کد خبر : 1842310 | 14 شهریور 1401 ساعت 23:19 | 23.1K بازدید | 14 دیدگاه

شهریار یک جنگجوی واقعی است؛

مورایس: بازیکنان سپاهان ربات نیستند

سرمربی تیم سپاهان می‌گوید که این تیم در موقعیت سازی و زدن ضربه آخر هنوز به شرایط ایده آل نرسیده است.

مورایس: بازیکنان سپاهان ربات نیستند

به گزارش "ورزش سه"، ژوزه مورایس، سرمربی تیم سپاهان در نشست خبری شهرآورد اصفهان حضور یافت و در مورد این بازی گفت: هرچیزی که هست در زمین اتفاق افتاده. دربی از شدت و احساسات بازیکنان برخوردار بود و چیزهایی را به بازیکنان در این مورد گفته بودیم. بعضی وقتها فکر می‌کنم از درک فوتبال اشتباه می‌کنیم؛ فوتبال یک بازی برای تماشاگران است و باید برای آنها بازی باکیفیت ارائه بدهیم و ارزشی که باید برای مردم قائل شویم و این ارزش را به مردم بدهیم.

وی افزود: ارزش شامل این است که با مردم روراست باشیم؛ با کسانی که شور و علاقه برای فوتبال دارند، این چیزی است که سعی کردیم در زمین ارائه دهیم. بعضی وقتها این را انجام می‌دهیم و بعضی وقتها نه. قصد ما این است که بهترین کار را انجام دهیم، ما می‌توانیم مرتکب اشتباه شویم اما باید در این باره فکر کنیم و از موقعیت بعدی استفاده بهتری کنیم. من یک درخواستی از باشگاه خودمان دارم؛ در بازیهای برگشت قیمت بلیت را زیاد نکنند چون می‌خواهیم هواداران ذوب آهن به ورزشگاه بیایند.

او در مورد بازی توضیح داد: فکر می‌کنم نیمه دومِ خوبی داشتیم و نسبت به حریف برتر بودیم. من همچنان در حال شناخت هستم که چگونه توپهای بلد را دفع کنیم و از توپهای سوم استفاده کنیم. من باید یک تبریک بگویم به هافبک‌های تیمم چون هیچ جایگزینی ندارند و آنها کاری می‌کنند فراتر از همه چیز. در کل تیم رفتار خوبی از خودش نشان داد اما آنطور که گل خوردیم حیف بود و نباید آنطور گل می‌خوردیم. ما تا الان مقابل حریفان قدری بازی کردیم؛ نساجی، استقلال، فولاد، گل‌گهر و ذوب‌آهن. تنها بازی که من یک مقدار برای بازیکنانم ناراحتم، دیدار با فولاد است که لیاقت داشتیم حداقل با یک امتیاز یا حداکثر سه امتیاز از زمین خارج شویم اما به هر حال اتفاق افتاد.

مورایس راجع به هدف‌گذاری‌اش پیش از فصل در مورد پنج بازی نخست گفت: ما می‌خواستیم از 5 بازی اول 15 امتیاز بگیریم اما اتفاق است و ممکن است برای هر تیمی رخ دهد. هدف ما این است که کیفیت را بهتر کنیم و بازیکنان با خواسته ما بیشتر وفق پیدا کنند. برعکس نتایجی که کسب کردیم می‌توانم بگویم خوشحال نیستم چون لیاقت ما این بود که در هر بازی که امتیاز از دست دادیم، امتیاز بیشتری کسب کنیم و کیفیت بهتری را نشان بدهیم. اما کاری از دستمان برای این بازی بر نمی‌آید و باید به بازی‌های بعدی فکر کنیم.

سرمربی سپاهان در مورد ناکامی این تیم در خلق موقعیت عنوان کرد: می‌خواهم تیم را بهتر و بهتر و بهتر کنم. حریفان ما خیلی خوب دفاع کردند و فضای زیادی به ما ندادند اما ما در حال کار کردن روی این موارد هستیم. در مورد خلق موقعیت باید بگویم که تیم به یک سوم دفاعی حریف می‌رسد اما در آخر چیزی که می‌خواهیم نیست. بعضی مواقع تصمیم آخری که گرفته می‎‌شود یا پاس آخری که داده می‌شود؛ تاخیر دارد. به جای اینکه پاس بدهند یا تاخیر ایجاد کنند، می‌‎توانستند شوت بزنند اما در حال کار روی این موارد هستیم.

وی افزود: فرآیند کار ما در دفاع و حمله در حال رشد است اما یک ذره در جزئیات انفرادی کم داریم. این موضوع را قدم به قدم با کار و تمرین، درست خواهیم کرد؛ باید اشاره کنم بازیکنان ماشین و ربات نیستند و بعضی مواقع باید به آنها وقت بدهیم که خودشان را بهتر کنند. باید خوشحال باشیم حتی با این پیشرفت‌های کوچک که در آینده نزدیک بزرگتر و بزرگتر خواهد شد. پارسال ذوب آهن 1-0 ما را شکست داد؛ مهم است که حداقل ما بتوانیم نتیجه را نسبت به پارسال بهتر کنیم. البته نسبت به نتیجه راضی نیستم اما با کار و تلاش بهتر خواهیم شد.

ژوزه مورایس درباره عملکرد شهریار مغانلو در خط حمله و اولین گل او اظهار داشت: اگر بخواهم توضیح بدهم به‌خاطر بحث تیم ملی سه بازیکن ما یاسین، زکی‌پور و شهریار مغانلو با پرواز به تهران رفتند تا به سفارت اتریش بروند. مجبور شدند با خودرو برگردند و چند ساعتی در راه بودند. این توجیه نیست و برای اطلاع شماست. بازیکنان همیشه باید در دسترس تیم ملی باشند و در آینده هرچقدر هم سخت باشد این اجازه را به آنها خواهم داد. دیدید که چقدر بازیکنان ما خسته شدند، سمت چپ امید را هم داریم که زکی را با او جایگزین کردیم. شهریار را هم دیدید که چقدر خسته بود. بابت عملکرد شهریار خوشحالم چون در حال پیشرفت است و جنگجو است. گل او یک کادو به خودش بود و ساده هم نبود. قبل از آن گل هم یک ضربه سر زد که موقعیت خوبی بود. شهریار در حال پیشرفت است و بازیهای بعدی اگر سخت تر هم باشد، گلهای بیشتری خواهد زد.

او در پایان گفت: فقط یک صحبتی با هواداران دارم، خیلی ممنون که از ما حمایت کردید باوجود اینکه قیمت بلیت زیاد بود. از حمایت شما متشکرم.

دیدگاه‌ها