کد خبر : 1841732 | 11 شهریور 1401 ساعت 17:47 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

صعود 3 نماینده ایران به مرحله حذفی کاراته وان باکو

سارا بهمنیار، طراوت خاکسار و بهمن عسگری به مرحله حذفی کاراته وان باکو راه پیدا کردند.

صعود 3 نماینده ایران به مرحله حذفی کاراته وان باکو

به گزارش "ورزش سه"، چهارمین مرحله از لیگ برتر کاراته وان در سال 2022، از صبح امروز و در سالن حیدر علی اف شهر باکو آذربایجان آغاز شد که 5 کاراته کای کشورمان نیز در این رقابت ها به روی تاتامی رفتند که سه نفر از آنها موفق شدند از گروه خود صعود کرده و به مرحله یک چهارم پایانی صعود کنند. 
سارا بهمنیار که در گروه پنجم وزن منفی 50 کیلوگرم کومیته زنان حضور داشت، موفق شد که در هر دو بازی خود با نتیجه 3 بر 1 از سد کریستینا اسویلنوا از بلغارستان و جما مورالس از اسپانیا عبور کند و راهی مرحله یک چهارم پایانی شود. نماینده المپیکی کشورمان در این مرحله و برای رسیدن به نیمه نهایی در مقابل بتینا پلانک اتریشی و قهرمان سابق اروپا قرار خواهد گرفت.

1741248
در وزن منفی 55 کیلوگرم بانوان نیز طراوت خاکسار در گروه هفتم، ابتدا موفق شد ایوانا کامنوا از بلغارستان را با نتیجه 5 بر صفر از پیش روی بردارد، سپس در مقابل ورونیکا بوروسان اوکراینی به تساوی صفر صفر رسید و در آخرین مبارزه خود نیز ویولا لالو از ایتالیا را 4 بر 3 شکست داد تا به عنوان سرگروه راهی مرحله حذفی و دیدار با آنجلیکا ترلیوگا اوکراینی و نایب قهرمان المپیک توکیو شود.
در گروه اول وزن منفی 75 کیلوگرم مردان، بهمن عسگری که پس از پشت سر گذاشتن دوران محرومیت خود دوباره به میادین بازگشته است،  ابتدا کارلوس بارگادوس از اسپانیا را 8 بر صفر شکست داد و سپس مقابل بیباریس ژانگبیر از قزاقستان با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی رسید و به مرحله حذفی راه پیدا کرد. قهرمان سابق جهان در این مرحله باید به مصاف آندری زاپلیتنی از اوکراین برود.

1741249
همچنین امیر مهدی زاده نیز در گروه چهارم وزن منفی 67 کیلوگرم آقایان، ابتدا 1 بر صفر مغلوب رافیز حسنف آذربایجانی  شد و سپس در مقابل علی الصاوی از مصر 3 بر 1 شکست خورد تا نتواند جواز حضور در مرحله حذفی را به دست بیاورد.
فاطمه صادقی نیز که در گروه چهارم کاتای انفرادی بانوان قرار داشت، در مسابقه اول خود برابر املی اوندروسکوا از جمهوری چک، به دلیل عدم رعایت رنگ لباس و حاضر نشدن در تاتامی مسابقه در یک دقیقه زمان مجاز، بازنده اعلام شد و در دو دیدار بعدی خود برابر کارولا کاساله از ایتالیا و ماهو اونو از ژاپن نیز حضور پیدا نکرد و از دور رقابت ها کنار رفت.

دیدگاه‌ها