کد خبر : 1841858 | 12 شهریور 1401 ساعت 13:33 | 40.6K بازدید | 5 دیدگاه

حتی بازیکنان رزرو هم پز حضور در جام جهانی را می‌دهند؛

بزرگترین حسرت زندگی سرمربی سابق پرسپولیس

حمید درخشان می‌گوید بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی کمکی نخواهد کرد و رئیس جدید فدراسیون باید تصمیمات بهتری اتخاذ کند.

بزرگترین حسرت زندگی سرمربی سابق پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، حمید درخشان بازیکن سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس که یکی از میهمانان مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی در ایران در روز پنجشنبه بود، در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره اتفاقی که در این برنامه رخ داد صحبت کرد و همچنین درباره عدم حضور تیم ملی در جام جهانی در دوران بازیگری‌اش توضیح داد.

از سرمربی سابق پرسپولیس درباره عملکرد این تیم در بازی با صنعت نفت نیز سوال کردیم که او به تمجید از عملکرد این تیم و همچنین یورگن لوکادیا پرداخت.

درخشان در بخشی از این گفت‌وگو به انتخاب مهدی تاج و احتمال بازگشت کارلوس کی‌روش نیز واکنش نشان داد که در ادامه می‌خوانیم:

* پرسپولیس در هفته چهارم موفق شد با دو گل صنعت نفت را شکست بدهد؛ عملکرد سرخپوشان در این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
پرسپولیس در این بازی شروع خوبی داشت و برای خلق موقعیت تلاش می‌کرد اما صنعت نفت برای گل نخوردن تلاش زیادی کرد و راه‌ها را برای پرسپولیس بست اما لوکادیا بازیکن خوب خط حمله پرسپولیس در یک صحنه چرخش خیلی خوبی داشت و توانست گل اول را بزند. این گل باعث شد پرسپولیس از نظر روحی و روانی با شرایط بهتری بازی کند و آرامش بیشتری داشته باشد.

* اما به نظر می‌رسید در‌ نیمه دوم شاهد افت تیم بودیم.
در‌ نیمه دوم صنعت نفت به دنبال جبران گل خورده بود و به همین دلیل از لاک دفاعی بیرون آمد و چند موقعیت هم ایجاد کرد که بیرانوند به خوبی یک موقعیت را از آنها گرفت؛ پس از آن هم پرسپولیس به گل دوم رسید تا بازی با دو گل به پایان برسد. در این نیمه پرسپولیس کمی محتاط‌تر بازی کرد تا با کسب سه امتیاز به صدر جدول برسد و به همین خاطر صنعت نفت توانست بیشتر در زمین پرسپولیس حضور پیدا کند و موقعیت ایجاد کند اما خط دفاعی پرسپولیس و جمع بازی کردن این تیم، فرصت گلزنی را به حریف نداد.

* لوکادیا در دومین بازی خود، گلزنی کرد‌. عملکرد این بازیکن را چطور می‌بینید؟
لوکادیا بازیکن خوبی است اما از نظر بدنی با شرایط آرمانی فاصله دارد و باید خودش را به شرایط ایده‌آلی برساند؛ او قطعا می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.

* فکر می‌کنید خط هافبک پرسپولیس به شرایط ایده‌آل رسیده و می‌تواند به خوبی برای مهاجمان موقعیت‌سازی کند؟
هنوز نه؛ خط هافبک پرسپولیس همچنان شرایط آرمانی خود را پیدا نکرده است. درست است که وضعیت نسبت به هفته های اول بهتر شده اما ما می‌توانیم در وسط زمین بهتر از اینها باشیم چون بازیکنان خوب و باکیفیتی در آن خط داریم که باید با هم هماهنگ‌تر بشوند و بیشتر برای خط حمله خلق موقعیت کنند. این اتفاق کمی زمان‌بر است اما انشاالله در یکی دو هفته آینده به ثبات لازم می‌رسند.

* روز گذشته هم شیخ دیاباته به جمع سرخپوشان اضافه شد‌. شما چه نظری درباره این خرید دارید؟
دیاباته دو سال پیش در استقلال بازی کرده و آقای گل شده است و ما نمی‌دانیم شرایط او در این دو سال چه تغییری کرده است. امیدوارم بتواند به پرسپولیس کمک کند.

