کد خبر : 1840552 | 05 شهریور 1401 ساعت 11:19 | 13.3K بازدید | 0 دیدگاه

سهراب با تاخیر می‌آید

علت دعوت نشدن ۴ وزنه‌بردار به اردوی تیم ملی

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: نفراتی که به اردوی تیم ملی دعوت نشدند باید تلنگری برای آنها باشد تا خودشان را به سطح بالایی برسانند.

علت دعوت نشدن ۴ وزنه‌بردار به اردوی تیم ملی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، سعید علی حسینی درباره علت اینکه برخی نفرات مانند امیر حقوقی، پیمان جان، مهدی کرمی و علیرضا یوسفی که در بازی های کشورهای اسلامی حضور داشتند اما به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا بحرین دعوت نشدند، بیان کرد: ما با توجه به مسابقات پیش رو، مواردی مانند شرایط ورزشکار، موقعیتش در دسته وزنی و تلاشی که برای بهتر شدن دارد را لحاظ می کنیم. وزنه برداران در دسته ۱۰۹ کیلوگرم بازی های کشورهای اسلامی نتوانستند به رکوردهایی که در تمرینات زده بودند و اهداف مد نظر کادر فنی برسند  و این در حالی است که سطح رقابت در قهرمانی آسیا و جهان بالاتر است. از طرفی نفرات دیگری هم هستند که باید به آنها میدان داده شود. مسعود ممیوند را باتوجه به عملکردش در مسابقات جوانان آسیا، از رده جوانان دعوت کردیم که در کنار با تجربه ها قرار بگیرد تا بتواند شایستگی های خود را نشان بدهد و رکوردهای خود را افزایش دهد.

 او ادامه داد: در هر حال همه ورزشکاران در جریان این موضوع هستند که باید تلاش خود را بیشتر کنند و باید تلنگری برای آنها باشد تا خودشان را به سطح بالایی برسانند. با توجه به توانمندی وزنه برداران ایران، رقابت در داخل بسیار بالا است و ورزشکاران باید از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را کنند تا بتوانند جایگاه خود را در تیم ملی تثبیت کنند.

*نفرات برای قهرمانی جهان فرصت دارند خودشان را نشان دهند

علی حسینی در پاسخ به این پرسش که وزنه بردارانی که به قهرمانی آسیا اعزام نمی شوند برای اینکه بتوانند به اردوی قهرمانی جهان اضافه شوند، چگونه باید رضایت او را به عنوان سرمربی جلب کنند؟ تصریح کرد: ما تا ۱۴ شهریور فرصت داریم برای مسابقات جهانی اسامی ۲۰ نفر را معرفی کنیم. قاعدتا اسامی تمام مدعیان حضور در مسابقات جهانی را ارسال خواهیم کرد و نفرات در این مدت باقی مانده و سپس تا زمان رکورد گیری فرصت این را دارند که بتوانند شرایط فنی و رکوردی خودشان را ارتقاء دهند. اگر پیشرفتشان مشهود بود، می‌توانند در اردوی جهانی حضور داشته باشند و البته باید در کنار سایر ملی پوشان، آماده آزمایش دوپینگ نیز باشند.

*سهراب تحت نظر پزشک است

او در مورد حضور سهراب مرادی و کیانوش رستمی در اردو بیان کرد: با این دو وزنه بردار صحبت داشته‌ام و برنامه آنها این است که در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کنند و به دنبال کسب سهمیه المپیک باشند. سهراب مرادی هنوز تحت نظر پزشک برای درمان کتفش است و با چند روز تاخیر به اردوی بابلسر اضافه می‌شود. کیانوش رستمی هم اعلام کرده است که به اردو می آید.

*تیم جهانی با رکوردگیری مشخص می‌شود

علی حسینی در پاسخ به این پرسش که تعداد نفرات زیادی مدعی رفتن به مسابقات قهرمانی جهان هستند و نحوه انتخاب نفرات چگونه خواهد بود؟ تصریح کرد: ما گروهی از ورزشکاران را داریم که در مسابقات آسیایی شرکت می کنند و گروهی دیگر برای مسابقات جهانی کار می کنند. برنامه ریزی فنی ما به صورتی خواهد بود که همه ورزشکاران برای زمان رکوردگیری در شرایط مناسبی باشند تا بتوانند در زمان رکورد گیری شرایط ایده الی داشته باشند بنابراین برای اینکه مشخص کنیم چه کسانی به قهرمانی جهان اعزام می‌شوند، حتما رکوردگیری خواهیم گذاشت.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در مورد دعوت از جوانان به اردوی بزرگسالان گفت: ما برای کسب سهمیه المپیک پاریس در وزن‌های بالا شانس داریم اما نباید از وزن های پایین هم غافل شویم. از این رو رضا باغی که ۲۰ ساله هست را دعوت کردیم تا در کنار حافظ قشقایی قرار بگیرد تا شرایطی باشد که به یکدیگر کمک کنند تا خودشان را بالا بکشند.

*بیرون مانده ها را زیر نظر داریم

علی حسینی در پاسخ به این پرسش که وضعیت ایوب موسوی چگونه است و چرا به اردوی تیم ملی دعوت نشده است؟ گفت: اگر اردوی تیم ملی در تهران بود من نفرات بیشتری را دعوت می کردم. چون اردوی تیم ملی در بابلسر برگزار می‌شود و محدودیت نفرات و تخته تمرینی داریم از این رو بیشتر از ۲۰ نفر نمی‌توانستم دعوت کنم. ما همیشه در کنار این عزیزان هستیم تا به آنها کمک کنیم تا پیشرفت داشته باشند و اینطور نیست که اگر خدای نکرده مصدوم شدند، آنها را رها کنیم. با کسانی که از این اردوی تیم ملی جا مانده اند، در ارتباط هستیم و زیر نظرشان داریم، تمریناتشان را رصد می‌کنیم و به شرایط خوبی برسند، در خدمتشان خواهیم بود.

*گرفتن تست دوپینگ از وزنه برداران در بابلسر

او در پاسخ به این پرسش که یکی از شرایط حضور وزنه‌برداران در اردو دادن تست دوپینگ بود و آیا این تست انجام شد یا خیر ؟ تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی وزنه‌برداران مشکل تهیه بلیت از شهرهای خود به سمت تهران را داشتند، قرار شد در هفته اول اردوی تیم ملی که همه وزنه برداران کنار هم در بابلسر هستند، تست دوپینگ گرفته شود.

دیدگاه‌ها