کد خبر : 1840741 | 06 شهریور 1401 ساعت 11:06 | 74K بازدید | 14 دیدگاه

تکرار تعویض معروف لیگ ملت‌ها در قهرمانی جهان

مرتضی شریفی این بار به عنوان جایگزین وارد زمین شد و توانست عملکرد درخشانی داشته باشد.

تکرار تعویض معروف لیگ ملت‌ها در قهرمانی جهان

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان از شب گذشته برای تیم ملی والیبال ایران آغاز شد و شاگردان بهروز عطایی در اولین و شاید مهم‌ترین گام خود در دور گروهی مقابل آرژانتین قرار گرفتند؛ دیداری که حدود سه ساعت به طول انجامید و در نهایت، این ایران بود که موفق شد فاتح این ماراتن جذاب شود.

نقطه عطف مسابقه دیشب ایران و آرژانتین تعویض طلایی بهروز عطایی در ست دوم مسابقه بود. جایی که سرمربی تیم ملی والیبال ایران تصمیم گرفت امیرحسین اسفندیار را از زمین مسابقه بیرون آورده و مرتضی شریفی را جایگزین او کند.

با توجه به دیدارهای تدارکاتی انتظار می‌رفت که در صورت تعویض اسفندیار این محمد جواد معنوی‌نژاد باشد که جایگزین او شود اما عطایی تصمیم گرفت شریفی را به زمین بیاورد و اتفاقاً این بازیکن به بهترین شکل ممکن پاسخ اعتماد او را داد.

نکته قابل توجه اینکه در هفته اول لیگ ملت‌ها نیز چنین اتفاقی به شکل برعکس رخ داده بود؛ جایی که در ابتدای آن مسابقات امیرحسین اسفندیار جایگزین مرتضی شریفی شد. عملکرد اسفندیار به قدری خوب بود که تا پایان رقابت‌ها جایگاه خود را در ترکیب شروع کننده ایران حفظ کرد. حالا باید دید این نمایش فوق‌العاده شریفی در بازی‌های بعدی نیز ادامه خواهد داشت یا خیر؛ البته اگر در مسابقات بعدی او در ترکیب اصلی تیم ملی باقی بماند.

دیدگاه‌ها