کد خبر : 1842043 | 13 شهریور 1401 ساعت 13:09 | 52.8K بازدید | 8 دیدگاه

هجمه عجیب روی مهاجم ایرانی پورتو

پای طارمی به مسابقات کشتی کج باز شد!

مجری یک مسابقه کشتی کج در شبکه معروف پرتغالی نیز پای مهدی طارمی را وسط کشید.

پای طارمی به مسابقات کشتی کج باز شد!

به گزارش "ورزش سه"، تقریبا می توان گفت از زمان حضور مهدی طارمی در فوتبال پرتغال و بازی برای دو تیم ریو آوه و پورتو، او همواره در کانون توجه قرار گرفته است. بازیکنی که به واسطه گلزنی هایش برای پورتو به یک بازیکن محبوب در دراگائو تبدیل شده و به دلیل گرفتن پنالتی های متعدد از حریفان، نه تنها این محبوبیت را میان هواداران سایر تیم ها ندارد بلکه حساسیت ها روی او بیشتر از هر زمان دیگری است.

بازی با اسپورتینگ در استادیوم خوزه آلوالده و گرفتن سه خطای پنالتی از میزبان کافی بود تا استارت دشمنی تیم ریشه دار و قدیمی فوتبال پرتغال با طارمی زده شود. سفید و سبزهای این کشور بندری به دشمن خونی طارمی تبدیل شدند و پس از پیوستن مهاجم ایرانی به پورتو، به صورت رسمی در شیپور این جنگ تمام نشدنی دمیده شد. اتفاقات دو فصل گذشته نشان داده که مهدی و اسپورتینگ سر سازگاری با یکدیگر نداشته و ندارند.

البته که اسپورتینگ تنها جبهه مخالف مهاجم بوشهری نیست، او در پرتغال تقریبا با تمام تیم ها طرف است. از بنفیکا و براگا که از تیم های بزرگتر این کشور به شمار می روند گرفته تا سایر باشگاه های حاضر در پریمیرا لیگا که همگی یک هدف مشترک دارند و آن کسی نیست جز مهدی طارمی. بازیکنی که پس از ورود به محوطه جریمه به مانند یک ماهی لیز می ماند که پس از کوچکترین برخوردی که با مدافعین حریف داشته باشد، سرنگون شده و داور را به واسطه همان برخورد مجاب به گرفتن پنالتی می کند، حال می خواهد آن برخورد بزرگ و نمایان باشد یا تماس کوچکی با بدن طارمی ایجاد شده باشد.

1741831

روزنامه correio da manhã در روز بازی با اسپورتینگ، دو صفحه از روزنامه خود را به مطالبی علیه مهدی طارمی اختصاص داده بود که باعث اعتراض شدید هواداران پورتو شد. سوتی بزرگ این روزنامه در کادر زرد رنگی است که مدعی شده طارمی در بازی سوپرجام پرتغال برابر توندلا با فریب داور یک پنالتی گرفته در شرایطی که در آن بازی پورتو اصلا صاحب ضربه پنالتی نشد.

1741832

"غواصی، استخر، شنا"؛ اینها اصطلاحاتی است که در پرتغال برای مهدی طارمی به کار برده می شود. کافی است نام طارمی را در شبکه های مجازی جستجو کنید تا با انواع و اقسام ویدیو، گیف و عکس های طنز و ترول شده ای از پریدن یک فرد درون استخر ببینید که تمامی آنها به مهاجمی نسبت داده شده که در این مدت داوران و کارشناسان داوری پرتغالی درستی تمامی خطاهای پنالتی اعلام شده روی او را تأیید کرده اند اما همین فشار ناعادلانه فضای مجازی برای تحت فشار قرار دادن جامعه ورزشی پرتغال باعث شده تا طارمی به عنوان بازیکنی شناخته شود که در هر بازی قصد فریب داوران را دارد.

همین فشارهای هواداران رقبای پورتو بود که باعث شد باشگاه اسپورتینگ در فصل گذشته و در اقدامی غیرحرفه ای و زشت، بیانیه ای را علیه طارمی منتشر کند که واکنش های بسیار زیادی را به همراه داشت. چندی پیش، روزنامه correio da manhã در روز بازی با اسپورتینگ، دو صفحه از روزنامه خود را به مطالبی علیه مهدی طارمی اختصاص داده بود و مارکو پینا به عنوان کارشناس داوری از داوران پرتغال درخواست کرده بود که با این مهاجم ایرانی برخورد کنند.

مارکو پینا همان کارشناس داوری است که چند هفته قبل با رودولفو ریس کاپیتان سابق پورتو بر سر مهدی طارمی وارد درگیری لفظی شدیدی شده بود و هواداران پورتو معتقد هستند او طرفدار بنفیکاست. همین فشارهای رسانه ای به مهاجم ایرانی باعث شده تا او بیش از هر زمان دیگری در کانون توجه قرار بگیرد و با وجود گذشت 20 روز از دیدار مقابل ویزلا، هنوز برخی از رسانه های پرتغالی که با پورتو زاویه دارند، داور آن دیدار را بابت عدم جریمه طارمی مورد نکوهش قرار می دهند.

داستان از این قرار است چندی پیش یک مسابقه کشتی کج از شبکه معروف Sport TV پرتغال در حال پخش بود. این مسابقات که در سراسر جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است، یک شوی سناریودار است که در آن، ورزشکاران بر اساس یک فیلمنامه که توسط گردانندگان مسابقه طراحی شده، با هم به مبارزه می پردازند. در بخشی از این مسابقه کشتی کج که از شبکه پرتغالی پخش می شد، دو مبارز هم تیمی سر حریف خود را به سپر چوبی کوبیدند و او نیز با حالتی نمایشی که نشان از گیج شدن دارد، تلو تلو روی زمین افتاد.

1741833
1741834
1741835

این صحنه ای است که ورزشکار کشتی کج با سناریو از پیش طراحی شده خود را روی زمین می اندازد و مجری برنامه او را با مهدی طارمی مقایسه می کند. ویدیویی که در فضای مجازی پرتغال بازتاب زیادی داشته است.

در این لحظه، مجری برنامه روی زمین افتادن این ورزشکار که کاملا نمایشی و ساختگی بود را با مهدی طارمی مقایسه کرد و در واقع او به این صورت به مهاجم بوشهری کنایه زد که با تمارض و فریب داوران، از آنها خطای پنالتی می گیرد. همین صحبت های مجری مسابقه کافی بود تا ویدیو آن در شبکه های مجازی پرتغال منتشر شده و با واکنش های مختلفی همراه شود. طبیعتا هواداران اسپورتینگ، بنفیکا و... این ویدیو را مورد تحسین قرار دادند و طرفداران پورتو نیز با دفاع از طارمی، صحبت های مجری برنامه را محکوم کردند.

1741836

با وجود تمام هجمه ها علیه طارمی، اما بازیکن ایرانی به کارش در فوتبال پرتغال ادامه می دهد و حتی شب گذشته نیز در پایان بازی برابر ژیل ویسنته، عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خود کرد تا نشان دهد این فشارها روی او، نتیجه عکس داشته است.

دیدگاه‌ها