کد خبر : 1842205 | 14 شهریور 1401 ساعت 13:58 | 103.2K بازدید | 17 دیدگاه

جنجالی و پرحاشیه در سوپرلیگ ترکیه؛

دیوانه‌ترین جیمی‌جامپ تاریخ (عکس)

حمله یک هوادار به ستاره بشیکتاش باعث شده تا یک بار دیگر سوپرلیگ ترکیه به تیتریک فوتبال دنیا تبدیل شود.

دیوانه‌ترین جیمی‌جامپ تاریخ (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته تیم بشیکتاش در یکی از دیدارهای حساس موفق شد تیم پایتخت‌نشین ترکیه، آنکارا گوچو، را با سه گل شکست دهد. در شبی که دله آلی ستاره انگلیسی بشیکتاش موفق به گلزنی برای تیم جدیدش شد اما مهمترین اتفاق بازی نکته دیگری بود؛ حمله باورنکردنی یک طرفدار آنکارایی به ستاره بشیکتاش که باعث شد تا کل بازی تحت تاثیر این اتفاق قرار بگیرد.

اگرچه در طول بازی شعارهای طرفداران آنکارا گوچو باعث شده بود تا بازی پرتنش دنبال شود اما همه چیز از اخراج دقیقه 90+4 مارلون، بازیکن این تیم آغاز شد؛ اخراجی که تنش در بازی را به حداکثر رساند و باعث شد تا یک جیمی جامپ از کوره در برود و با فرار از سد ماموران پرتعداد انتظامی و امنیتی، خود را دقیقا به مرکز زمین برساند و یکی از عجیب‌ترین لحظات این فصل ترکیه را رقم بزند.

این طرفدار آنکارا گوچو در حالی که بازیکنان در مرکز زمین دور داور حلقه زده بودند، به سرعت از جایگاه هواداران پایین آمد و به شکلی عجیب از ماموران انتظامی عبور کرد و در فاصله 5-6 ثانیه به مرکز زمین رسید و با پرش بلند پای خود را به سمت صالح اوزچان بازیکن بشیکتاش فرستاد و یک ضربه استثنایی را نثار این بازیکن تیم میهمان کرد.

در این لحظه البته اوزچان خوش‌شانس بود که چند سانتی متر مانده به برخورد این هوادار با او چنک توسون خود را در مسیر ضربه قرار داد و کمی از نیروی وحشتناک این ضربه کاست و آن را منحرف کرد وگرنه ممکن بود این بازیکن از ناحیه کمر به شدت مصدوم شود.

1742093
1742094
1742095

برخورد وحشتناک و باورنکردنی طرفدار آنکارا گوچو با بازیکن بشیکتاش باعث شد تا ده سوزا دیگر بازیکن این تیم به هواخواهی از هم‌تیمی‌اش با هوادار آنکارا وارد درگیری شود و او را مورد ضرب و شتم قرار بدهد تا جنجال در این بازی به بیشترین میزان ممکن برسد.

داور که از اتفاقات رخ داده در آخرین دقیقه بازی شگفت‌زده به نظر می‌رسید، با یک کارت قرمز ده سوزا را جریمه کرد تا بتواند جو را تا حدی کنترل کند اما این ماجرا باعث شد تا تنش در ورزشگاه به اوج خود برسد و پیروزی بشیکتاش تحت تاثیر قرار بگیرد.

ساعتی بعد باشگاه بشیکتاش اعلام کرد که کارت قرمز ده سوزا باید بخشیده شود چرا که او از هم‌تیمی خود دفاع کرده و اگر ضارب چنین برخوردی با داور هم داشت، این بازیکن برای حفاظت از داور وارد صحنه می‌شد.

اوگوزان آکگون بازیکنی است که از سوی باشگاه آنکارایی به ایجاد تنش متهم شده و این باشگاه مدعی است که بازیکن نیمکت‌نشین بشیکتاش در پایان بازی، به مربی این تیم فحاشی کرده و باعث تحریک هواداران شده است؛ ادعایی که آکگون آن را رد می‌کند.

1742096
لحظه ضربه شدید هوادار آنکارا به هافبک بشیکتاش

مدیرعامل باشگاه آنکارا گوچو نیز گفته که «تصمیمات داور باعث تنش در بازی شد» و او نیز نوک پیکان انتقاد خود را متوجه بازیکن نیمکت‌نشین بشیکتاش کرده و گفته که او مسئول اتفاقات این بازی است و خواستار عذرخواهی رسمی باشگاه بشیکتاش شده است. این در حالی است که مسئولان بشیکتاش خواستار برخورد شدید با طرفداران آنکارا گوچو هستند.

روزنامه صباح ترکیه نیز از تیتر «رسوایی» در توصیف این ماجرا استفاده کرده و گفتگویی نیز از مهاجم خارجی بشیکتاش، واوت وگهورست، وجود دارد که او در آن گفته است: «طبیعی است که مردم ترکیه احساسات خود را نشان بدهند اما اتفاقی که رخ داد قابل قبول نیست. باید برخورد شدیدی صورت بگیرد تا دیگر تکرار نشود.»

دیدگاه‌ها