کد خبر : 1841159 | 08 شهریور 1401 ساعت 15:17 | 16.1K بازدید | 4 دیدگاه

ویلموتس؟ رو به آینده برویم

ساکت: با نبرد سهمگینی در جام جهانی روبرو هستیم

محمدرضا ساکت معتقد است انتخاب مهدی تاج به‌ عنوان رئیس فدراسیون می‌تواند همبستگی را به خانواده فوتبال برگرداند.

ساکت: با نبرد سهمگینی در جام جهانی روبرو هستیم

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا ساکت پس از انتخاب به عنوان نماینده باشگاه‌ها و عضو هیئت‌رییسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: باشگاه‌ها دغدغه‌های بسیاری دارند و امیدوارم که من بتوانم دیدگاه‌ها و نقطه نظرات این شایستگان را داشته باشم؛ من چون سال‌ها رئیس هیئت بودم، مشکلات و دغدغه‌های روسای هیئت‌ها را می‌دانم و چون باشگاه‌دار هم هستم با مشکلات و دغدغه‌های مربیان و بازیکنان هم آشنا هستم و ضرورت دارد که بتوانیم در حد وسع خودمان در هیئت رئیسه مطرح کنیم و راه حل ارائه بدهیم و برای هرکدام از اینها نقشه راه بهتری فراهم کنیم.

او ادامه داد: البته دوستان قبلی برای نقشه راه‌های بسیار خوبی تلاش کردند و قابل تقدیر است اما با هر تغییری انتظار می‌رود که حرکت‌های نو و پویایی برای مسیر فراهم شود.

مدیرعامل سپاهان خطاب به رسانه ها گفت: از رسانه‌ها خواهش می‌کنم در طول چند ماه آینده که به جام جهانی منتهی می‌شود بیشتر به حمایت بپردازند. از ورزش سه تشکر می‌کنم که به هر حال این دغدغه را دارد که همه رشته ها، خانم ها و آقایان را پوشش بدهد و این قدم خوبی است؛ خیلی از رسانه های دیگر هم اینطور هستند. مسیر جام جهانی یک مسیر مهم است و ما با نبرد سهمگینی در جام جهانی روبرو هستیم. باید مجموعه تیم‌ملی را برای چنین نبردی آماده کنیم و همه حمایت کننده تیم ملی باشیم.

ساکت درباره خبر لغو انتخابات که شب گذشته منتشر شد گفت: اینها مسائل اداری است. من لغو و دوباره جاری‌شدن انتخابات را صبح متوجه شدم. حتما آنها توضیحات را داده‌اند و این چیزی نیست که ما درباره آن اظهارنظر کنیم. باید این موضوع را به عنوان یک موضوع پشت سر گذرانده‌شده در نظر بگیریم و رو به آینده نگاه کنیم.

وی درباره انتخاب تاج به عنوان رئیس فدراسیون گفت: آقای تاج به عنوان یک ظرفیت بین‌المللی در فوتبال ایران مطرح هستند. ایشان جایگاه بسیار بالایی در AFC دارند و این جایگاه برای فوتبال ایران بسیار مهم است. هر چقدر ما این جایگاه‌ها را در عرصه بین‌المللی داشته باشیم برای پیشرفت هر رشته ای موثر است. خوشبختانه در فوتبال چنین اتفاقی افتاده و ما در بعضی از کمیته‌ها نفراتی داریم. در جایگاه نایب رئیسی AFC ما شخصی را داریم و وجود ایشان می‌تواند ظرفیت های بین‌المللی را بیش از پیش برای فوتبال فراهم کند و به رفع دغدغه‌هایی که در AFC وجود دارد، کمک کند. مشکلاتی که در بحث نقدینگی هست و در یک رفتار نامتعارف ارز فوتبال  را به ایران تزریق نمی‌کنند، میزبانی بازی‌های بین‌المللی و باشگاه‌های آسیا دغدغه‌هایی هستند که وجود دارد.

ساکت تصریح کرد: چرا پرسپولیس، استقلال، تراکتور، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه سپاهان، ذوب آهن و ... نباید در ایران میزبانی داشته باشند؟ این چیزی است که جزو مطالبات جدی است و با توجه به ظرفیتی که از وجود آقای تاج به عنوان یک انسان باتجربه و مدیری که در وجوه مختلف تلاش کرده، وجود دارد و این موضوع می‌تواند افق روشنی باشد. ضمن اینکه روحیه آقای تاج همین است که از ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه همه دغدغه‌مندان فوتبال استفاده می‌کند. این دیدگاه را که مرزی ایجاد کنند که چه کسی در چه پوزیشنی بوده و چه گفته، نداشته‌اند. من روحیات ایشان را فراگیر و جذاب می‌‌دانم که بتواند از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند و همبستگی بهتری در فوتبال ایجاد کند. همبستگی خانواده فوتبال در ماه‌های اخیر افول کرده بود که امیدواریم مجددا زمینه آن فراهم شود.

او درباره واگذاری ساختمان فدراسیون فوتبال به شستا گفت: این مسئله هم جنبه‌های حقوقی دارد و من اطلاع ندارم. ابتدا باید اطلاعات من کامل شود تا یک مطلبی را بگویم اما چیزی  مشخص این است که مشکل ویلموتس از جایی آغاز شد که به خاطر تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای که در خرداد ۹۸ گذاشته شد، امکان پرداخت وجوه به ایشان فراهم نشد. تا پیش از آن با یک نامه فدراسیون به AFC و فیفا پول را به مربی خارجی یا حتی بعضی از بازیکنان ایرانی که در خارج حسابی داشتند پرداخت می‌شد. از آن تاریخ جدید متاسفانه با تحریم‌های جدیدی که ناجوانمردانه گذاشته شد، مشکل جدیدی پیش آمد‌. باید نسبت به اینها دغدغه‌مند فکر کرد و تبعات آن هم دنبال شود.

ساکت در واکنش به اینکه رقم قرارداد ویلموتس بالا بود گفت: در این مورد بحث شده و اجازه بدهید ما رو به آینده برویم.

دیدگاه‌ها