کد خبر : 1840678 | 05 شهریور 1401 ساعت 21:48 | 118.6K بازدید | 22 دیدگاه

2.37 معدل گل در هفته سوم

گل گهر – سپاهان؛ مسابقه‌ای که باید تکرار شود

هفته سوم بازی‌های لیگ برتر هفته پرگل‌تری به نسبت هفته دوم بود و این نوید روزهای بهتر را برای مسابقات باشگاهی می‌دهد.

گل گهر – سپاهان؛ مسابقه‌ای که باید تکرار شود

به گزارش "ورزش سه"، عبور 19 توپ از خط دروازه‌ها در هفته سوم لیگ برتر، معدل گل 2.37 را برای هر بازی به ثبت رساند که این معدل امیدوار کننده است. هر چند با استانداردهای جهانی فاصله دارد اما خیلی بهتر از هفته‌ای است که معدل گل در بازی‌های لیگ برتر در هر مسابقه به عدد 2 نرسید.

جالب است بدانید معدل گل دیدارهای این هفته را، بازی‌های حساس و مهم بالا برد. دیدار گل گهرسپاهان که 4 گل داشت. دو تیم مدعی قهرمانی. دیدار فولادتراکتور جدال مدعیان در سایه که این جدال هم پر گل از آب در آمد و 5 بار توپ از خط دروازه دو تیم عبور کرد که سهم فولاد با هدایت جواد نکونام 3 گل بود.

همشه عادت کرده بودیم کم بودن گل در بازی‌های حساس را با توجه به اهمیت و استرس بازی توجیه کنیم اما گل گهر و سپاهان نشان دادند در حساس‌ترین بازی می‌توان بهترین و تهاجمی‌ترین بازی را به‌نمایش گذاشت. برنده این دیدار تماشاگران و آنهایی که این بازی را از تلویزیون دیدند، بودند و البته مسابقات لیگ برتر. لیگ برتر به تکرار چنین بازی‌هایی نیاز دارد. هم‌چنین دیدار فولاد – تراکتور که تا لحظه آخر دیدنی بود و این تیم فولاد بود که در ثانیه‌های پایانی بازی گل سوم را زد و به سه امتیاز بازی دست پیدا کرد.

تماشاگر به استادیوم می‌آید و پای تلویزیون می‌نشیند که یک بازی تهاجمی از دو تیم ببیند؛ با گل‌های متعدد تا به‌وجد بیاید. این دِینی است که باشگاه‌ها نسبت به تماشاگران دارند و دقیقا به همین دلیل است که فوتبال تبدیل به جذاب‌ترین و مهیج‌ترین رشته ورزشی شده و دلیل حضور تماشاگر و اسپانسرها در فوتبال همین است. در فوتبال بازی تهاجمی و رو به جلو است که تماشاگر را به‌وجد می‌آورد و نه بازی بازیِ دفاعی. هر چند هیچ‌کس تیم‌هایی را که دفاعی بازی می‌کنند؛ محکوم نمی‌کند و مورد سرزنش قرار نمی‌دهد اما به ضرس قاطع می‌توان گفت پیشرفت هر تیمی در فوتبالِ تهاجمی است نه فوتبال دفاعی.

معدل گل بازی‌های لیگ برتر در هر بازی نباید از عدد 2 پایین بیاید و حتی به عدد 3 هم نزدیک شود. این یعنی جذابیت بازی‌های لیگ برتر و یعنی حضور بیشتر تماشگر دراستادیوم‌ها. با فوتبالی که دیروز گل گهر به‌نمایش گذاشت؛ هیچ‌وقت دیگر استادیوم اختصاصی این تیم خالی از تماشاگر نخواهد شد و از این پس تعداد تماشاگران بیشتری برای حمایت از سپاهان به استادیوم نقش جهان خواهند آمد. امید که تیم‌های بیشتری مبتنی بر توان با ایده‌های گل گهر و سپاهان بازی کنند چون فوتبال به چنین بازی‌هایی نیاز دارد.

دیدگاه‌ها