کد خبر : 1840586 | 05 شهریور 1401 ساعت 13:56 | 14.2K بازدید | 11 دیدگاه

ردپای قانون نانوشته در ناکامی سپاهان مقابل گل‌گهر

از دست رفتن دو فرصت عالی به فاصله دو دقیقه برای سپاهانی‌ها با از دست رفتن پیروزی همراه شد.

ردپای قانون نانوشته در ناکامی سپاهان مقابل گل‌گهر

به گزارش "ورزش سه" تیم فوتبال سپاهان شب گذشته پیروزی بسیار ارزشمندی را برابر گل‌گهر سیرجان از دست داد تا نفس قهرمان فصل گذشته را پشت سر خودش در جدول رده بندی احساس کند.
یکی از خصوصیات بارز تیم‌های مورینیو تیزچنگی در ضدحملات انفجاری و سرعتی روی دروازه حریفان است که سپاهان تحت هدایت ژوزه مورایس به عنوان تکنیکال‌منیجر همراه با او شباهت‌های زیادی به آن دارد. سرمربی پرتغالی سپاهان به خوبی این حربه تاکتیکی را ملکه افکار طلایی‌پوشان کرده و نمونه آن را در صحنه گل اول این تیم به استقلال به خوبی دیدیدم.
اما اتفاقی که شاید بیش از هرچیز دیگری هواداران سپاهان را بابت از دست رفتن دو امتیاز این مسابقه حساس ناراحت کند، فرصت‌سوزی بازیکنان در لحظاتی است که از حریف سیرجانی پیش بودند. جایی که در دقیقه 82 و 83 دو ضدحمله پیاپی و پرتعداد بازیکنان سپاهان روی دروازه گل‌گهر با عجله آنها از بین رفت تا دقایقی بعد علیرضا علیزاده روی یک ضربه سر دروازه نیازمند را باز کرده و کار را به تساوی بکشاند.
اتفاقی که بار دیگر این قانون نانوشته و مصطلح بین فوتبالی‌ها مبنی بر تیمی که گل نزند، گل می‌خورد را در اذهان سپاهانی‌ها تداعی کرد.

1739009
لحظه‌ای که مانوئل فرناندز بلافاصله پس از دراختیار گرفتن فضا برای ضدحمله چهار در مقابل دو به فرشاد احمدزاده پاس می‌دهد.
1739008
فرشاد برای پیاده کردن هر حرکت دیگری فضا و فرصت کافی را در اختیار دارد.
1739007
پاس بد فرشاد احمدزاده بسیار سریع‌تر از سرعت گام‌های رامین رضاییان است تا توپ به بیرون رفته و یک فرصت طلایی برای سپاهان از بین برود.
1739013
یک دقیقه بعد پرس سپاهانی‌ها جواب می‌دهد و این بار در یک موقعیت فوق‌العاده سه به دو با گل‌گهری‌ها قرار می‌گیرند.
1739012
این بار علی‌نژاد فرصت مناسبی برای خلق یک موقعیت تک به تک دارد.
1739011
پاس علی‌نژاد هم به دلیل سرعت و زاویه نامناسب به بازیکن هم‌تیمی نمی‌رسد تا این فرصت هم برای سپاهانی‌ها از دست برود و موقعیت ثبت یک پاس گل به مانند بازی با استقلال برای وینگر جدید سپاهان سوخت شود.

 

دیدگاه‌ها