کد خبر : 1841527 | 10 شهریور 1401 ساعت 11:22 | 19.3K بازدید | 2 دیدگاه

او همان یوهان کرویف است

نیمیر عبدالعزیز در جلد اسطوره فوتبال هلند!

والیبال ایران شب گذشته شکست سه بریک برابر هلند را تجربه کرد، شکستی که توسط شماره 14 معروف هلندی ها نیمیر عبدالعزیز رقم خورد.

نیمیر عبدالعزیز در جلد اسطوره فوتبال هلند!

به گزارش "ورزش سه "،  سرزمین لاله های نارنجی در ورزش  با فوتبال و مدرسه معروف آژاکس آن معروف است. آنها با داشتن ستاره های بزرگ فوتبال جهان در اوایل دهه 70 فوتبال نوینی را پایه گذاری کردند و با رینوس میشل و داشتن ستاره نامدار فوتبال جهان یوهان کرویف که برخلاف همه بزرگان فوتبال جهان شماره 14 را برتن می کرد، تا یک قدمی جام جهانی 1974 آلمان هم پیش رفتند، ولی در نهایت مغلوب دو گل برایتنر و گرد مولر شدند، تا پنالتی دقیقه یک آنها در حالی که توپ به پای آلمانی ها نخورده بود، نتواند آنها را به آن چه لیاقتش را داشتند برساند.

ستاره آن تیم و آن روزهای هلند کسی نبود جز یوهان کرو‌یف که  با دریافت سه توپ طلا کیفیتی بالاتر از هر فوتبالیستی را ارائه می داد. کرویف افسانه ای در همه سالهای بازیکنی شماره 14 را به تن کرد و این شماره را متعلق به نام خودش کرد. شماره ای که در جهان فوتبال به نام او شناخته می شود و برای کشور هلند نماد کرویف است.

1740824

شب گذشته والیبال ایران در دیدار مهم و حساس سرگروهی قهرمانی جهان در برابر هلند با نتیجه سه بریک شکست خورد، شکستی که برابر تیم ملی هلند نبود، ستاره و کاپیتان آنها نیمیر عبدالعزیز یک تنه برابر ایران ایستاد و موفق شد هلند را به عنوان سرگروه به مرحله بعدی برساند تا آنها دیدار آسان‌تری را در مرحله حذفی برابر اوکراین داشته باشند و ایران به مصاف برزیل برود.

نیمیر که در سه دیدار مرحله مقدماتی به تنهای 85 امتیاز کسب کرده است و ستاره رقابت‌ها تا اینجای رقابتهاست، شماره 14 می پوشد. شماره ای که در ورزش هلند، برای آدم های متفاوت کنار گذاشته می شود. او با این شماره که در هلند معروف تر از هر شماره ای است، برای تیم ملی والیبال هلند نقش یوهان کرویف را دارد، یک کاپیتان مقتدر و خوش اخلاق که از لحاظ فنی با رقبای خود در پست پشت خط زن فاصله زیادی دارد و رهبر والیبال هلند در جام جهانی 2022است.

1740825

دیدگاه‌ها