کد خبر : 1840204 | 03 شهریور 1401 ساعت 13:49 | 30.9K بازدید | 26 دیدگاه

دیدار با کرمانی‌ها، یادآور خاطرات متعدد

روزی که انصاریان با لباس استقلال به مس گل زد

بازی با مس کرمان، یادآور گل مرحوم انصاریان برای استقلال و خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال است.

روزی که انصاریان با لباس استقلال به مس گل زد

به گزارش "ورزش سه"، بازی با مس کرمان یادآور خاطرات متعددی برای هواداران استقلال است. این دو تیم امروز و پس از 3127 روز (معادل 8 سال و 6 ماه و 22 روز) به مصاف هم می‌روند. حضور کرمانی‌ها در دسته اول موجب شد تا از آخرین تقابل دو تیم مدت زمان زیادی بگذرد. 

آخرین باری که استقلال و مس در لیگ برتر به مصاف هم رفتند، به فصل 92 – 93 بازمی‌گردد. با وجود اینکه مس در پایان آن فصل در رتبه آخر جدول رده‌بندی ایستاد و به دسته اول سقوط کرد، اما آبی‌ها در هیچ‌کدام از دو دیدار رفت و برگشت موفق به شکست حریف خود نشدند.

1738284

در بازی رفت آن فصل بود که دو تیم به تساوی یک – یک دست یافتند. مجیدی، سرمربی فصل گذشته استقلال، در تصمیمی غیرمنتظره از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. پس از آن‌که تابلوی تعویض بالا رفت و علیرضا نیکبخت به جای فرهاد به زمین مسابقه آمد، مجیدی پیراهن خود را از تن خارج کرد و با بوسیدن چهار گوشه زمین، برای همیشه فوتبال را به عنوان بازیکن کنار گذاشت.

1738286

این لحظه‌ای است که انصاریان در اولین دیدار استقلال و مس پس از حضور این تیم کرمانی در لیگ برتر، دروازه حریف را باز کرد. آبی‌ها با این یک گل برنده از زمین خارج شدند.

از دیگر اتفاقات خاطره‌انگیز تقابل‌های دو تیم نیز می‌توان به اولین جدال استقلال و مس در تاریخ لیگ برتر اشاره کرد. کرمانی ها در فصل 85 – 86 به لیگ برتر ایران صعود کردند که بازی رفت دو تیم به میزبانی مسی‌ها برگزار شد و استقلال با تک گل علی انصاریان از روی نقطه پنالتی به برتری دست پیدا کرد.

درحالیكه آن بازی تا 10 دقیقه پایانی با نتیجه مساوی بدون گل پیش می‌رفت، خطایی كه شاهین خیری در دقیقه 81 روی سیاوش اكبرپور انجام داد باعث شد محسن قهرمانی به نشانه خطای پنالتی در سوت خود بدمد. این ضربه پنالتی را علی انصاریان وارد دروازه مس كرمان كرد تا استقلال برنده از زمین خارج شود.

1738287

حالا امروز دو تیم پس از گذشت سال‌ها به مصاف هم خواهند رفت. دیداری که یادآور خاطرات زیادی از تقابل‌های استقلال و مس خواهد بود. حضور تماشاگران زن در تقابل امروز باعث می‌شود تا یک رخداد تاریخی دیگر در جدال‌های دو تیم به ثبت برسد. مسابقه‌ای که از ساعت 19 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

1738285

دیدگاه‌ها