کد خبر : 1841680 | 11 شهریور 1401 ساعت 13:20 | 21.5K بازدید | 10 دیدگاه

انگلیس یکه‌تاز بازار؛ 1 میلیارد ولخرجی تابستانه!

هزینه‌های هنفگت باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس در پنجره نقل و انتقالات تابستانی به نگرانی‌هایی بابت افزایش قابل توجه فاصله این لیگ با دیگر لیگ‌های بزرگ دنیای فوتبال دامن زده است.

انگلیس یکه‌تاز بازار؛ 1 میلیارد ولخرجی تابستانه!

به گزارش "ورزش سه"، انتقال آنتونی، وینگر برزیلی آژاکس به منچستریونایتد اتفاقی بود که بار دیگر مساله ولخرجی‌های عجیب و غریب باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس را در معرض توجه دنیای فوتبال قرار داد. آژاکس تا روز شنبه این هفته مصرانه با درخواستهای یونایتد مخالفت می‌کرد و حاضر به فروش ستاره برزیلی‌اش نبود. اما مدیران یونایتد در نهایت با پیشنهاد 100 میلیون یورویی به سراغ آژاکس رفتند. پیشنهادی آنقدر بالا که نمی‌توانست مورد بی‌توجهی قرار بگیرد.

1741137

با وجود انتقادهای گسترده از منچستریونایتد بابت پرونده انتقال آنتونی، این ماجرا تنها مختص به شیاطین سرخ نیست و دیگر باشگاه‌های لیگ برتری هم امسال تابستان دست به اقدامات مشابهی زده‌اند. رقم‌هایی که لیگ برتری‌ها امسال در بازار خرج کردند لیگهای دیگر اروپایی را با احساس کوچک بودن و بی‌پناهی مواجه کرده است.

آژاکس به هیچ وجه تنها باشگاهی نیست که چنین حسی دارد. برای نمونه باید به مورد ناتینگهام فارست اشاره کرد. باشگاهی که تازه به لیگ برتر صعود کرده ولی امسال تابستان به اندازه کل لیگ هلند، اردیویسه، هزینه کرده است. جالب‌تر اینکه باشگاه‌هایی که معمولا در نیمه پایین جدول لیگ برتر حضور دارند دستمزدهایی به بازیکنان‌شان پرداخت می‌کنند که حتی از دستمزدهای قهرمان فصل گذشته سری آ، میلان، بالاتر است.

1741138

برای اینکه درکی از میزان ولخرجی باشگاه‌های انگلیسی داشته باشید به این رقم دقت کنید؛ لیگ برتری‌ها در پنجره نقل و انتقالات تابستانی امسال 1.13 میلیارد یورو خرج خرید بازیکن کردند. دیگر لیگ‌های بزرگ اروپایی از این نظر حتی به گرد پای انگلیسی‌ها نمی‌رسند.

هزینه باشگاه‌های لیگ برتری در تابستان امسال تقریبا به اندازه مجموع هزینه‌هایی است که لیگ‌های ایتالیا، فرانسه، آلمان و اسپانیا داشتند. 

دیدگاه‌ها