کد خبر : 1842049 | 13 شهریور 1401 ساعت 13:38 | 48.9K بازدید | 10 دیدگاه

دومین تساوی نگران‌کننده؛

سادیو مانه نماد مشکلات بایرن مونیخ است!

سادیو مانه در دیدار بایرن مونیخ مقابل یونیون برلین عملکرد چندان خوبی در ترکیب تیمش ارائه نداد.

سادیو مانه نماد مشکلات بایرن مونیخ است!

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ برای دومین هفته متوالی در بوندسلیگا به تساوی 1-1 رضایت داد. علیرغم درصد بالای مالکیت توپ، در برخی مواقع هیچ شانسی برای گلزنی مقابل یونیون برلین وجود نداشت و تیم اورس فیشر طرح مناسبی برای مقابله با این تیم ارائه داد. البته بعد از گذشت پنج هفته دلیلی برای ترسیدن وجود ندارد. تساوی 1-1 مقابل بوروسیا مونشن گلادباخ را می توان تا حد زیادی به عملکرد فوق العاده دروازه بان این تیم یعنی یان زومر نسبت داد و این سنگربان سوئیسی با 19 عکس العمل، رکورد جدیدی در بوندسلیگا به نام خود ثبت کرد.

با این حال یونیون برلین مجبور نبود عملکردی مشابه از فردریک رونو، دروازه بان خود، برای کسب نتیجه یکسان مقابل بایرن مونیخ مطالبه کند. در نیمه اول، شاگردان یولیان ناگلزمان علیرغم 75 درصد مالکیت، تنها دو شوت از جمله گل جاشوا کیمیش را در چارچوب داشتند. در واقع تیم برلینی اغلب مهمان خود را از مناطق خطرناک اطراف دروازه اش دور نگه داشت.

1741534

کلید موفقیت یونیون پرسینگ از بالا توسط شرالدو بکر و هم تیمی هایش بود. مسیر و زمان برای یونیون برلین اهمیت ویژه ای داشت. مدافعان میانی بایرن قبل از اینکه بتوانند اولین پاس رو به جلو را ارسال کنند، از مرکز مورد پرس قرار گرفتند و یونیون سعی کرد ساختار بازی حریف را به سمت جناحین هدایت کند.

اگرچه بایرن مثل همیشه در کناره ها نیز بازیکنانی درجه یک داشت، اما اورس فیشر در این مورد به موفقیت بازیکنان دفاعی خود امیدوار بود. فوتبال سریع و حملات دسته جمعی چند هفته ابتدایی این فصل بایرن مونیخ، به طور کارآمدی توسط یونیون مهار شد و فیشر دقیقا می دانست که بایرن چگونه به حریفانش ضربه می زند.

سادیو مانه ناپدید می شود

تیم ناگلزمان اخیرا عمدتا با پاس های عمودی که از وسط خطوط حریف عبور کرده و به مهاجمان می رسد، می تواند روی دروازه تیم های روبرو موقعیت سازی کند. با این حال یونیون اغلب ‌توانست نظم دفاعی خود را حفظ کند و به نظر فوتبال هجومی و سنگین بایرن، قابل پیش‌بینی بود. در نتیجه، یونیون حتی بیشتر از گلادباخ در هفته قبل، توانست فضاها را فشرده نگه داشته، در دوئل ها پیروز شود و سبک مسابقه را فیزیکی کند. تیم میزبان از این لحاظ چیزی از بایرن کم نداشت و فیشر، سرمربی تیم نیز از این موضوع آگاه بود.

1741849

به خصوص سادیو مانه در ساختار تهاجمی بایرن در روز شنبه بی تاثیر به نظر می رسید. ستاره سنگالی‌ معمولاً بین مدافعان میانی برلین و در فاصله زیادی از دیگر بازیکنان منتظر مانده و مانند یک مهاجم وسط کلاسیک عمل کرد. پس از اینکه مانه در اولین بازی های فصل توانست بارها توپ های فراوانی در یک سوم میانی زمین دریافت کند، این رقم در برابر گلادباخ به تنها چهار مورد کاهش یافت و خرید جدید بایرن هرگز در خط میانی دیده نشد. نقاط قوت سادیو مانه تحرک، همکاری با دیگر بازیکنان، حرکات سریع و بین خطوط است و این موارد او را تبدیل به بازیکنی متمایز می کند.

نمی توان تنها به دفاع ضعیف حریف امیدوار بود

نکته مثبت بازی بایرن در روز شنبه این بود که آنها همکاری بیشتری در محوطه جریمه حریف داشته و در نیمه دوم شوت های زیادی به سمت دروازه نواختند. حتی یک تیم دفاعی باتجربه مانند یونیون به سختی می تواند این نوع فوتبال را برای 90 دقیقه حفظ کند و در برخی موارد شکاف هایی ایجاد خواهد شد. اما امید به چنین راه حلی، نباید برنامه ناگلزمن و بازیکنانش باشد. در عوض آنها باید راه حل های مشخصی برای جلوگیری از پرس اولیه بازیکنان حریف در خط حمله پیدا کرده و سپس بازی مستقیم خود را آغاز کنند.

منبع: اشپورت وان

دیدگاه‌ها