کد خبر : 1842196 | 14 شهریور 1401 ساعت 12:35 | 18.3K بازدید | 2 دیدگاه

نفر به نفر با ملی‌پوشان کشتی آزاد در صربستان(بخش هشتم)؛

کامران قاسم‌پور؛ آماده برای دفاع از عنوان قهرمانی

رقابت‌های وزن 92 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان در روزهای 25 و 26 شهریور در صربستان برگزار خواهد شد و کامران قاسم‌پور نیز نماینده ایران در این وزن خواهد بود.

کامران قاسم‌پور؛ آماده برای دفاع از عنوان قهرمانی

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان قرار است از روز شنبه نوزدهم شهریورماه و به مدت 9 روز در شهر بلگراد صربستان برگزار شود. به همین دلیل و در فاصله دو هفته تا آغاز این رقابت‌ها، ما هم تصمیم گرفته‌ایم که روزانه یک وزن از اوزان دهگانه هر یک از دو بخش آزاد و فرنگی را مورد بررسی قرار دهیم. در این مطلب به بررسی وزن 92 کیلوگرم کشتی آزاد خواهیم پرداخت که در روزهای 25 و 26 شهریورماه انجام خواهد شد.

*قاسم‌پور و سودای حفظ رکورد شکست‌ناپذیری
کامران قاسم‌پور که سال ها پشت خط حسن یزدانی باقی مانده بود، بالاخره سال گذشته تصمیم گرفت که تغییر وزن دهد و به یک وزن بالاتر یعنی وزن 92 کیلوگرم برود. تصمیمی که نتیجه مثبتی به همراه داشت و این کشتی‌گیر جویباری علی رغم اینکه چند کیلو تا رسیدن به حداکثر وزن فاصله داشت، موفق شد در کشتی‌هایی تماشایی از سد جیدن کاکس و ماگومد قربانوف عبور کرده و در نخستین تجربه حضور خود در رقابت‌های جهانی، مدال طلا را از آن خود کند. قاسم پور 26 ساله که از سال 2018 در هیچ مسابقه بین‌المللی شکست نخورده و در هر یک از رقابت‌های امیدهای جهان و بزرگسالان آسیا دوبار به عنوان قهرمانی رسیده است، امسال نیز با اقتدار کامل قهرمان تورنمنت تورلیخانوف شد و در انتخابی تیم ملی نیز با نتیجه 4 بر صفر امیرحسین فیروزپور را شکست داد تا برای دومین سال متوالی دوبنده تیم ملی را در مسابقات جهانی بر تن کند.

1742076

*ولاسوف اوکراینی، حریف احتمالی قاسم‌پور در نیمه نهایی
قاسم پور که با 53 هزار امتیاز در صدر رنکینگ وزن 92 کیلوگرم قرار دارد، سید نخست جدول 22 نفره این وزن را نیز از آن خود کرده تا حریف احتمالی او در مرحله یک چهارم نهایی اورگیلوخ داگوادورج مغولستانی باشد که امسال در قهرمانی آسیا به مدال برنز رسید. آندری ولاسوف اوکراینی که سال گذشته با نتیجه 7 بر صفر مغلوب قاسم پور شد و در نهایت به عنوان پنجم جهان رسید، سید چهارم این وزن است که در سال جاری در هیچ مسابقه مهمی به روی تشک نرفته است. دیگر کشتی‌گیر حاضر در بالای جدول، ویکی چاهار هندی است که امسال به مدال برنز آسیا دست پیدا کرد و در تورنمنت تورلیخانوف نیز با نتیجه 10 بر صفر مغلوب قاسم پور شد.

1742075

*کاکس و نورماگومدوف در پایین جدول
جیدن کاکس آمریکایی که برنز المپیک ریو و 2 طلا و 2 برنز جهان را در کارنامه دارد، به شدت به دنبال گرفتن انتقام شکست سال گذشته از کامران قاسم‌پور است و سید سوم این وزن را به خود اختصاص داده است. او که در سال 2019 بدون دادن حتی یک امتیاز قهرمان جهان شد، امسال به عنوان قهرمانی قاره آمریکا رسید اما در انتخابی داخلی با مشکل مواجه شد و به سختی و در سه مبارزه توانست ناتان جکسون را پشت سر گذاشته و جواز حضور در صربستان را به دست بیاورد. اصلی‌ترین حریف کاکس در مسیر رسیدن به فینال، سید دو این وزن یعنی عثمان نورماگومدوف است. کشتی‌گیر داغستانی الاصل تیم آذربایجان که سال گذشته مدال برنز این وزن را در اسلو به دست آورد، امسال در جام متئو پلیکونه به قهرمانی رسید اما در قهرمانی اروپا و بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به عنوانی بهتر از سومی دست پیدا نکرد. میریانی مایسورادزه گرجستانی و عادیلت داولومبایف قزاقستانی نیز دیگر کشتی‌گیران حاضر در این سمت جدول هستند.

1742077

*سایر مدعیان
فیض الله آکتورک ترکیه‌ای که امسال قهرمان اروپا شد و در بازی‌های مدیترانه نیز به مدال نقره رسید، اصلی‌ترین مدعی بدون سید این وزن است که مدال برنز جوانان جهان را نیز در کارنامه دارد. احمد باتائف بلغارستانی نیز که در فینال قهرمانی اروپا مغلوب آکتورک شد، دیگر چهره حاضر در این وزن است. همچنین سوسوکه تاکاتانی ژاپنی که پس از 9 دوره حضور متوالی در رقابت‌های جهانی و المپیک بالاخره در جهانی اسلو به خود استراحت داد، این بار در وزن 92 کیلوگرم در رقابت‌های جهانی به روی تشک خواهد رفت. او که سابقه شرکت در سه دوره المپیک را دارد و سال 2014 به مدال نقره وزن 74 کیلو جهان رسید، پس از المپیک توکیو در هیچ رقابت بین‌المللی به میدان نرفته است.

1742078

دیدگاه‌ها