کد خبر : 1841763 | 11 شهریور 1401 ساعت 20:55 | 3.4K بازدید | 0 دیدگاه

خاکسار به دیدار رده بندی رفت

بهمنیار و عسگری در فینال کاراته وان باکو

سارا بهمنیار و بهمن عسگری توانستند با غلبه بر حریفان به دیدار پایانی کاراته وان باکو راه پیدا کنند.

بهمنیار و عسگری در فینال کاراته وان باکو

به گزارش "ورزش سه"، چهارمین مرحله از لیگ برتر کاراته وان در سال 2022، از صبح امروز و در سالن حیدر علی اف شهر باکو آذربایجان آغاز شد که از میان 5 نماینده امروز کشورمان، سارا بهمنیار و بهمن عسگری موفق به صعود به دیدار پایانی شدند تا روز یکشنبه در مسابقه فینال به مصاف رقبای خود بروند. همچنین طراوت خاکسار نیز به دیدار رده بندی این رقابت ها راه پیدا کرد.
سارا بهمنیار که با غلبه بر حریفانی از بلغارستان و اسپانیا توانسته بود به عنوان نفر اول گروه پنجم وزن منفی 50 کیلوگرم کومیته زنان راهی مرحله حذفی شود، در این مرحله نیز بتینا پلانک از اتریش و نفر سوم المپیک توکیو را با نتیجه 4 بر 3 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد. کاراته کای المپیکی کشورمان برای رسیدن به فینال در مقابل سراپ اوزچلیک ترکیه ای، قهرمان جهان و نفر اول رنکینگ این وزن، قرار گرفت که مانند المپیک توکیو موفق شد او را 2 بر 1 مغلوب کرده و راهی دیدار فینال شود. حریف بهمنیار در مسابقه پایانی یورگلیس سالازار ونزوئلایی است که امسال در کاراته وان پرتغال به مدال طلا رسیده است. 

1741291
بهمن عسگری نیز که پس از مدت ها دوری اجباری دوباره به عرصه مسابقات بین المللی برگشته است، در مرحله گروهی رقبایی از اسپانیا و قزاقستان را شکست داد و به مرحله حذفی وزن منفی 75 کیلوگرم مردان صعود کرد. او در این مرحله نیز ابتدا آندری زاپلیتنی از اوکراین را 1 بر صفر شکست داد و  سپس برابر تیاگو دوارته پرتغالی با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه پیدا کرد تا روز یکشنبه برای کسب مدال طلا در مقابل نورکانات آژیکانوف قزاقستانی و نفر سوم سال گذشته دنیا قرار بگیرد.
طراوت خاکسار هم که بالاتر از کاراته کاهای کشورهای بلغارستان، ایتالیا و اوکراین، به عنوان نفر اول گروه هفتم وزن منفی 55 کیلوگرم کومیته زنان به مرحله یک چهارم نهایی رسیده بود، در مقابل آنجلیکا ترلیوگا از اوکراین و نایب قهرمان المپیک توکیو قرار گرفت و در حالی 1 بر صفر از حریف خود پیش بود، هانسوکو شد و مسابقه را به حریف خود واگذار کرد اما با توجه به صعود کاراته کای اوکراینی به دیدار فینال، خاکسار نیز راهی دیدار رده بندی شد تا برای کسب مدال برنز به مصاف طوبی یاکان از ترکیه برود.
پیش از این نیز امیر مهدی زاده و فاطمه صادقی موفق به صعود از مرحله گروهی نشدند و از دور رقابت ها کنار رفتند.
فردا و در روز دوم این رقابت ها، رزیتا علیپور، مبینا حیدری، لیلا برجعلی و ذبیح الله پورشیب به رقابت با حریفان خود می پردازند.

دیدگاه‌ها