کد خبر : 1841941 | 12 شهریور 1401 ساعت 21:16 | 3.4K بازدید | 0 دیدگاه

علیپور و پورشیب راهی دیدار رده بندی شدند

رزیتا علیپور و ذبیح الله پورشیب توانستند در رقابت های کاراته وان باکو به مسابقه رده بندی راه پیدا کنند.

علیپور و پورشیب راهی دیدار رده بندی شدند

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه رقابت های روز دوم از چهارمین مرحله لیگ برتر کاراته وان سال 2022 در باکو آذربایجان، رزیتا علیپور و ذبیح الله پورشیب به دیدار رده بندی اوزان منفی 61 کیلوگرم بانوان و منفی 84 کیلوگرم آقایان راه پیدا کردند.
رزیتا علیپور که با غلبه بر حریفانی از آلمان و ژاپن و نیز شکست مقابل کاراته کای اوکراینی، به عنوان نفر دوم گروه پنجم راهی مرحله حذفی وزن منفی 61 کیلوگرم کومیته بانوان شده بود، در این مرحله مقابل جولیا آنجلوچی از ایتالیا با نتیجه 1 بر صفر به برتری رسید و به دیدار نیمه پایانی صعود کرد. علیپور برای صعود به فینال در برابر آنا نیلسون سوئدی به میدان رفت که با نتیجه 2 بر 1 مغلوب شد تا راهی دیدار رده بندی شده و فردا برای کسب مدال برنز به مصاف فاطمه زهرا چاجای از مراکش برود.

1741583
در وزن منفی 84 کیلوگرم کومیته آقایان نیز ذبیح الله پورشیب که با برتری مقابل رقیبانی از فرانسه و اردن و تساوی برابر آیخان مامایف آذربایجانی، عنوان سرگروهی را به دست آورده بود، در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف ریکیتو شیمادای ژاپنی رفت که در فینال قهرمانی آسیا توانسته بود با عبور از سد او به مدال طلا دست پیدا کند. اما این بار با نتیجه 4 بر 4 و به دلیل اینکه اولین امتیاز مسابقه را حریف دریافت کرده بود، شکست خورد ولی با توجه به صعود این کاراته کای ژاپنی به دیدار فینال، پورشیب به مسابقه رده بندی راه پیدا کرد. گرند وینر سال گذشته کاراته جهان، برای رسیدن به مدال برنز فردا در مقابل محمد رمضان مصری قرار خواهد گرفت.
پیش از این نیز مبینا حیدری و لیلا برجعلی با شکست مقابل رقبای خود از گردونه مسابقات خارج شده بودند.
فردا و در آخرین روز مسابقات، رقابت های رده بندی و فینال برگزار خواهد شد که 3 نماینده ایران در دیدار رده بندی و 2 نفر نیز در مسابقه فینال به میدان خواهند رفت.

1741582

دیدگاه‌ها