کد خبر : 1842169 | 14 شهریور 1401 ساعت 10:28 | 42.3K بازدید | 22 دیدگاه

پایان مرثیه دست‌های خالی یحیی

پرسپولیس نوین؛ خانه‌تکانی فینالیست آسیا

خریدهای جدید به کلی تصویر تیم را عوض کرده؛ از آخرین فینال آسیا فقط 2نفر فیکس هستند.

پرسپولیس نوین؛ خانه‌تکانی فینالیست آسیا

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از همشهری، حالا دیگر کادرفنی پرسپولیس باید از نقل‌وانتقالات این تیم راضی شده باشد. احتمالا با هر نوع نگاه و تفکری می‌شود تأیید کرد که زمان پایان مرثیه‌ها در مورد «دست خالی یحیی» فرا رسیده و گل‌محمدی شاید بهترین ابزار 2 دهه گذشته سرخپوشان برای موفقیت را در اختیار دارد. شاید اگر هنوز برنامه 90 پخش می‌شد و با نظرسنجی معروفش یعنی «کدام تیم بهترین عملکرد در فصل نقل‌وانتقالات را داشته است؟» روی آنتن می‌رفت، پرسپولیس با اکثریت قاطع آرا به‌عنوان نخست دست پیدا می‌کرد. در این تابستان استقلال و سپاهان و حتی فولاد هم زیاد هزینه کردند، اما حکایت سرخپوشان پایتخت فرق داشت.

  یک پرسپولیس رویایی، بی‌بهانه
جذب شیخ دیاباته، کلکسیون بازیکنان پرسپولیس را نفیس‌تر از هر زمان دیگری کرد. امروز هر بازیکنی که هواداران یا کادرفنی می‌خواستند و چه بسا سال‌ها منتظرش بودند در تیم حاضر است. علیرضا بیرانوند برگشته، مرتضی پورعلی‌گنجی پس از سال‌ها گمانه‌زنی در مورد حضور در پرسپولیس به این تیم پیوسته، دانیال اسماعیلی‌فر که معمولا سرلیست خریدهای سرخابی بود و جذبش محقق نمی‌شد پرسپولیسی شده، سروش رفیعی در تیم هست، سعید صادقی را به‌عنوان بمب نقل‌وانتقالات گرفتند و 2 مهاجم اسم و رسم‌دار و واجد کارنامه هم در پیشانی خط حمله هستند؛ یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته. به جرأت می‌توان گفت پرسپولیس برای سال‌های طولانی حتی یک مهاجم با این کیفیت در اختیار نداشته، اما حالا 2فوروارد دارد که اگر از هواداران بپرسید کدام یک را به دیگری ترجیح می‌دهند، انتخاب برای‌شان واقعا سخت خواهد بود. این نمایی از یک تیم «پرستاره» است؛ تیمی که متناسب با مهره‌های پرشمار و پرآوازه‌اش، توقعات هم از آن بالاست. حالا یحیی گل‌محمدی باید با این بازیکنان نتایج لازم را بگیرد و در کنار آن فوتبال در خور‌شان بازی کند.

1742034

  فقط 2نفر
در مورد تغییر و تحولات وسیع پرسپولیس شاید ارجاع به یک بازی مشهور خالی از لطف نباشد. از دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و اولسان هیوندای سخن می‌گوییم که  با شکست 2 بر یک نماینده کشورمان همراه شد. این مسابقه روز 29آذر99 در قطر برگزار شد و هنوز 2 سال کامل از انجام آن نمی‌گذرد. به یاد دارید ترکیب اصلی پرسپولیس را در آن بازی چه کسانی تشکیل می‌دادند؟ این نفرات: حامد لک، جلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید آقایی، مهدی شیری، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، بشار رسن، سیامک نعمتی، امید عالیشاه و مهدی عبدی. از این جمع جلال حسینی بازنشسته شده است، بشار رسن پس از همان بازی جدا شد و رفت، درست مثل کنعانی‌زادگان که حضور در فوتبال قطر را انتخاب کرد. احمد نوراللهی در امارات بازی می‌کند، مهدی شیری بین 2نیم‌فصل گذشته جدا شد و سعید آقایی هم ابتدای فصل رفت. سیامک نعمتی و مهدی عبدی 2سرخپوش به جا مانده از ترکیب فینال آسیا هستند که این روزها روی نیمکت می‌نشینند و بدون تعارف چشم‌انداز چندان روشنی هم در مورد فیکس شدن آنها در آینده نزدیک وجود ندارد. تنها بازیکنی که از آن زمان در ارنج مانده و جایگاهش تضمین‌شده به‌نظر می‌رسد میلاد سرلک است. امید عالیشاه هم این هفته‌ها به ترکیب برگشته، اما با افزوده شدن شیخ دیاباته احتمالا باید شاهد نیمکت‌نشینی او باشیم.

1742035

 خروج خریدهای یحیی
بخش دیگری از تحولات وسیع این سالیان پرسپولیس هم به خریدهای کم‌دقت یا بی‌ثمری برمی‌گردد که در این تیم انجام شده است. به‌طور مشخص بسیاری از بازیکنان خروجی این سالیان پرسپولیس کسانی بودند که توسط خود یحیی گل‌محمدی جذب شدند و پس از مدتی کنار رفتند. بین خروجی‌های همین امسال، می‌توان بازیکنانی مثل حامد لک، سعید آقایی، احسان پهلوان، علی شجاعی، شرزود تمیروف، علیرضا ابراهیمی، محمد شریفی، مهدی مهدی‌خانی، منوچهر صفروف و... را دید که همگی توسط سرمربی فعلی جذب شدند، اما از تیم کوچ کردند و رفتند.

دیدگاه‌ها