کد خبر : 1841469 | 09 شهریور 1401 ساعت 23:01 | 9.1K بازدید | 1 دیدگاه

استحقاق مس رفسنجان دست‌کم 10 امتیاز بوده است

ربیعی: گل نشدن این موقعیت‌ها غیرطبیعی است

سرمربی مس رفسنجان می گوید بازی با آلومینیوم یک طرفه بود و نمی داند چرا موقعیت های تیمش به گل تبدیل نمی شود.

ربیعی: گل نشدن این موقعیت‌ها غیرطبیعی است

به گزارش "ورزش سه"، محمد ربیعی سرمربی مس رفسنجان در نشست خبری پس از بازی با آلومینیوم گفت: به تیم آلومینیوم اراک و خودمان خسته نباشید می‌گویم. همه مشاهده کردند، بازی کاملا یک طرفه و روانی داشتیم، موقعیت‌های بیشماری ایجاد کردیم، برای خود من نیز غیرطبیعی است چرا این همه فرصتی که در هر بازی ایجاد می کنیم، به گل نمی رسیم. امروز هم دو توپ به تیر دروازه زدیم. طبق آماری که دیدم، 23 بار درون محوطه جریمه حریف حضور داشتیم در شرایطی که آلومینیوم فقط یک بار درون محوطه ما آمد ولی این بازی را نبردیم.

وی افزود: ناراحت نیستم چون یکی از برجسته‌ترین وظایف کادرفنی این است که کمتر به تیم حریف فرصت بدهید و بیشتر برای خودت فرصت ایجاد بکنی. فکر می کنم در این مسیر خوب قدم برمی‌داریم و امروز آقای لک اصلا زمین نخورد. هیچ فرصتی به تیم حریف ندادیم. موقعیت های پرتعدادی ایجاد کردیم که شاید کمی هم بی‌دقت بودیم اما برخی‌ را هم خوب ضربه زدیم. به هر حال این توپ‌ها تبدیل به  گل نشد. از روند کیفی تیم راضی هستیم، چون دوران بدشانسی تمام می‌شود و بردهای تیم از راه می رسد.

سرمربی مس رفسنجان گفت: در سال های گذشته در 4، 5 هفته اول گل زیادی نمی‌زدیم. دو سال قبل تا پایان هفته پنجم اصلا گلی به ثمر نرساندیم، همانگونه که سال گذشته تا پایان همین هفته فقط یک گل زده بودیم. قطعا باید بیشتر کار کنیم و بچه‌های خط جلو هم پای‌شان به گلزنی باز خواهد شد. در نهایت نمی‌توانم ایراد فنی از تیمم بگیرم. هیچ فرصتی به حریف ندادیم و موقعیت‌های زیادی به وجود آوردیم.

ربیعی همچنین گفت: در 15 دقیقه آخر حریف با 6 دفاع کار می‌کرد. و سیستم 6-4 بازی می‌کرد. یعنی 10 نفر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در یک سوم عقب خود داشت. با وجود همین موضوع دو موقعیت گل در لحظات پایانی داشتیم. شیمبا دو توپ در نیمه اول، فراز امامعلی یک توپ در نیمه اول و یک توپ در نیمه دوم داشتند. فرشید باقری به تیر دروازه زد. شیمبا هم توپ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به تیر زد. در مورد یک تا دو صحنه نیز باید کارشناسان داوری نظر بدهند.

وی گفت: در نهایت شاید این قسمت برای من آزاردهنده باشد که هم در این بازی و هم در دیدار مقابل نساجی و گل گهر کاملا محق کسب 3 امتیاز هستیم، زیرا فرصت‌های زیادی خلق کرده و به تیم حریف موقعیت ندادیم، اما بازی مساوی شد. از طرفی این نکته را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌بینم اگر گل خورده مس در بازی با نساجی که آفساید بود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در نظر بگیریم در 4 دیدار گل خورده نداشتیم. خیلی‌ از کیفیت فنی مس لذت می‌برند. فوتبال خوبی بازی می‌کنیم و فوتبال رو به جلو به فلسفه من نزدیک است. سرانجام روز خوب ما هم خواهد رسید.

