کد خبر : 1840489 | 04 شهریور 1401 ساعت 22:50 | 12.8K بازدید | 6 دیدگاه

اعتماد به نفس بعد از بازی خوب مقابل پرسپولیس

رحمتی: زمان نیاز داریم و هرچه جلو برود بهتر می‌شویم

مهدی رحمتی پس از دیدار آلومینیوم برابر پرسپولیس به تمجید از بازیکنان تیمش پرداخت.

رحمتی: زمان نیاز داریم و هرچه جلو برود بهتر می‌شویم

به گزارش "ورزش سه"، مهدی رحمتی پس از شکست آلومینیوم برابر پرسپولیس در نشست خبری حاضر شد و گفت: برای داشتن این بازیکنان و این تیم خدا را شکر می‌کنم و واقعا از آنها تشکر می‌کنم. تیم خیلی خوب و یک‌دستی داریم؛ درست است که نتیجه بخشی از فوتبال است و بعضی بحث ها به نتیجه برمی‌گردد اما ما تیم جوانی داریم که هجده بازیکن به آن اضافه شده و میانگین سنی آن ۴-۵ سال پایین آمده و الان میانگین سنی ۲۸ سال را داریم؛ در صورتی که تیم پارسال میانگین سنی ۳۲ سال داشت.

او ادامه داد: از بازیکنان تشکر می‌کنم که توانستند در تایم زیادی از بازی پرسپولیس را تحت فشار بگذارند. پرسپولیس یکی از تیم های خوب ایران است و چند دوره متوالی قهرمان بوده‌ است، اینکه شما بتوانی چنین تیمی را وادار کنی که در طول نیمه دوم بارها و بارها بنا به دلایل مختلف در بازی وقفه ایجاد کند کار کمی نیست. من به تیمم افتخار می‌کنم که توانستیم چنین شرایطی را رقم بزنیم. شانس گل های زیادی داشتیم و به جز یک توپی که به گل تبدیل شد، پرسپولیس شانس دیگری نداشت.

رحمتی با تاکید بر اینکه حق آلومینیوم باخت نبود گفت: اگر قرار بود انصاف در بازی رعایت شود قطعا باید نتیجه بازی مساوی می‌شد و چه بسا ما باید می‌بردیم. یک گله از بازیکنانم دارم که باید بدانند برای بزرگ شدن باید روح و ذهن بزرگتری داشته باشند تا در برابر اتفاقات واکنش بهتری نشان بدهند. بازیکنان ما در نیمه اول تحت تاثیر اسم پرسپولیس قرار گرفته بودند اما هر چه از زمان بازی گذشت بهتر شدیم و شانس گل داشتیم و موقعیت ایجاد کردیم.

سرمربی آلومینیوم افزود: در نیمه اول پرسپولیس ۲۰-۲۵ دقیقه مالکیت داشت اما پس از آن حتی مالکیت را هم از پرسپولیس گرفتیم که شاخصه تیم های آقای گل‌محمدی است‌. تیم من فقط نیاز به زمان دارد تا بازیکنان جدیدی که به تیم اضافه شده‌اند رفته رفته جا بیفتند و شرایط این تیم را درک کنند‌. خیلی به آینده این تیم خوشبین هستم و مطمئنا افقی که مدنظر من، هیئت مدیره باشگاه و هیئت مدیره کارخانه است تحقق پیدا می‌کند.

1738817

او درباره بدون تماشاگر شدن بازی آلومینیوم و تفاوت بین احکام انضباطی استقلال و پرسپولیس با سایر تیم ها عنوان کرد: ما باید متوجه باشیم که فوتبال با تماشاگرانش لذت‌بخش است. در هر شرایطی ما باید سعی کنیم آخرین جریمه، محرومیت تیم ها از تماشاگران باشد اما الان تا اتفاقی رخ می‌دهد می‌گویند بدون تماشاچی آن هم در مورد تیم های مظلوم. بعد از زمانی که آلومینیوم اراک به لیگ برتر راه پیدا کرده اولین بازی که ما توانستیم با هواداران باشیم بازی با نساجی بود و بعد از فینال حذفی و آن اتفاقات و حواشی می‌شد ملایمت بیشتری نشان بدهند. فکر می‌کنم اگر پارسال بعد از اعلام حکم، اعتراضی از سوی باشگاه صورت می‌گرفت ما امروز تماشاچی هایمان را در کنار خودمان داشتیم و از حمایتشان بهره‌مند می‌شدیم.

سرمربی آلومینیوم در پاسخ به اینکه برای اشتباهات فردی بازیکنانش چه برنامه ای دارد گفت: دیدگاهی که ما داشتیم این بوده که از ابتدای فصل تیم را جوان کنیم؛ ما امروز آقای اکبرپور، آقای هوشمند، آقای آزادی را در ترکیب داشتیم و حتی دو بازیکن خارجی ما تا با شرایط فوتبالی ایران آشنا شوند زمان می‌برد. دیدید که هرچه تایم بازی جلوتر رفت دو خارجی ما بهتر بازی کردند. ما در ابتدای فصل یازده بازی دوستانه کردیم که تیم‌مان هماهنگ شود و به شرایط آرمانی برسد. دیدید که با هر تعویض تیم ما رو به جلوتر شد و بچه هایی که به تیم اضافه شدند توانستند موقعیت ایجاد کنند و چیزی که مدنظر ما بود در زمین پیاده کنند. ما در حال حاضر فقط به زمان نیاز داریم و مطمئنا هر چه جلوتر برویم بازی به بازی بهتر می‌شویم. خوب بازی کردن و نکردن یک بحث است و ما شاید اگر جوانی بازیکنان‌مان شرایط بازی را تحت تاثیر قرار نمی‌داد و می‌توانستیم روی تک ضربه ها خوب عمل کنیم می‌توانستیم برنده بازی باشیم.

رحمتی در واکنش به افت پورحمیدی و اشتباه او در بازی امروز و هفته قبل عنوان کرد: به همین دلیل می‌گویم باید زمان بدهیم؛ به عقیده من حسین پورحمیدی یکی از بهترین دروازه‌بان های ایران است و با توجه به چیزی که ما در شرایط تمرینی می‌بينيم و بازی های سال گذشته او، مطمئنا به شرایط خوبش برمی‌گردد. ما تا ۴۸ ساعت پیش از بازی با هوادار پورحمیدی را نداشتیم  و در کش مکش هایی بود و مطمئنا هر چه جلوتر برویم بهتر می‌شود. پورحمیدی هم جوان است و نیاز به تجربه دارد؛ خود من هم دروازه‌بان بودم و در بعضی بازی ها اشتباه می‌کردم. اشتباه بخشی از فوتبال است و اگر اشتباه نباشد گلی ردوبدل نمی‌شود. مطمئنا در آینده بهتر می‌شود و جبران می‌کند.

رحمتی درباره عملکرد زاپاتا و دو اوت خطای او گفت: وقتی شما می‌خواهی با سرعت و شدت توپ را پرتاب کنی احتمال دارد که یک پایت از زمین بلند شود و جایی که پایت را می‌گذاری اشتباه باشد. چیز خاصی نیست و اتفاق نرمالی است. اگر پیش نیاید بهتر است اما اتفاق می‌افتد.

او در پایان درباره ضعف گلزنی آلومینیوم در لیگ گفت: صد درصد شرایط بهتر می‌شود. ما سعی می‌کنیم بیشتر کار و تمرکز کنیم و مطمئنا این مسئله رفع خواهد شد.

دیدگاه‌ها