کد خبر : 1841057 | 07 شهریور 1401 ساعت 22:56 | 62.7K بازدید | 16 دیدگاه

توقعمان بالاست یا این تیم افت کرده؟

زنگ خطر در پیروزی قابل‌ پیش‌بینی ایران مقابل مصر

تیم ملی والیبال ایران با ارائه نمایش نه‌چندان خوب موفق به شکست مصر و صعود به مرحله بعدی قهرمانی جهان شد.

زنگ خطر در پیروزی قابل‌ پیش‌بینی ایران مقابل مصر

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال مصر به خودی خود یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های مسابقات قهرمانی جهان به حساب می‌آمد. آنها دو ماه مانده به شروع رقابت‌ها مربی خود را هم تغییر دادند و پس از آن چند بازیکن مهم مصری‌ها نیز کنار گذاشته شدند تا این تیم بیش از پیش تضعیف شود.

مصری‌ها در مسابقه اول خود برابر هلند حرفی برای گفتن نداشتند و در سه ست پیاپی از حریف شکست خوردند. با همه این تفاسیر انتظار می‌رفت که یک برد بسیار آسان و ساده در انتظار تیم ملی والیبال ایران مقابل حریف آفریقایی خود باشد.

ملی‌پوشان والیبال ایران شروع فوق العاده‌ای هم داشتند و در ست اول با نتیجه 25-14 حریف خود را شکست دادند. ست دوم مصر عملکرد نسبتاً بهتری داشت اما باز هم با نتیجه 25-19 کار را واگذار کرد تا ایران در آستانه یک برد ساده قرار بگیرد.

1739930

در ست سوم مسابقه اما ورق به شکل کامل برگشت و تیم ملی والیبال مصر موفق شد از اشتباهات پیاپی و زیاد ایران استفاده کند و 25-22 پیروز شود. در ست چهارم ایران به خودش آمد و 24-21 هم از مصر پیش افتادیم اما سه امتیاز پیاپی برای حریف باعث شد که در کمال ناباوری کار به تساوی کشیده شود و اگر اشتباهات لحظه آخری بازیکنان مصر نبود شاید ست چهارم هم به نام آن‌ها ثبت می‌شد اما هر طور که بود این ست را به سود خود به پایان رساندیم تا سه امتیاز مهم و البته سخت به حساب ایران واریز شود.

ایران با این پیروزی پنج امتیازی شد و صعود خود به مرحله بعدی رقابت‌های قهرمانی جهان را قطعی کرد اما این برد خیلی هم طعم شیرینی نداشت. امین اسماعیل نژاد باز هم نشان داد که از فرم فوق العاده لیگ ملت‌ها فاصله گرفته است. اگرچه 10 دفاع در طول مسابقه انجام دادیم اما باز هم مشخص است که در این بخش از هماهنگی قابل قبولی برخوردار نیستیم. میلاد عبادی‌پور بهترین بازیکن مقابل آرژانتین بود در مسابقه امروز پر اشتباه ظاهر شد. همچنین ایران امروز در توپ گیری داخل زمین نیز عملکرد فوق العاده‌ای نداشت. در بحث پاس نیز حداقل در این بازی خلاقیت زیادی از سوی محمد طاهر وادی مشاهده نشد و مثل اکثر بازی‌های قبل کمتر پاس سرعتی ارسال کرد.

1739931

البته این بحث هم مطرح است که شاید تیم ملی والیبال ایران مصر را دست‌کم گرفت و همین موضوع باعث شد که برای بردن این تیم به دردسر بیفتیم اما مسئله مشخص این است که تیم بهروز عطایی در برخی قسمت‌ها از جمله دفاع روی تور مشکل دارد و ما برای موفقیت در مرحله حذفی مقابل حریفان بزرگتر باید این نقاط ضعف خود را پوشش دهیم و گرنه کاری از پیش نخواهیم برد.

دیدگاه‌ها