کد خبر : 1840808 | 06 شهریور 1401 ساعت 14:58 | 29.3K بازدید | 10 دیدگاه

علیزاده یک تنه مقابل حمله‌وران مورایس؛

این بازیکن پیروزی را از سپاهان گرفت (عکس)

یکی از مهم‌ترین مهره‌های امیر قلعه‌نویی که این مربی حساب ویژه‌ای روی او و توانایی‌هایش باز کرده علی علیزاده هافبک جنگنده و متعصب گل‌گهری‌ها است.

این بازیکن پیروزی را از سپاهان گرفت (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه‌نویی همواره برای ساختن تیم‌های مدعی خود تاکید ویژه‌ای روی پست هافبک دفاعی داشته و این منطقه از زمین را می‌توان یکی از نقاط استراتژیک سیستم مورد نظر سرمربی با تجربه گل‌گهر عنوان کرد. قلعه‌نویی طی سال‌های طولانی مدت دوران مربیگری خود در تیم‌های مختلف همواره بازیکنان تعیین کننده و اثرگذاری را در پست هافبک دفاعی در اختیار داشته است. او در اولین قهرمانی‌اش با استقلال بازیکنان شاخصی نظیر منصوریان، ستار همدانی، یدالله اکبری و داریوش یزدانی را در این پست در اختیار داشت. در لیگ هشتم هم مهره‌هایی مثل حسین کاظمی، یدالله اکبری، ستار همدانی و امید روانخواه در این پست برای او بازی کردند. سرمربی این روزهای گل‌گهر سپس به  سپاهان رفت و در این تیم با حضور محرم نویدکیا که هم در دفاع و هم در حمله بازیکنی بی‌نظیر بود و حضور هافبک‌های خلاق دیگری مانند کریمیان و جمشیدیان مشکلی احساس نکرد و در سال دوم نیز امید ابراهیمی اضافه شد تا ترکیب در دسترس این مربی غنی‌تر هم بشود.
درنهایت در آخرین سال قهرمانی امیر قلعه‌نویی با استقلالی‌ها در لیگ دوازدهم این مربی با در اختیار داشتن جواد نکونام، جی لوید ساموئل و کیانوش رحمتی کار سختی برای انتخاب دو هافبک تدافعی مورد نظرش که در بیشتر بازی‌ها نکونام و ساموئل بودند نداشت.
علاوه بر این قلعه‌نویی در سایر سال‌های مربیگری خود با بازیکنانی نظیر قاسم حدادی‌فر، آندرانیک تیموریان، مهدی کیانی، فرزاد حسین‌خانی و ... به عنوان بازیکنان برجسته فوتبال ایران در پست هافبک دفاعی کار کرده، ولی وقتی در گل‌گهر کار خود را آغاز کرد دست روی مهره‌ای گذاشت که شاید خیلی مورد توجه مربیان دیگر نبود و علی علیزاده هافبک نفت مسجد سلیمان را به سیرجان برد.

1739472
طی دو سال اخیر و حالا که همکاری امیرخان و سیرجانی‌ها وارد سومین سال شده، همواره علی علیزاده بازیکن محوری در تاکتیک مورد نظر قلعه‌نویی بوده است؛ هافبکی که هم قدرت جنگندگی بالایی دارد و هم در دوئل‌های هوایی به راحتی باج نمی‌دهد. نکته دیگر درباره علیزاده قدرت بازیسازی بالای او است که در مصاف با سپاهان هم شاهد عملکرد خوبی از این بازیکن در میانه میدان بودیم.
مقابل سپاهان امیر قلعه‌نویی، علی علیزاده را به عنوان بازیکن مرکزی مقابل مدافعان تیمش قرار داده بود و محمد خدابنده‌لو، نوید عاشوری و امین پورعلی دیگر بازیکنانی بودند که یک خط جلوتر از او وظیفه جلوگیری از شکل‌گیری حملات سپاهان را عهده‌دار بودند. اما در میان آنها بهترین عمکرد را علیزاده داشت که برخلاف سایر هم پستی‌هایش تا سوت پایان مسابقه در زمین ماند و روی ارسال کرنر نوید عاشوری هم به زیبایی هر چه تمام‎‌تر در محوطه جریمه به هوا پرید و گل تساوی را وارد دروازه پیام نیازمند کرد تا بهترین بازیکن تیمش در مصاف با سپاهان باشد و نگذارد که شاگردان مورایس با سه امتیاز سیرجان را ترک کنند.

دیدگاه‌ها