ها در سطح اول بازی کنی و بعد دوباره بیست سال در سطح بالا مربیگری کنی. خیلی در کل دنیا کم پیش می‌آید که هم مربی بزرگی باشی و هم بازیکن بزرگی. این کار را خیلی سخت و البته خیلی ارزشمندتر از چیزی که هست می‌کند. به دست آوردن هر کدام از این امتیازات داستان دارد؛ چه برسد به کسب هزار امتیاز. این اتفاق اما رخ داد و کار خیلی بزرگی است. نفر دوم و سوم هم 500 امتیاز کمتر از امیرخان امتیاز دارند و این نشان می‌دهد کاری که انجام شده چقدر سخت است.

1738240

*دوباره برگردیم به ماجرای خودت. تو الان 29 ساله هستی و دو سه سال است که در فوتبال ایران به عنوان بازیکنی شاخص در نفت مسجد سلیمان و سپس گل‌گهر مطرح شده‌ای. سوال من این است که چرا تو و برخی بازیکنان دیگر خیلی دیر به فوتبال معرفی می‌شوند؟
علی علیزاده- دقیقا درست است. اینکه شما بخواهید از 18 ، 19 سالگی دیده بشوید مخصوصا در کشور ما خیلی کم رخ می‌دهد و در این چند سال اخیر هم دیده‌اید که خیلی فوتبالیست‌های خوبی به فوتبال ایران معرفی نشده‌اند. این یک کار پایه‌ای و بنیادین است، این معضل باید ریشه یابی شود و اصلا ادامه این شرایط خوب نیست. البته به مربی هم خیلی ربط دارد. اینکه با چه مربیانی کار کرده‌اید و در فوتبال پایه چطور فوتبال را یاد گرفته‌اید. این‌ها واقعا تاثیرگذار است. با این حال امیدوارم هیچ بازیکنی اینطور نشود که به حقش نرسد. امیدوارم مربیانی پیدا شوند که دل و جرات بازی دادن به جوانان را داشته باشند. من خودم سه سال سایپا بودم ولی فوتبالم آنطور که باید دیده نشد ولی در نفت مسجد سلیمان زیر نظر آقای مهدی تارتار یک مقدار فوتبالم دیده شد و به قول شما در 27 ، 28 سالگی به اوج رسید، در صورتی‌که در فوتبال اروپا اوج فوتبال و سن فوتبال در 18 ، 19 سالگی است. من خودم فوتبالم را از جایی شروع کردم که خیلی سخت بود. شما می‌دانید که اکثر فوتبالیست‌ها بچه‌های پایین شهر و روستا هستند و این خودش واقعا انرژی مضاعفی می‌خواهد که در فوتبال ایران به سطح بالا برسی. امیدوارم این روند در آینده با تصمیماتی که توسط مسئولان گرفته می‌شود تغییر کند و بازیکنان مستعد خیلی زودتر به حق‌شان برسند.
*در مورد خود شما روند حضور در فوتبال حرفه‌ای چطور رخ داد؟ 
*خب من حضور در جوانان استیل آذین اولین سال فوتبال حرفه‌ایم بود. بعد هم دو سال خدمت سربازی را در مقاومت سپاه گذراندم و بعد به سایپا آمدم. بعد به امیدهای سایپا رفتم. سه سال در سایپا بودم که یک سال در امید بود و دو سال در زمان آقای جلالی و آقای فرکی در تیم بزرگسالان بودم. بعد هم دو سال در نفت مسجد سلیمان تا دو سال پیش که به گل گهر آمدم.

*چرا در سایپا فکر می کنی به چیزی که حقت بود نرسیدی؟
علی علیزاده- به نظر خودم آن سال‌ها، سایپا هافبک‌های خیلی خوبی داشت. آن سال‌ها اوج آقای ابراهیم صادقی و روزبه شاه‌علیدوست بود. یک دوره هم جواد نکونام و آندو تیموریان آمدند. به نظرم دلیلش این بود که در آن سال‌ها با حضور این بازیکنان کارم خیلی سخت بود. شاید اگر یکی دو سال زودتر از سایپا جدا می‌شدم، اتفاقات بهتری برایم رخ می‌داد.

دیدگاه‌ها