کد خبر : 1841537 | 10 شهریور 1401 ساعت 11:41 | 28.1K بازدید | 2 دیدگاه

به بهانه پیوستن وینگر برزیلی آژاکس به منچستریونایتد

همه برزیلی‌های یونایتد؛ سامبا با پیراهن قرمز

با پیوستن آنتونی، وینگر سابق آژاکس به یونایتد، تعداد ستاره‌های برزیلی که پیراهن این تیم را به تن کرده‌اند افزایش یافت.

همه برزیلی‌های یونایتد؛ سامبا با پیراهن قرمز

به گزارش "ورزش سه"، شیاطین سرخ آماده حضور خرید جدید و گران‌قیمت خود، آنتونی متئوس دوس‌سانتوس، هستند. به همین بهانه، سایت گل به بررسی همه 9 بازیکن برزیلی تاریخ منچستریونایتد، پیش‌از حضور آنتونی پرداخته است.

آنتونی با قراردادی 85 میلیون یورویی از آژاکس به منچستریونایتد پیوسته است. این بدین معناست که او، دهمین بازیکن برزیلی تاریخ خواهد شد که پیراهن شیاطین سرخ را به تن می‌کند. حضور آنتونی در منچستریونایتد به اصرار اریک تن‌هاخ، مربی سابق آنتونی در آژاکس، انجام شده است تا بار تهاجمی منچستریونایتد تقویت شود. اما بازیکنان برزیلی منچستریونایتد پیش از آنتونی چه کسانی بودند و چه عملکردی داشتند؟

9-رودریگو پوسبون:
پوسبون، ستاره آینده‌داری بود که با امید‌های بسیار در ژانویه سال 2008 از اینترناسیونال به منچستر پیوست تا به یک فوق‌ستاره تبدیل شود. او اولین بازی خود را به عنوان یار جانشین رایان گیگز در برابر نیوکسل در آگوست همان سال انجام داد.  او در دوره حضورش در منچستریونایتد، جام خیریه و جام اتحادیه را کسب کرد. او خیلی زود دچار یک مصدومیت جدی شد و تنها پس از انجام هشت بازی برای منچستریونایتد، از این تیم جدا شد.

1740840

8-کلبرسون:
کلبرسون یک سال پس از قهرمانی جام جهانی 2002 با تیم فوق‌العاده برزیل، تبدیل به اولین بازیکن برزیلی تاریخ شیاطین سرخ شد. او پس از عملکرد خوب خود، توجه غول‌های فوتبال اروپا را به خود جلب کرده بود اما در نهایت تصمیم گرفت که  به عنوان جانشین خوان سباستین ورون و با قراردادی به ارزش 6.5 میلیون یورو راهی الدترافورد شود. اما او هم تا حدودی به سرنوشت پوسبون دچار شد و تنها با انجام 30 بازی برای منچستریونایتد، منچستر را در سال 2005 به مقصد بشیکتاش ترک کند.

7-آندریاس پریرا:
بازی‌ساز با استعدادی که در سال 2011 به آکادمی منچستریونایتد پیوست و دو سال بعد، اولین قرارداد حرفه‌ای دوران فوتبال خود را امضا کرد. او اولین بازی از 75 بازی خود برای منچستریونایتد در رده بزرگسالان را، در آگوست سال 2014 مقابل میلتون کینز دانز انجام داد. 
پریرا علی‌رغم اینکه در بلژیک متولد شده است اما ملیت برزیلی دارد. او دو فصل گذشته را به صورت قرضی در باشگاه فلامینگو برزیل می‌گذراند تا اینکه امسال با جدا شدن از منچستریونایتد، راهی باشگاه لندنی فولهام شد.

6-کاسمیرو:
دیگر بازیکن برزیلی که در نقل و انتقالات امسال به تیم اریک‌تن‌هاخ اضافه شده، ستاره سابق خط هافبک رئال مادرید است که تنها چند هفته پیش از اعلام رسمی پیوستن آنتونی به منچستر، به این تیم پیوسته است. با اینکه هنوز برای قضاوت درباره عملکرد کاسمیرو در منچستریونایتد خیلی زود است اما نمی‌توان سابقه و کیفیت فنی درخشان او را در چندین فصل گذشته نادیده گرفت.
این هافبک باتجربه که سابقه سه قهرمانی لالیگا و پنج قهرمانی لیگ قهرمانان را در ۹ فصل حضورش در جمع کهکشانی‌ها دارد، قطعا یک انگیزه و ذهنیت پیروز را به تیم منچستریونایتد اضافه خواهد کرد.

