کد خبر : 1841724 | 11 شهریور 1401 ساعت 16:37 | 21.5K بازدید | 5 دیدگاه

آخرین امید شیلی؛ فیفا اکوادور را حذف می‌کند؟

فیفا قصد دارد روز 15 سپتامبر به بررسی فرجام خواهی ادعای شیلی مبنی برحضور این تیم در جام جهانی قطر بجای تیم ملی اکوادور بپردازد.

آخرین امید شیلی؛ فیفا اکوادور را حذف می‌کند؟

به گزارش "ورزش سه"، فیفا روز 10 ژوئن شکایت فدراسیون فوتبال شیلی درخصوص حضور غیرمجاز مدافع راست تیم ملی اکوادور، بایرون کاستیو، در رقابت های جام جهانی قطر را رد کرد. فدراسیون فوتبال این کشور مدعی است که این بازیکن در شهر توماکو کلمبیا در سال 1995 به دنیا آمده است. درحالی که از طرف فدارسیون فوتبال اکوادور این بازیکن متولد سال 1998 در پلایاس واقع در اکوادور اعلام شده است.

فدراسیون فوتبال شیلی از فیفا درخواست بررسی مجدد این مسئله را کرد و از فیفا خواست تا هر چه سریع‌تر این مسئله را بررسی کند. این درحالی است که فدراسیون فوتبال اکوادور هرگونه ادعا مبنی براینکه حضور کاستیو در ترکیب این تیم غیرقانونی بوده را قویا تکذیب می‌کند.

1741199

در ایمیلی که به خبرگزاری رویترز فرستاده شده، ادواردو کارلزو، وکیل فدراسیون فوتبال شیلی، در درخواست فرجام خواهی از فیفا خواست تا کاستیو را برای شهادت در خصوص این مسئله فرا بخواند. او گفت: "ما از فیفا بخاطر بررسی فرجام‌خواهی تیم ملی اکوادور و همچنین احضار کاستیو جهت پاسخ دهی به سوالات قدردانی می‌کنیم."

او اضافه کرد: "ما مدارک زیاد و محکمی را به فیفا ارائه کردیم که نشان می دهد کاستیو در کلمبیا به دنیا آمده و گواهی تولدش در اکوادور جعلی است. کاستیو روز 15 سپتامبر به سوالات در این خصوص پاسخ خواهد داد و همه چیز مشخص و درنهایت عدالت برقرار خواهد شد."

از 18 بازی ای که تیم ملی اکوادور در بازیهای مقدماتی جام جهانی قطر انجام داد کاستیو در 8 بازی با پیراهن این تیم به میدان رفت. 

از 26 امتیازی که تیم ملی اکوادور کسب کرده 14 امتیاز زمانی کسب شده که کاستیو در ترکیب این تیم قرار داشته است. او همچنین در هر دو بازی اکوادور مقابل شیلی با پیراهن این تیم به میدان رفته است. اگر بازی هایی بین این دو تیم سه بر صفر به سود شیلی اعلام شود شیلی به جای اکوادور مسافر جام جهانی قطر خواهد شد.

اکوادور رقابتهای مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی را با رتبه چهارم و شیلی با رتبه هفتم به پایان رساند. اما اگر نتایج بازی ها بخاطر حضور کاستیو تغییر کند شیلی از رتبه هفتم به چهارم خواهد آمد (بالاتر از پرو و کلمبیا قرارخواهد گرفت) و مستقیما به جام جهانی صعود خواهد کرد.

اکوادور در گروه  Aرقابت های جام جهانی با کشورهای قطر، سنگال و هلند هم‌گروه است.

دیدگاه‌ها