کد خبر : 1842465 | 15 شهریور 1401 ساعت 20:50 | 20K بازدید | 0 دیدگاه

قربانی: می‌خواهیم با مرفاوی قهرمان آسیا شویم

عرفان قربانی یکی از بازیکنانی است که تیم ملی جوانان امید زیادی به درخشش او در رقابت‌های مقدماتی آسیا دارد.

قربانی: می‌خواهیم با مرفاوی قهرمان آسیا شویم

به گزارش "ورزش سه"، حدود یک ماه قبل بود که عبدالصمد مرفاوی و تیمش با اقتدار قهرمان رقابت‌های آسیای مرکزی (کافا) شدند. تورنمنتی که با توجه به درپیش بودن رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا و حضور حریف مشترکی همچون قرقیزستان، از سوی کادرفنی بسیار مهم ارزیابی می‌شد. قهرمانی تیم ملی جوانان در رقابت‌های کافای تاجیکستان، با معرفی چند پدیده به فوتبال ایران همراه بود که قطع به یقین در آینده از آنها بیشتر خواهیم شنید.

یکی از نفراتی که در تاجیکستان با به ثمر رساندن ۲ گل و‌ کسب ۲ پنالتی جزو‌ مهره‌های تاثیر گذار تیم‌ محسوب می‌شد، عرفان قربانی بود. بازیکنی که از سال‌ها قبل کارش را در آکادمی کیا آغاز کرده و هنوز هم عضوی از این‌ مجموعه است.

قربانی درخصوص شرایط تیم ملی گفت:«به لطف خدا ما در تورنمنت کافا قدرت تیم ملی ایران را نشان دادیم اما این موضوع کافی نیست. مهمترین هدف درحال حاضر رسیدن به رقابت‌های قهرمانی آسیاست که با توجه به تدابیر کادرفنی اصلا رسیدن به آن دور از دسترس نیست. در ماه‌های اخیر اردوهای پرفشاری را سپری کردیم و باید مزد زحماتمان را بگیریم. کادرفنی هم به‌خوبی سه حریف ما در بازی‌های قرقیزستان را آنالیز کرده‌اند و امیدوارم بتوانیم با دست پر برگردیم.»
قربانی که با تیم‌ کیا در تورنمنت لنارت یوهانسون سوئد در حضور تیم‌های نظیر بارسلونا، اینتر و کپنهاگن  با ۶ گل آقای گل شد، در تورنمنت کوردیال کا‌پ آلمان هم ۱۰ گل به ثمر رساند.

این درحالی است که پست اصلی قربانی، وینگر چپ است. به دلیل همین شم بالای گلزنی بود که مرفاوی در بازی دوستانه آخر تیم‌ملی‌ پیش از اعزام به قرقیزستان، دقایقی از قربانی در پست مهاجم نوک بازی گرفت و این‌ بازیکن‌ جوان هم‌ با گلزنی، جواب اعتماد سرمربی را داد. او در خصوص تغییر پستش نیز گفت:« من در‌کناره زمین راحت‌تر فوتبال بازی می‌کنم اما با بازی در پست مهاجم نوک بیگانه نیستم و قبلا هم با ۵۶ گل آقای گل تورنمنت آسیا ویژن شدم. با این حال هرجا که سرمربی‌ محترم صلاح بدانند، مثل یک‌ سرباز در اختیار تیم ملی خواهم بود. مهم‌ موفقیت تیم است و برای آن در هر پستی خواهم‌ جنگید.»

دیدگاه‌ها