کد خبر : 1841035 | 07 شهریور 1401 ساعت 20:19 | 54.9K بازدید | 7 دیدگاه

سلطنت دیوید بکام در پادشاهی قطر

بکام جوری پول می‌گیرد که انگار بازی می‌کند

دیوید بکام که از چند ماه پیش به‌عنوان سفیر جام جهانی 2022 فعالیت می‌کند؛ اخیرا قرارداد دیگری با قطری‌ها امضا کرد تا چهره اصلی کارزار ترویج توریسم این کشور باشد.

بکام جوری پول می‌گیرد که انگار بازی می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، قطری‌ها در آستانه برگزاری جام جهانی 2022 در این کشور تلاش پردامنه‌ای را برای معرفی کشورشان و ترغیب گردشگران برای سفر به قطر آغاز کرده‌اند. این کارزار صرفا به دوران جام جهانی معطوف نیست و قطر امیدوار است نتایج تلاش‌هایش را در سال‌های آینده ببیند.

یکی از جدیدترین اقدامات قطر امضای قراردادی جدید با دیوید بکام بود. این ابرستاره بین‌المللی حالا به‌عنوان چهره اصلی کارزار ترویج توریسم قطر فعالیت می‌کند. بکام با حضور در قطر قرارداد خود را امضا کرد. بر اساس برنامه این کارزار قطر امیدوار است تا سال 2030 هر ساله مهمان 6 میلیون گردشگر باشد.

1739886

دیوید بکام در جریان این کارزار تبلیغاتی به‌مدت 48 ساعت به گوشه و کنار قطر می‌رود و فعالیت‌هایش از طریق رسانه‌های مختلف، از فیلم‌‌‌های تبلیغاتی گرفته تا شبکه‌ای اجتماعی، پوشش داده می‌شود.

بکام که در اینستاگرام چیزی نزدیک به 75 میلیون دنبال‌کننده دارد؛ در این برنامه اقدمات متنوعی ازجمله سفر با قایق‌های چوبی سنتی قطری، گشت و گذار در بازار ادویه، بازار وقف و بازدید از هنرهای خیابانی انجام می‌دهد. اسطوره فوتبال انگلیس حتی در یک رستوران حضور یافت و در جریان پخت غذاهای سنتی قطر مشارکت کرد. او که شیفته موتورسواری است سوار بر یک موتورسیکلت در قطر به گشت و گذار پرداخت و همه این فعالیت‌های او با پوشش گسترده رسانه‌ای همراه بود.

1739887

فیلم‌های ضبط‌شده از این برنامه علاوه‌بر اینکه در کانال‌های مختلف وزارت گردشگری قطر برای مخاطبان جهانی پخش می‌شود در سیستم سرگرمی درون هواپیمای شرکت قطر ایرویز گنجانده می‌شود تا میلیون‌ها مسافر این شرکت هواپیمایی آن را در جریان سفرهایشان تماشا کنند.

دیوید بکام در بخشی از این برنامه می‌گوید:" اینکه شما در قطر فقط در 48 ساعت می‌توانید این قدر تجربه‌های مختلف و متنوع داشته باشید من را شگفت‌زده کرد. مردم اینجا خونگرم و مهربان هستند. قطر برای یک سفر چند روزه واقعا عالی است. مردم این کشور شیفته فرهنگ‌شان هستند و ترکیب زندگی مدرن و سنتی باعث شده در اینجا فضایی خاص شکل بگیرد. من در این سفر چیزهای زیادی دیدم، از بازارهای ادویه تا موزه‌ها بگیر تا موتورسواری در کویر".

بکام چند ماه پیش با برگزارکنندگان جام جهانی قطر قراردادی نجومی امضا کرد تا به عنوان سفیر رسمی این تورنمنت معرفی شود. بکام از قطری‌ها بابت تبلیغ برای جام جهانی 2022 صد و هفتاد میلیون یورو دریافت کرده است. این اقدام اسطوره فوتبال انگلیس در این کشور با انتقادهای زیادی مواجه شد. منتقدین می‌گویند بکام مرد ثروتمندی است و نیازی به دریافت چنین مبالغ نجومی از کشوری مثل قطر ندارد. قطر در انگلیس و دیگر کشورهای غربی منتقدین زیادی دارد که به دلیل نقض حقوق بشر به حکومت این کشور معترض هستند. بکام تا کنون به این انتقادها واکنشی نداشته و قرارداد جدید او با کارزار ترویج توریسم در قطر نشان می‌دهد او از همکاری با این کشور جنوب خلیج فارس راضی است. 

1739888

دیدگاه‌ها