کد خبر : 1840279 | 03 شهریور 1401 ساعت 20:10 | 5.6K بازدید | 3 دیدگاه

جوکوویچ تایید کرد؛ در اپن آمریکا حضور ندارم

نواک جوکوویچ رسما تایید کرد که برای شرکت در رقابت‌های تنیس اپن آمریکا به این کشور سفر نمی‌کند چرا که مجوز حضور او در این رقابت‌ها صادر نشده است.

جوکوویچ تایید کرد؛ در اپن آمریکا حضور ندارم

به گزارش "ورزش سه"، با اعلام رسمی نواک جوکوویچ مبنی بر عدم حضور او در رقابت‌های تنیس اپن آمریکا شایعات و گمانه‌زنی‌ها در این‌باره به پایان رسید. درحالی‌که مراسم قرعه‌کشی این رقابت‌ها تا ساعاتی دیگر در آمریکا آغاز می‌شود جوکوویچ در توییتر تایید کرد که مجوز حضورش در اپن آمریکا صادر نشده و به همین علت او به این کشور سفر نخواهد کرد.

جوکوویچ حاضر به تزریق واکسن کرونا نیست و پیش از این به همین دلیل نتوانست در رقابت‌های اپن استرالیا شرکت کند. اصرار به واکسن نزدن برای تنیسور صرب به بهای از دست دادن یک تورنمنت بزرگ دیگر تمام شده و ایالات متحده هم نام او را از میان شرکت‌کنندگان اپن آمریکا خط زده است.

1738413

ستاره تنیس صربستان در توییتر نوشت:" متاسفانه این بار نمی‌توانم برای شرکت در اپن آمریکا به ایالات متحده سفر کنم. از شما هواداران نواک به‌خاطر پیام‌های سرشار از عشق و حمایت‌تان متشکرم. برای دیگر تنیسورها آرزوی موفقیت دارم. من آماده خواهم ماند و روحیه مثبتم را حفظ خواهم کرد و منتظر می‌مانم تا فرصتی دوباره برای شرکت در رقابت‌ها به‌دست بیاورم. به زودی می‌بینمت دنیای تنیس".

جوکوویچ بعد از قهرمانی در ویمبلدون به تمرینات خود ادامه داد و امیدوار بود با تغییر در قوانین آمریکا بتواند در اپن این کشور شرکت کند. اما در نهایت انتظار او به نتیجه نرسید. مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا دو هفته پیش اعلام کرد که قوانین مسافراتی مربوط به واکسیناسیون کرونا را بازبینی خواهد کرد ولی این بازبینی تا پیش از مهلت نهایی برای حضور تنیسورها در آمریکا انجام نشد تا جوکوویچ نتواند به نیویورک سفر کند.

تنیسور صرب در ماه ژانویه در سفر به استرالیا برای شرکت در اپن این کشور دستگیر و دیپورت شد. او به دلیل عدم حضور در آن رقابت‌ها دو هزار امتیاز از دست داد و از همان زمان سرسختانه با درخواست‌ها برای واکسن زدن مخالفت کرد. او بعد از استرالیا فرصت شرکت در رقابت‌های مسترز ایندین ولز، میامی، مونترئال و سین‌سیناتی را هم از دست داد. عدم حضور در اپن آمریکا برای جوکوویچ به بهای از دست دادن 1200 امتیاز دیگر تمام خواهد شد.

1726535

جالب اینجا است که جوکوویچ سال گذشته در رقابت‌های اپن آمریکا شرکت کرد چرا که مسئولین برگزاری رقابت‌ها شرایطی فراهم کردند که تنیسورهای واکسن‌زده و واکسن‌نزده بتوانند در محیطی جداگنه اقامت داشته باشند. تنیسور صرب روز 14 سپتامبر با شرکت در مرحله گروهی جام دیویس که در والنسیای اسپانیا برگزار می‌شود به رقابت‌های تنیس برخواهد گشت.

دیدگاه‌ها