او درباره تعویضی های تیمش در این بازیکن و بازیکنان جایگزین نیز اظهار داشت: متاسفانه حسن جعفری را به دلیل مصدومیت در بازی با ذوب‌آهن از دست دادیم. در تمرین دو روز قبل هم میثم تیموری مصدوم شد. به همین دلیل فضایی بود تا منصوری، کریم‌زاده و ترکمان بازی کنند. از سه بخش در دو بخش بازی خوب کار کردند، اما کریم‌زاده در 30 دقیقه پایانی مصدوم شد. مهدی ترکمان نیز در 20 دقیقه پایانی کم‌توان بازی کرد. نفوذها را انجام دادند و موقعیت‌های زیادی از جناحین داشتیم.

وی گفت: اگر اشتباه نکنم 18 ارسال داشتیم. تمام آمارها را داریم، این خوب است. از عملکرد امید لطیفی راضی نبودم و باید خیلی بهتر کار کند. همان گونه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌از منشا راضی نبودم. انتظار داشتم نفرات جایگزین بیشتر در بازی برنامه‌های مدنظر ما را انجام بدهند. البته دفاع پرتراکم حریف نیز مزید بر علت شد و دروازه‌بان حریف هم موقعیت ما از روی کرنر را از روی خط دروازه برگشت داد. در کل از بچه‌ها راضی بودم.

ربیعی درباره تماشاگران که در استادیوم حضور پیدا کرده بودند نیز گفت: واقعا از آنها تشکر می‌کنم. قلب تپنده رفسنجان و تیم ما هستند. از صمیم قلب دوست داشتم، به جز بازی روانی که ارائه دادیم 3 امتیاز و برد را نیز تقدیم آنها کنیم، اما شانس با ما یار نبود. از هواداران تشکر می‌کنم و امیدوارم در بازی‌های آتی نیز از تیم خوب مس رفسنجان حمایت کنند.

او اضافه کرد: من نباید از تیمم تعریف کنم، اما اگر مس رفسنجان این شایستگی را دارد که از آن تعریف شود بی‌انصافی است که از آن تعریف نکنند. هر چند که بخش عمده فوتبال را با نتایج می‌سنجند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به جز دیدار هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن که پایاپای بود در سه بازی بعدی مستحق پیروزی بودیم.

سرمربی مس رفسنجان اظهار داشت: این دوران تمام می‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. جایی باید نگران باشم که تدابیر تاکتیکی من درست اجرا نشود. موقعیت‌های زیادی به حریف بدهیم و اصلا نتوانیم ایجاد فرصت کنیم، اما وقتی روند تیم خوب جلو می‌رود نباید نگران باشیم، بلکه باید امیدوار به جلو برویم.

او با اشاره به از دست رفتن امتیازات متعدد گفت: استحقاق مس رفسنجان دست‌کم 10 امتیاز بوده، ولی اکنون 4 امتیاز داریم. این قاعده فوتبال است. 93 دقیقه به تیم اراک کرنر ندادیم، اما شاید با اشتباه ما و زدن توپ به کرنر همان توپ گل می‌شد. فوتبال جایی می‌تواند خیلی بی‌رحم باشد.

وی ادامه داد: شرمنده مردم نیستیم زیرا خوب بازی کردیم، از این بابت ناراحت و شرمنده هستیم که دوست داشتیم برنده شویم اما نشد. قسمت نبود و ان‌شاءالله در بازی‌های بعدی این کار را برای طرفداران انجام می‌دهیم. بچه‌های ما قلبا مردم رفسنجان را خیلی دوست دارند.

ربیعی در پایان گفت: از 14 مرداد به رفسنجان آمدیم و امروز 8 شهریور است. 26 روز است که بازیکنانم خانواده‌هایشان را ندیده‌اند. فقط یک روز رفتند و برگشتند. اینجا هستیم و 14 شهریور برای بازی با فولاد به اهواز می‌رویم. بار دیگر باید به رفسنجان بازگردیم تا با هوادار بازی کنیم. یعنی حدود 36 روز در رفسنجان حضور خواهیم داشت. واقعا مردم به بچه‌ها و تیم لطف دارند.

دیدگاه‌ها