کد خبر : 1840519 | 05 شهریور 1401 ساعت 01:49 | 99.8K بازدید | 91 دیدگاه

در ستایش تیمی که صبر کرد و برنده شد؛

پرسپولیس نقش ضد قهرمان را برداشت!

یحیی گل‌محمدی از تیمی که با حداقل موقعیت، حداکثر امتیاز را کسب کرد راضی است؛ او تیم جدیدی را برای رقابت قهرمانی می‌سازد.

پرسپولیس نقش ضد قهرمان را برداشت!

به گزارش "ورزش سه"، گلزنی بعد از 222 دقیقه، اولین پیروزی فصل، شکسته شدن طلسم نبردن آلومینیوم در اراک، کامبک به جدول بعد از ۲ مساوی و از همه مهمتر ثبت سومین کلین‌شیت؛ این‌ها نشانه‌های مثبت برای تیمی است که در مسیر جدیدی گام برمی‌دارد.

پرسپولیس برای اجرای فاز دفاعی استراتژی دارد؛ عناصر اجرای این فاز از نظر نتیجه بهترین عملکرد خط دفاعی لیگ را تا پایان هفته سوم ثبت کرده اند و حرفهای یحیی گل‌محمدی در نشست خبری نیز گواه این ادعاست که او رضایت کامل را از تیمش دارد؛ حتی اگر منتقدان بر نمایش او و تیمش خرده بگیرند.

* قهرمان لیگ برتر دوباره با دفاع مستحکم؟
یکی از آیتم‌های اساسی برای رسیدن به قهرمانی در ماراتن لیگ برتر کم گل خوردن است و شاهد این ادعا نیز از غیب می‌رسد؛ استقلالی که با فرهاد مجیدی خط دفاعی مستحکمی داشت و ستاره قهرمانی‌اش، دروازه‌بان، مدافعان و یا منصفانه‌تر، «دفاع تیمی» ساخته شده به دست رهبر گروه، فرهاد مجیدی بود.

با این حال پرسپولیس که چند باری با برانکو ایوانکوویچ مسیر قهرمانی را با خط دفاعی مستحکم طی کرده، به خوبی می‌داند که این شرط لازم و نه کافی قهرمانی است. بنابراین یحیی خیلی زود دریافت که نباید به عملکرد تمرینات و تست‌های آمادگی جسمانی متکی باشد و باید هرچه زودتر لوکادیا را به بازی بیاورد.

1738900
یحیی انتظار دارد لوکادیا گمشده تیمش باشد؛ تیمی که شاید این فصل با استراتژی متفاوت از آنچه انتظار می‌رود، رقابت قهرمانی را پیش ببرد.

حضور مهاجم هلندی مهمترین تغییر ترکیب پرسپولیس نسبت به ۲ بازی قبلی بود. او کم تحرک، ناهماهنگ و دور از آمادگی کامل نشان داد اما از سوی دیگر، عدم تغذیه مناسب از طرف هافبک‌های پشت مهاجم و بال‌های کناری باعث شد تا ناکامی این بازیکن در ثبت حتی یک صحنه خطرناک، توجیه‌پذیر باشد و کسی در نقد او چیزی نگوید.

سرخ‌ها هنوز زیبا بازی نمی‌کنند یا به عبارت دیگر، نمایش مطلوب طرفداران و ناظران را در بخش هجومی نشان نداده‌اند. اما برای یحیی گل‌محمدی کافی است که فعلا گل نخوردن را تمرین کند و کم کم به جلوی زمین، موقعیت‌سازی و گلزنی برسد. او می‌گوید لیگ ایران تیمهای سرسختی دارد و نباید انتظار زدن سه و چهار گل از تیمش به وجود بیاید.

1738899
روح تازه در خط دفاعی پرسپولیس - تنها تیمی که بدون گل‌خورده پای به هفته چهارم خواهد گذاشت.

* پرسپولیسِ ایده‌آل؛ یک تیم و چند ستاره
تا پایان لیگ ۲۷ هفته مانده و تیمهای مدعی از همین حالا باید امتیازها را بشمارند و در از دست دادن حتی یک امتیاز هم خسیس باشند. پرسپولیس اگر می خواهد دوباره فاتح لیگ باشد، باید در بخش هجومی نیز پیشرفت کند و با حفظ عملکرد درخشان تدافعی، به تیم موردنظر یحیی گل‌محمدی تبدیل شود؛ تیمی مستحکم در دفاع، زهردار در حمله و متمرکز در تمام دقایق مسابقه.

کادر فنی پرسپولیس به رهبری یحیی گل محمدی باید برای خنثی کردن پرس‌های سنگین همراه با فوتبال دفاعی رقبا فکر اساسی کند؛ در دو هفته نخست ذوب آهن و فولاد با نمایشی دفاعی و دفاعی‌تر، توانستند پرسپولیس را متوقف کنند اما حضور ستاره‌هایی که از نظر فردی توانا هستند، دست یحیی را برای انجام فوتبال موردنظر با تنوع در موقعیت سازی، باز خواهد گذاشت.

1738901
بعد از ناکامی بزرگ فصل گذشته و تغییرات بنیادین در فهرست نفرات، حالا زمانی است که یحیی دوباره خود را اثبات کند.

در پایان هفته سوم لیگ بیست و دوم پرسپولیس نشان داد هنوز با تیم ایده آل سرمربی‌اش فاصله دارد اما نشانه‌های مثبت دفاعی، هواداران این تیم را خوشبین نگه می‌دارد. فلسفه تیم‌سازی در طول فصل، هواداران و مجموعه فنی این تیم را امیدوار نگه می‌دارد و باید منتظر زمان شد و دید آیا پرسپولیس می تواند همان تیم رویایی دوران طلایی باشد؟

نویسنده: مجتبی مالکی

دیدگاه‌ها