کد خبر : 1841351 | 09 شهریور 1401 ساعت 15:02 | 122.2K بازدید | 19 دیدگاه

تائید خطای صادقی و گلر پیکان؛

کارشناسی دو پنالتی جنجالی این هفته فوتبال ایران

قضاوت دو دیدار هفته چهارم لیگ برتر مورد نقد و بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است.

کارشناسی دو پنالتی جنجالی این هفته فوتبال ایران

به گزارش ورزش سه، مسابقات روز اول هفته چهارم لیگ برتر با دو بازی پرماجرا همراه بود که اعتراض اعضای تیم ها به داوری ها را به دنبال داشت؛ دیدار ملوان - ذوب آهن و تقابل پیکان - نساجی.

در دیدار ملوان - ذوب آهن در دقیقه ۳۳ مسابقه داور برخورد بین گلر ملوان و مهاجم ذوب آهن را پنالتی اعلام کرد که این تصمیم با واکنش تند مازیار زارع همراه شد و او برای دقایقی تیمش را از زمین بیرون کشید.

در دیگر مسابقه جنجالی روز گذشته نیز پس از برخورد علی شجاعی با دروازه‌بان پیکان، داور در ابتدا اوت اعلام کرد اما در ادامه با مشورت با کمک پنالتی گرفت، با اعتراض اعضای تیم پیکان بازی برای دقایقی متوقف شد و در ادامه قاضی زمین با مشورت با کمک خود تصمیمش را تغییر داد و ضربه دروازه اعلام کرد.

ورزش سه نظرات کارشناسان داوری را درباره این دو صحنه جنجالی جویا شده که در ادامه آن را مرور می‌کنیم:


* ملوان - ذوب آهن - دقیقه ۳۳ (علی بای، محمد هاشمی‌نسب، دانیال باشنده و مهرداد خسروی)

ویدئو: 258960

حسین عسگری: مهاجم هیچ خطایی مرتکب نمی‌شود و دروازه‌بان در محاسبات خود برای دفع توپ اشتباه می‌کند و به وضوح با دست راست شانه مهاجم را به عقب می‌کشد و او را سرنگون می‌کند و مرتکب خطای پنالتی می‌شود.
نوذر رودنیل: دروازه‌بان ملوان مهاجم نساجی را کشید و مرتکب خطای پنالتی شد.
غلامرضا جباری: دروازه‌بان تیم ملوان بازیکن تیم ذوب آهن را می‌گیرد و مرتکب خطای گرفتن می‌شود. داور باید ضمن اعلام ضربه پنالتی، به دروازه‌بان تیم ملوان کارت زرد می‌داد.
ابراهیم میرزابیگی: مهاجم ذوب آهن با دست چپ، دست چپ دروازه‌بان ملوان را می‌زند و باعث می‌شود توپ از دست او خارج شود. داور باید خطای مهاجم را اعلام می‌کرد.
حیدر سلیمانی: زمانی كه توپ توسط دروازه‌بان لمس مي‌شود سر مهاجم بين دست های دروازه‌بان قرار دارد و اجازه نمی‌دهد توپ كامل در اختيار دروازه‌بان قرار بگيرد؛ در واقع مهاجم در محيط دريافت دروازه‌بان دخالت می‌كند و داور بايد خطای مهاجم را اعلام می‌کرد.

1740463
لحظه‌ای که خطای ایمان صادقی روی بازیکن ذوب‌آهن اعلام می‌شود.

* پیکان - نساجی - دقیقه ۵۴ ( ناصر جنگی، سیدیعقوب حجتی، حامد تازه‌پور و سعاد وفاپیشه)

ویدئو: 258885

ابراهیم میرزابیگی: به نظر می‌آید دست راست دروازه‌بان با صورت مهاجم نساجی برخورد می‌کند و در این صورت باید پنالتی اعلام می‌شد.
حسین عسگری: توپ بین دروازه‌بان و مهاجم قرار دارد و مهاجم زودتر از دروازه‌بان به توپ ضربه می‌زند و دروازه‌بان به جای توپ صورت بازیکن را می‌زند و این خطای مسلم پنالتی است.
حیدر سلیمانی: دروازه‌بان فقط مهاجم را زد و تاثيری روی توپ نداشت و بايد پنالتی به نفع نساجی اعلام می‌شد.
نوذر رودنیل: صد درصد پنالتی بود و تصمیم داور کاملا اشتباه بود.
غلامرضا جباری: با توجه به اینکه بازیکن نساجی قبل از دروازه‌بان پیکان توپ را با سر می‌زند و دروازه‌بان پیکان با بی‌احتیاطی به سر بازیکن نساجی ضربه وارد می‌کند، داور باید خطای دروازه‌بان پیکان را در داخل محوطه جریمه اعلام می‌کرد.

1740464
لحظه برخورد دروازه‌بان پیکان با علی شجاعی که از سوی داور پنالتی گرفته نشد.

دیدگاه‌ها