کد خبر : 1840596 | 05 شهریور 1401 ساعت 14:34 | 178.4K بازدید | 21 دیدگاه

مرور سرنوشت یک ستاره محجوب؛

سردار آزمون؛ این تصاویر را با دقت نگاه کن!

تماشای فیلم زندگی وحید هاشمیان؛ سردار برای موفقیت در بوندسلیگا یک الگوی بزرگ پیش چشم خود دارد.

سردار آزمون؛ این تصاویر را با دقت نگاه کن!

به گزارش "ورزش سه"، دیدن خلاصه یک مسابقه فوتبال و یا مطالعه آمار و ارقام بازی، لزوما فرصت تحلیل درست و واقعی را به هواداران نمی دهد. ممکن است سردار آزمون از لحاظ پارامترهای تعریف شده برای کیفیت سنجی یک بازیکن هنوز در بوندسلیگا آنقدرها که باید، درخشان ظاهر نشده، اما اوضاع به این بدی ها هم نیست و این ستاره گلزن نقش بعضا مفیدی در ترکیب لورکوزن در چند ماه اول حضور در فوتبال آلمان داشته است. دشواری های رسیدن به بوندسلیگا و بازی در این کشور برای بازیکنان ایرانی (بر خلاف ژاپن که تقریبا یک تیم، بازیکن در آلمان دارد) انگار هنوز اجازه نداده سردار تمام قدرت خود را در زمین نشان دهد.

بعد از سالها درخشش در ترکیب زنیت در فوتبال روسیه، این باشگاه بالاخره در فصل زمستان سال گذشته مجوز جدایی سردار را صادر کرد و این بازیکن راهی لورکوزن شد. آخرین ستاره ایرانی شاغل در بوندسلیگا هنوز از نظر آماری موفق به نشان دادن توانایی های خود نشده و البته صحنه بازی هفته گذشته برابر هوفنهایم و قرار گرفتن سردار در مقابل ضربه بازیکن خودی نیز انتقادات را نسبت به او افزایش داده است. توصیفاتی اغراق آمیز در مورد توپی که اصلا در چارچوب نبود، شرایط را برای این مهاجم 27 ساله دشوار کرده است.

1739051
وحید هاشمیان در دومین دوره بازی برای بوخوم- 19 دسامبر 2009 و دیداری مقابل هانوفری که این بازیکن از آنجا دوباره به بوخوم پیوست.

دشواری های بازی کردن در کنار یک مهاجم سنتی و تخصصی به نام پاتریک شیک و گاهی دور شدن از دروازه حریف، باعث شده سردار هنوز در زمینه گلزنی چندان خوب عمل نکرده باشد. اما این بازیکن در زنیت نیز به خوبی راه درخشش در کنار ستاره ای مانند آرتم زیوبا را پیدا کرده بود و دیر یا زود این اتفاق در ترکیب لورکوزن نیز رخ خواهد داد.

پس حتما روزهای درخشانی در انتظار آزمون در ترکیب لورکوزن خواهد بود و هم ما و هم خود او امیدواریم بالاخره روند گلزنی های این بازیکن در بوندسلیگا آغاز شود. وحید هاشمیان که بهترین گلزن ایرانی تاریخ بوندسلیگا محسوب می شود نیز در یک سال ابتدایی حضور در فوتبال آلمان اصلا مورد توجه فرانک پاگلزدورف قرار نگرفت و اغلب مسابقات این تیم را از روی نیمکت و حتی سکو تماشا کرد.

1739052
انتقال به هانوفر بعد از دوره نه چندان خوب در بایرن مونیخ- صحبت های وحید هاشمیان با دیتر هکینگ در جریان بازی با فرانکفورت.

اما یک سال بعد نوبت انتقال به بوخوم فرا رسید و هاشمیان زیر نظر پیتر نویرور شکوفا شد. به ثمر رساندن 16 گل در یک فصل و دریافت لقب "هلی کوپتر" ایرانی، باعث شد این ستاره خوش اخلاق حتی مورد توجه بایرن مونیخ قرار گرفته و لباس یکی از بهترین تیم های تاریخ فوتبال جهان را به تن کند.

هاشمیان در طول یک فصل بازی برای بایرن مونیخ توفیق چندانی نداشت و در ادامه هانوفر و در نهایت دوباره بوخوم مقصد بعدی این بازیکن لقب گرفت. اما در مجموع به ثمر رساندن نزدیک 50 گل در فوتبال آلمان باعث شد احتمالا وحید هاشمیان لقب بهترین مهاجم ایرانی شاغل در این کشور را از آن خود کند.

ستاره ای که بهتر از همه راه تلاش مستمر و بازگشت را بلد بود، حتی سال های سال پشت خط ماندن برای علی دایی را نیز تحمل کرد و در ادامه توانست تبدیل به مهم ترین مهاجم فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی 2006 شود. سردار آزمون در گذشته نشان داده که متخصص درخشش در لیگ قهرمانان است و تورنمنت مورد علاقه این بازیکن به زودی آغاز خواهد شد. بعد هم که جام جهانی در راه است و قطعا سردار یکی از امیدهای مهم تیم ملی برای فتح دروازه سه رقیب قدرتمند و آماده در قطر 2022 خواهد بود.

1739053
هاشمیان بالاخره جای علی دایی را در ترکیب ثابت ایران در پست مهاجم نوک گرفت و شهریار این مسابقه را از روی نیمکت تماشا کرد.

سکوت- تلاش بیش از اندازه و دوری از حواشی؛ وحید هاشمیان با تکیه بر این عبارات روزهای فوق العاده ای را در آلمان تجربه کرد و سردار آزمون هم برای رهایی از شر انتقادات بعضا غیرمنصفانه اخیر، به یک پرواز بلند مانند هلی کوپتر ایرانی، در خط حمله لورکوزن نیاز دارد.

دیدگاه‌ها