کد خبر : 1840604 | 05 شهریور 1401 ساعت 15:03 | 53.6K بازدید | 27 دیدگاه

یورگن لوکادیا زیر ذره‌بین

تانک گلزنی پرسپولیس؛ هنوز آماده نیستی

پرسپولیس بالاخره از مهاجم هلندی خود در لیگ بیست و دوم رونمایی کرد اما این بازیکن نتوانست آن‌طور که باید انتظارات را در فاز هجومی سرخ‌ها برآورده کند.

تانک گلزنی پرسپولیس؛ هنوز آماده نیستی

به گزارش "ورزش سه"، با گذشت سه هفته از لیگ برتر، پرسپولیس با تنها یک گل زده حتی از ملوان قعرنشین نیز کمتر گل زده است.

پرسپولیس که فصل را با مهدی عبدی، حامد پاکدل و شرزود تمیروف استارت زده بود، در نهایت طی دو هفته ابتدایی مقابل ذوب آهن و فولاد به در بسته خورد و بدون گل زده کار را پایان داد و در روز معرفی یورگن لوکادیا نیز هافبک دفاعی سرخ‌ها توانست طلسم این تیم را در گلزنی بشکند.

لوکادیا، بازیکن صاحبنامی است که با سابقه حضور در تیم‌های مطرح آیندهوون، بوخوم و برایتون از سه لیگ معتبر فوتبال دنیا، پا به لیگ برتر ایران گذاشته است. او پیش از بازی با فولاد خوزستان قرارداد خود را با سرخ‌ها نهایی کرد و به تهران آمد اما به دلیل ناآمادگی و ناهماهنگی جایی در لیست این تیم نداشت. با این حال، یحیی گل محمدی در تصمیمی جالب از این بازیکن برابر آلومینیوم در ترکیب اصلی سود برد تا شوک بزرگی هم به حریف و هم به دیگر مهاجمان تیمش بدهد.

1739071

لوکادیا در این بازی نشان داد که از آمادگی مطلوب بدنی خارج است و گل‌محمدی نیز با تاکید بر این موضوع در نشست پایانی بازی، مدعی شد که مهاجم هلندی تیمش به زمان بیشتری در دیدارهای آتی برای برآورده کردن انتظار خط حمله تیمش نیاز دارد.

مهاجم هلندی سرخ‌ها اما در تک حرکت موثر خود در این بازی، با استفاده از سرعت بالاتر نسبت به مدافع حریف و استارتی انفجاری و در نهایت ضربه پایانی، نشان داد از کیفیت بالایی برخوردار است و در صورت دستیابی به آمادگی قادر خواهد بود لیگ را تحت تاثیر عملکرد خود قرار دهد.  لوکادیا در اواسط نیمه اول با سود بردن از ضدحمله تیمش، در شرایطی که دو گام عقب‌تر از مدافع آلومینیوم بود با استارتی انفجاری موفق به کنترل توپ در گوشه محوطه حریف شد و در نهایت نیز ضربه خود را به سمت چارچوب نواخت که البته ثمری برای سرخ‌ها نداشت.

1739070

یورگن لوکادیا البته در این بازی بیشتر نشان داد که قصد عبور از کانال‌های میانی مدافع حریف با عبور از تله آفساید را دارد و بارها در این خصوص اقدام کرد که البته سروش رفیعی، مهدی ترابی و دیگر بازی‌سازهای پرسپولیس نتوانستند موقعیت مناسبی برای وی شکل دهند و هر بار این حرکت وی بی‌نتیجه ماند.

جاگیری‌های این مهاجم هلندی نیز که البته مدافع منطقه‌ای و بلندزن حریف را در محوطه جریمه آلومینیوم همواره کنار خود می‌دید جالب توجه بود اما ارسال‌های مناسبی که اسماعیلی‌فر، عالیشاه و سعید صادقی داشتند، به وی نرسید.

فرشاد پیوس، مهاجم اسبق پرسپولیس، درباره عملکرد این بازیکن این‌طور توضیح می‌دهد: یورگن نشان داد که حرف زیادی برای گفتن دارد. تصور من این است که او برای دستیابی به آمادگی و البته هماهنگی به سه هفته دیگر زمان نیاز دارد و در هفته ششم بهتر می‌توان درباره او قضاوت کرد. کیفیت او اما قابل توجه بود و قادر خواهد بود در خط حمله پرسپولیس نمایش قابل توجهی را به خود اختصاص دهد. بزرگترین امتیاز البته برای این بازیکن حضور سه بازی‌ساز فوق‌العاده لیگ است. رفیعی، صادقی و ترابی قطعا قادر خواهند بود هر مهاجمی را از موقعیت گل سیراب کنند و یورگن با توجه به فضای حرفه‌ای‌تری که آمده و کیفیتی که پیش از این نشان داده، قطعا در سه هفته آینده  مهاجمی خواهد بود که پرسپولیس انتظار دارد. با این حال باید به وی فرصت داد و انتظار معجزه و اتفاق خاصی را در همین مدت کوتاه نداشت.

1739072

ناصر محمدخانی دیگر مهاجم پرسپولیس نیز تقریبا با پیوس درباره لوکادیا هم نظر است: مهم شکستن طلسم پرسپولیس در گلزنی بود. به نظرم شاید بهتر بود که او همچنان به عنوان بازیکن تعویضی به میدان می‌آمد. تغییر ناگهانی و با توجه به فشاری که روی این بازیکن است، مطمئنا در شرایطی که هنوز از نظر آمادگی و هماهنگی به حد انتظار نرسیده، شرایط را سخت می‌کند. زوج عالیشاه و لوکادیا اولین بار بود که استفاده می‌شد و حتی برای عالیشاه نیز تازگی داشت. قطعا در ادامه شرایط بهتر خواهد شد.

عکس: امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها