کد خبر : 1840186 | 03 شهریور 1401 ساعت 11:18 | 76.3K بازدید | 20 دیدگاه

نعمتی فیکس، احمدی نیمکت، امیری سکو؛

یحیی دفاع جدیدش را پیدا کرده؟ (عکس)

علی نعمتی باوجود مشخصه‌های دفاعی، بازیکنی کارآمد در سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس است.

یحیی دفاع جدیدش را پیدا کرده؟ (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مازاد اعلام کردن سعید آقایی و علی شجاعی، همه را منتظر یک خرید بزرگ در سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس کرده بود اما یحیی که دست روی نورافکن گذاشت و خیلی زود برچسب "فروشی نیست" را روی او دید، پروژه بازیکن‌سازی را برگزید و با خرید یک مدافع جوان زیر 23 سال (محمدمهدی احمدی) بار خود را برای فصل جدید بست.

در تمام بازیهای پیش فصل این محمدمهدی احمدی بود که در ترکیب اصلی قرار می‌گرفت و علی نعمتی تک و توک در این پست به میدان می‌رفت. احمدی چهره یک مدافع سمج، پرتلاش و دونده را از خود نشان داد و هواداران پرسپولیس را امیدوار به ظهور یک چهره جوان در ترکیب اصلی تیمشان کرد اما در کمال ناباوری، مدافع چپی که در اصفهان فیکس شد، کسی نبود جز گلزن‌ترین مدافع فصل پیش، علی نعمتی.

1738265

نعمتی فصل گذشته مدافعی بود که به همراه سیدجلال حسینی بیشترین حضور در ترکیب را ثبت کرد و همچنین بیشترین کنش دفاعی را از خود نشان داد. اینکه در کنار گولسیانی زوج خط دفاعی را تشکیل دهد، قابل انتظارتر از حضورش در سمت چپ بود اما یحیی این تصمیم را گرفت و به مهره باتجربه‌تر خود میدان داد.

او در این دو بازی _اگرچه حریفان پرسپولیس چندان هجومی بازی نکردند_ یک مدافع پرتلاش، سخت‌گیر و منضبط بوده که باتوجه به مشخصه‌های دفاعی، حضور فعال‌تری در کارهای تدافعی دارد و اگرچه کمتر به عنوان یک مدافع رونده ظاهر می‌شود اما خیال یحیی را از دفاع راحت کرده است.

حالا باید دید سرمربی پرسپولیس چه انتخابی برای بازی آلومینیوم خواهد داشت و آیا این دیدار زمان رونمایی از احمدی خواهد بود یا همچنان نعمتی مورد اعتماد است؟ با بازگشت امیری، رقابت در این پست جذاب‌تر هم خواهد شد.

1738266

دیدگاه‌ها