1738729

5-الکس تلس:
تلس پس از عملکرد درخشان خود در پورتو با 13 گل و 11 پاس گل، در اکتبر سال 2020 به جمع شیاطین سرخ اضافه شد. توانایی بالای او در مشارکت در حملات از سمت چپ خط دفاعی، او را به یک گزینه جذاب برای منچستریونایتد تبدیل کرده بود. او با لوک شاو برای تصاحب پست دفاع چپ به رقابت پرداخت و در نهایت توانست از مرز 50 بازی با لباس منچستریونایتد عبور کند و اولین گل خود برای منچستر را در بازی مقابل ویارئال در لیگ قهرمانان 2021 به ثمر برساند.
ورود تایلر مالاسیا در تابستان 2022 سبب شد که فرصت تلس برای بازی کردن نسبت به قبل کاهش پیدا کند و همین موضوع باعث انتقال قرضی او به سویا در تابستان امسال شد.

4-فابیو داسیلوا:
فابیو به همراه برادر دوقلوی خود، رافائل، پس از نمایش تحسین برانگیز در رقابت‌های کاپ نایک 2005 هنگ‌کنگ مورد توجه استعدادیابان باشگاه منچستریونایتد قرار گرفت و نهایتا در ژانویه 2008، بدون اینکه حتی یک بازی برای تیم بزرگسالان فلومینزه انجام دهد، راهی اولدترافورد شد. او به عنوان ذخیره پاتریس اورا در دفاع چپ به کار گرفته می‌شد و در 5 سال حضورش در منچستر، موفق به انجام 56 بازی برای نیمه قرمز شهر منچستر شد. 
او در این مدت موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلستان و نایب قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شد. فابیو پس از جدایی از منچستر، فوتبالش را در انگلستان با حضور در تیم‌های کوئینزپارک رنجرز، کاردیف سیتی و میدلزبورو ادامه داد.
3-اندرسون:
سرالکس فرگوسن، مربی افسانه‌ای اسکاتلندی منچستریونایتد، 20 میلیون یورو برای خرید این پدیده جوان برزیلی هزینه کرد. نمایش‌های درخشان او در گرمیو و پورتو، سبب شد تا فرگوسن دست به چنین خریدی بزند. اندرسون تنها پس از 12 ماه حضور در منچستریونایتد، موفق به کسب جایزه پسر طلایی در سال 2008 شد. او در نهایت موفق به انجام 181 بازی برای شیاطین سرخ شد و چهار جام قهرمانی لیگ جزیره و یک جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را هم فتح کرد اما هرگز نتوانست به اندازه‌ای که از او انتظار می‌رفت، توانایی‌های خود را نشان دهد.

1730392

2-فرد:
منچستریونایتد در جدال با رقیب همشهری، منچسترسیتی، در تابستان 2018 موفق به جذب این هافبک برزیلی با مبلغ 52.5 میلیون یورو از شاختار دونتسک شد. البته فرد هیچ‌گاه موفق نشد که از زیر سایه قیمت بالای خود بیرون بیاید و نمایش‌هایی در حد و اندازه انتظارات از خود نشان دهد. 
او طی مدت اخیر توانسته نمایش‌های قابل‌‌قبول‌تری را در پست هافبک وسط به نمایش بگذارد و از مرز 150 بازی با لباس شیاطین سرخ عبور کند اما همچنان پرسش‌هایی درباره توانایی‌های او و نیاز منچستر به تقویت پست هافبک وسط وجود دارد.

1-رافائل داسیلوا:
قل دیگر برادران داسیلوا، مدافع کنار خندان و پرجنب و جوش برزیلی که  می‌توان او را به عنوان موفق‌ترین برزیلی تاریخ منچستریونایتد تا به این لحظه در نظر گرفت. او طی مدت هفت فصل، توانست 170 بار پیراهن شیاطین سرخ را به تن کند و با منچستر دو بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. او همچنین سابقه سه قهرمانی لیگ برتر انگلستان، یک قهرمانی جام اتحادیه انگلستان و یک قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را دارد.

منبع: سایت گل
نویسنده:کریس بارتون
مترجم: محمد مهدی موسی‌پور

دیدگاه‌ها