کد خبر : 1840201 | 03 شهریور 1401 ساعت 13:34 | 3.5K بازدید | 0 دیدگاه

معادلات انتخابات پیچیده کمیته ملی المپیک تا لحظه آخر؛

ریاست خسروی وفا مثل صالحی امیری قطعی شد؟

با توجه به قرار گرفتن نام دو نفر در لیست کاندیداهای ریاست کمیته ملی المپیک، شرایط فعلا پیچیده و حساس به نظر می‌رسد.

ریاست خسروی وفا مثل صالحی امیری قطعی شد؟

به گزارش "ورزش سه"، روز یکشنبه 6 شهریورماه از ساعت 15 در آکادمی ملی المپیک انتخابات کمیته ملی المپیک بعد از کش‌وقوس‌های فراوان و چند بار تعویق بالاخره برگزار خواهد شد. البته که برخی هنوز در خصوص برگزاری انتخابات هم به قطعیت نرسیده‌اند و برخی اتفاقات ممکن است در لحظه آخر حتی به رسمیت نیافتن مجمع منجر شود.
از سوی دیگر کمیته ملی المپیک در اعلام اسامی کاندیداهای نهایی تاخیر بسیاری داشت و در نهایت در آخرین ساعات چهارشنبه شب این لیست را اعلام کرد. در بخش ریاست، نام محمود خسروی وفا و فضل‌الله باقرزاده دیده می‌شد؛ در حالی‌که نفراتی همچون مهدی علی‌نژاد، مجید شایسته و بهرام قدیمی نیز برای این پست نام‌نویسی کرده بودند.
در این میان علی‌نژاد معاون سابق وزارت ورزش که چند ماه اول وزارت حمید سجادی نیز در کنار او حضور داشت، یکی از کاندیداهای پرشانس به نظر می‌آمد، اما او هم مثل شایسته و قدیمی فعلا در لیست کاندیداهای نهایی حضور ندارد. برخی اطرافیان علی‌نژاد از تایید شدن صلاحیت او خبر می‌دهند و معتقدند کمیته ملی المپیک این موضوع را روز شنبه به صورت رسمی اعلام خواهد کرد!
با این حال با توجه به اتفاقات صورت گرفته و حتی منتشر شدن اخباری مبنی بر برگزاری جلسات شبانه به سود یک کاندیداها در وزارت ورزش، به نظر می‌رسد همه چیز مهیای پیروزی محمود خسروی وفا در روز یکشنبه می‌شود. خسروی وفا که سال‌هاست ریاست کمیته ملی پارالمپیک را برعهده دارد، در دوره قبلی نیز کاندیدای ریاست شده بود، اما با توجه به اینکه عزم بر انتخاب سیدرضا صالحی امیری بود، از حضور در رای‌گیری هم انصراف داد و در نهایت در انتخاباتی تک نفره، صالحی امیری به عنوان رییس کمیته ملی المپیک انتخاب شد.
حالا گویا همان اتفاق برای خسروی وفا در حال تکرار است و در صورتی‌که کسی به جز باقرزاده برای انتخابات ریاست تایید نشود، احتمالا رییس فدراسیون شمشیربازی هم از رقابت با خسروی وفا انصراف خواهد داد تا مجمع به راحتی رییس کمیته پارالمپیک را به عنوان رییس جدید کمیته ملی المپیک معرفی کند.
مصاحبه حمایتی صالحی امیری از خسروی وفا در روزهای اخیر و اینکه با توجه به حضور او تصمیم گرفته در انتخابات نام نویسی نکند، نشانه دیگری برای شانس بالای خسروی وفا جهت نشستن روی صندلی ریاست بود.
البته که به جز انتخابات ریاست، رای گیری برای پست های نایب رییسی و هیئت اجرایی هیجان‌انگیز و غیرقابل پیش‌بینی است. برای هیئت اجرایی از بین 17 نفر فقط 7 نفر انتخاب می‌شوند و در بخش نایب رییسی هم فعلا 7 نفر کاندیدا هستند که 2 نفر انتخاب خواهند شد.

دیدگاه‌ها