* شما یکی از میهمان‌های مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی بودید؛ چه اتفاقی در این مراسم افتاد؟
مراسم خوبی بود اما اواخر آن با توجه به اینکه همه می‌خواستند با جام جهانی عکس بگیرند، هرج‌ومرج زیادی شد و نظم و انضباط لحاظ نشد و متاسفانه این اتفاق خیلی برای ما بد شد. این شرایط خوشایند نمایندگان فیفا نبود و مجبور شدند سریعا جام را بردارند.

* ویدئوهایی عجیبی از این مراسم منتشر شد؛ مثل صحنه‌ای که آقای خیابانی با صدای بلند می‌گفتند اصغر تو هم بیا.
خیلی بد بود و اجرای مراسم ضعف‌هایی داشت که امیدوارم در مراسم‌های بعدی تکرار نشود.

* فکر می‌کنید مجری برنامه مقصر این بی‌نظمی بود؟
ایشان مقصر نبودند؛ کسانی که بالا باید با انجام هماهنگی‌ها، نظم را ایجاد می‌کردند مقصر بودند و آنها باید رعایت می‌کردند اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

* شما برای گرفتن عکس روی سن رفتید؟
بله؛ در ابتدا تعدادی از بازیکنان ملی با جام عکس گرفتند و پس از آن نظم و انضباط رعایت نشد و هرکی هرکی شد و مراسم به هم ریخت.

* حالا که صحبت از جام جهانی است فکر می‌کنید چرا نسل شما نتوانست به جام جهانی برود؟
در نسل ما دو المپیک تحریم شد و این یکی از اتفاقات بد بود‌. نسل ما خیلی خوب بود اما در آن دوره فقط دو تیم از آسیا به جام جهانی می‌رفت و مثل الان نبود که پنج تیم به جام جهانی صعود کنند‌. مسابقات در یک گروه انجام می‌شد و از بین هشت تیم خوب آسیا فقط دو تیم به جام جهانی می‌رفتند؛ شرایط بسیار سخت بود و بازی رفت و برگشت هم وجود نداشت که در بازی دوم جبران کنیم.

در حال حاضر شانس بالایی برای حضور در جام جهانی وجود دارد و از این به بعد هم تعداد تیم ها بالا می‌رود و شانس صعود، بیشتر هم می‌شود‌. از اینجا به بعد اگر به جام جهانی نرویم خیلی عقب مانده‌ایم اما در گذشته اینطور نبود.

* حسرت بازی نکردن در جام جهانی را می‌خورید؟
بسیار بسیار زیاد. خیلی از بازیکنانی که رزرو به جام جهانی رفتند هم پز این مسابقات را می‌دهند چه برسد به کسانی که بازی کردند. متاسفانه این اتفاق برای ما نیفتاد.

* این مسئله می‌تواند بزرگترین حسرت زندگی شما باشد یا حسرت بزرگتری دارید؟
قطعا همین است که نتوانستیم به جام جهانی یا المپیک برویم. ما نسل سوخته هستیم.

* شما یکی از افرادی بودید که در زمان انتخاب میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون، از ایشان حمایت کردید‌. حالا درباره انتخاب آقای تاج چه نظری دارید؟
ما دنبال کسانی هستیم که درست کار کنند‌. متاسفانه در زمان آقای تاج اشکالاتی بوده و امیدوارم تکرار نشود و تجربه ای برای آینده باشد. در هر صورت همه عزیزانی که آمده‌اند مشکلاتی داشته‌اند و از این به بعد هیچکس هیچگونه اشتباهی را نمی‌پذیرد؛ امیدوارم اشتباهات در حد صفر باشد و به توسعه فوتبال کمک کنند و با تصمیم‌گیری‌های درست پیش بروند تا ما شاهد این نباشیم که نماینده های AFC ناظر بر عملکرد فدراسیون ما باشند.

* آقای تاج اعلام کرده‌ بودند که در صورت انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون، ممکن است کارلوس کی‌روش را به تیم ملی برگردانند. شما چه نظری درباره این موضوع دارید؟
برگرداندن کی‌روش هیچ کمکی به فوتبال ما نمی‌کند چون ما با ایشان هم در جام جهانی بودیم و کاری انجام ندادیم. مگر با کی‌روش کار خاصی انجام دادیم؟ با کی‌روش دو دوره در جام ملت ها اوت شدیم. فکر می‌کنم این تصمیم، تصمیم خوبی نیست و می‌توان تصمیمات بهتری هم گرفت.

دیدگاه‌ها