کد خبر : 1841090 | 08 شهریور 1401 ساعت 10:15 | 8.3K بازدید | 1 دیدگاه

ملاک ما اساسنامه است و براساس آن عمل می‌کنیم؛

اصولی: کامرانی‌فر هیچ ادله‌ای برای لغو انتخابات نداشت

سخنگوی فدراسیون فوتبال می‌گوید اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال پس از جلسه شبانه به این نتیجه رسیده‌اند که کامرانی فر دلیلی برای لغو انتخابات نداشته است.

اصولی: کامرانی‌فر هیچ ادله‌ای برای لغو انتخابات نداشت

به گزارش "ورزش‌سه"، احسان اصولی، سخنگو و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، در گفتگویی با شبکه خبر درباره اتفاقات شب گذشته که به لغو مقطعی انتخابات ریاست فدراسیون ختم شد، بیان کرد: این تصمیمی بود که دبیرکل فدراسیون فوتبال (حسن کامرانی‌فر) شخصا گرفته بودند و اعضای هیئت رئیسه و سرپرست محترم فدراسیون فوتبال اطلاعی نسبت به این تصمیم نداشتند. اعضای هیئت رئیسه بلافاصله پس از مطلع شدن دور هم جمع شدیم و براساس اساسنامه و مفاد و الزامات قانونی شرایط را بررسی کردیم. با توجه به اینکه محوریت تمامی اقدامات باید مبتنی بر قانون و اساسنامه باشد، دیدیم که آقای دبیرکل، هیچ بندی و هیچ اختیاری برای لغو جلسه مجمع ندارد و هیچ ادله و هیچ مکاتبه‌ای از مراجع بالادستی داخلی و خارجی مبنی بر لغو جلسه وجود ندارد.
او سپس در واکنش به این سوال که آیا کامرانی‌فر شخصا این تصمیم را اتخاذ کرده، اضافه کرد: در جلسه‌ای که میان اعضای هیئت رئیسه و دبیرکل برگزار شد، مشخص شد مبنای حقوقی و قانونی لازم را برای چنین اقدامی ندارد. بالاترین مرجع تصمیم‌گیری برای سرنوشت فدراسیون مجمع است و اگر بنابر هر تغییری باشد باید خود مجمع تصمیم بگیرد. مصوبه تشکیل جلسه مجمع هم در هیئت رئیسه و در خود مجمع در خردادماه به تصویب رسیده است.
سخنگوی فدراسیون در پاسخ به این سوال که چه توضیحی به ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا درباره اتفاقات شب گذشته داده خواهد شد، عنوان کرد: واقعیت اینکه نمی‌دانم. به هر حال توضیح داده خواهد شد. ملاک اساسنامه و قانون است که ما براساس قانون عمل خواهیم کرد.
اصولی سپس در واکنش به سوال پایانی که در مورد انتشار اخباری درباره فشار به اعضای مجمع بود گفت: نخیر، چنین چیزی صحت ندارد.

دیدگاه‌ها