کد خبر : 1840524 | 05 شهریور 1401 ساعت 08:10 | 76.1K بازدید | 19 دیدگاه

پرش‌های شگفت‌انگیز از بلوهوریزنته تا اهواز

اشکان دژاگه؛ ستاره‌ها بی‌کله سر می‌زنند

کاپیتان سابق تیم ملی در اولین بازی خانگی فولاد در حضور تماشاگران باز هم هنر مثال‌زدنی‌اش در سرزنی را به رخ کشید.

اشکان دژاگه؛ ستاره‌ها بی‌کله سر می‌زنند

به گزارش "ورزش سه" اشکان دژاگه، ستاره بین‌المللی سال‌های نه‌چندان دور فوتبال ایران که در انتقالی جذاب به فولاد خوزستان پیوست تا وزن تجربه و عیار حرفه‌ای‌گری در تیم نکونام را بالا ببرد، بعد از 90 دقیقه نیمکت‌نشینی مقابل پرسپولیس موفق شد بعد از حضور در میدان برابر تراکتور در شرایطی که کم مانده بود پیروزی دو بر صفر فولادی‌ها حتی با شکست عوض شود، گل سوم و پیروزی‌بخش تیمش را وارد دروازه اخباری کند تا بعد از چندسال دوری تماشاگران از ورزشگاه فولاد‌، شبی رویایی برای اهوازی‌های هوادار فولاد رقم بزند.
اشکان دژاگه که سال‌ها با لباس تیم ملی در میادین مختلف برای تماشاگران ایرانی خاطره‌سازی کرده، درحالی نخستین گلش برای فولاد را روی یک ارسال از جناح چپ وارد دروازه تراکتور کرد که چندمتری از مدافعان تراکتور نسبت به محل فرود توپ عقب‌تر بود.

1738914
در لحظه ارسال توپ توسط مجید علیاری، دژاگه که تنها ده دقیقه برای درخشش فرصت داشت، روی خط محوطه جریمه قرار داشت.
1738915
اما در لحظه سرزنی چسبیده به خط شش قدم، با شانه‌های بازش به هوا بلند شد تا یک سوپرگل دیگر را در دوران ورزشی‌اش ثبت کند.

اشکان، در نخستین بازی ملی خودش برای ایران در ورزشگاه آزادی هم روی یک ارسال فوق‌العاده از مهرداد پولادی از سمت چپ توانسته بود با یک پرش تماشایی روی سر مدافعین قطری دروازه قاسم برهان را باز کند و ورزشگاه آزادی را با ثبت نخستین گل ملی خودش به وجد بیاورد.

1738919
در لحظه ارسال سانتر پولادی، دژاگه یک و نیم متر عقب‌تر از مدافع حریف، درون قوس محوطه جریمه قرار دارد.
1738918
اشکان دژاگه به سرعت خودش را جلوتر از نقطه پنالتی می‌رساند تا ضربه سر را بزند.
1738917
بهت و حیرت قاسم برهان، گلر قدبلند و معروف قطری‌ها از حضور یک‌باره دژاگه در محوطه جریمه و فرستادن توپ با یک ضربه سر استادانه به گوشه دروازه‌اش.
1738916
اشکان دژاگه که در دوره حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی ایران، بازی برای کشور پدری‌اش را انتخاب کرده بود، با دبل در آن مسابقه شروعی رویایی در عرصه بازی‌های ملی برای خودش رقم زد.

البته که این مدل سرزنی‌های دلاورانه و بدون ترس اشکان که حالت‌هایی از "کله‌شقی و پررویی" مورد علاقه مربیان در بین بازیکنان فوتبال را در بر دارد، مسبوق به سابقه است. جایی که در جام جهانی 2014 و دیدار به یادماندنی ایران برابر آرژانتین یکی از بزرگ‌ترین حسرت‌های فوتبال‌دوستان ایرانی بعد از حرکت مشابه دژاگه ثبت شد؛ وقتی اشکان دژاگه روی سانتر پژمان منتظری به شکلی ناباورانه و دور از انتظار از یکی دو متر عقب‌تر خودش را به محل فرود توپ رساند و با پرشی بلند، بالاتر از زابالتا، مدافع وقت منچسترسیتی ضربه سرش را به سمت دروازه زد اما نوک انگشتان رومرو مانع از این شد که تیم ملی ایران برابر یاران لیونل مسی پیش بیفتد.

1738922
در لحظه ارسال توپ توسط پژمان منتظری اشکان دژاگه در فاصله ده متری تا محوطه جریمه قرار دارد.
1738920
درحالی که توپ هنوز روی هوا است، اشکان از زابالاتا چیزی نزدیک به یک و نیم متر عقب‌تر است.
1738921
اما به طرز شگفت‌انگیزی در کمتر از دو ثانیه فاصله دوازده متری تا نقطه پنالتی توسط دژاگه طی می‌شود تا بالاتر از زابالتا ضربه سرش را بزند.
1738923
و آه از صحنه‌ای که اگر سرانگشتان رومرو نبود، سالیان سال به تیتراژ تمام برنامه‌های ورزشی ایرانی تبدیل می‌شد.

دیدگاه‌ها