کد خبر : 1842478 | 15 شهریور 1401 ساعت 22:01 | 57.1K بازدید | 34 دیدگاه

پیکان اتوبوسی بازی کرد، آنها لایق این یک امتیاز نبودند

ساپینتو: ایمان داریم که قهرمان خواهیم شد

سرمربی استقلال می‌گوید که بازیکنان پیکان وقت تلفی می‌کردند و داور نیز خطاهای 50 – 50 را به سود خودروسازان سوت می‌زد.

ساپینتو: ایمان داریم که قهرمان خواهیم شد

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در یک بازی کاملا مالکانه نتوانست از سد پیکان عبور کند. شاگردان ساپینتو در این دیدار چندین فرصت خوب گلزنی را از دست دادند که البته در سمت مقابل نیز خودروسازان موقعیت‌هایی را به‌دست آوردند که بی نتیجه بود.

ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال در نشست خبری پس از این بازی در جمع خبرنگاران حاضر شد و صحبت‌هایش را این‌گونه آغاز کرد: درباره بازی، نیمه اول خیلی قدرتمند ظاهر شدیم، پرس بالا انجام می‌دادیم و اجازه ندادیم بازی کنند. کل نیمه اول حریف را کنترل کردیم. در اوایل بازی شانس‌ها و فرصت‌های خوبی را خلق کردیم. در کارهای ترکیبی خوب عمل کردیم ولی باید در بخش تمام کنندگی خودمان را تقویت کنیم.

* بازی برابر تیمی که اتوبوسی دفاع می‌کند، سخت است
بازی کردن برابر تیمی که اتوبوسی دفاع می‌کنند واقعا خیلی سخت است. آنها نمی‌خواهند که ببازند. آنها منتظر هستند تا اشتباه کنیم و از آن استفاده کنند. بعضی اوقات دوست داشتیم تا توپ را با دست بگیریم و وارد دروازه کنیم. آنها با 9 بازیکن دفاع می‌کردند. تیم پیکان نیز خوب دفاع کرد ولی واقعیت این است اگر نتوانی در همان دقایق اول به گل برسی، کار سخت می‌شود.

* لایق پیروزی بودیم ولی اگر گل نزنی برنده نمی‌شوی
تنها کاری که انجام ندادیم، گلزنی بود. اگر به آمار نگاه بیندازیم، از این لحاظ تیم برتر بودیم ولی در مقابل تیمی که اتوبوسی بازی می‌کند، بازی کردن سخت است. باید در ادامه خودمان را در بخش تهاجمی تقویت کنیم. از این ناراحتیم که در یک بازی خانگی، 2 امتیاز را از دست دادیم. می‌توانستیم به صدر جدول نزدیک شویم. لایق پیروزی بودیم ولی فوتبال همین است. اگر گل نزنی، بازی را برنده نمی‌شوی.

* من به شانس اعتقاد ندارم
سرمربی استقلال در مورد صبر کم هواداران و شعار بی غیرت نسبت به بازیکنان گفت: هواداران، ما را دوست دارند و دوست دارند ببریم ما هم آمده‌ایم که ببریم. من با تمام وجود کار می‌کنم تا این تیم ببرد. من به شانس اعتقادی ندارم بلکه به کار کردن و تلاش کردن ایمان دارم. باید جوری بازی کنیم که لیاقت استقلال باشد.

* من نیز مانند هواداران می‌خواهم استقلال ببرد
باید همیشه جوری بازی کنیم که ببریم، فوتبال مثبتی بازی کنیم؛ و این‌گونه نیز کار می‌کنیم. درست است که باید خود را تقویت کنیم، ولی خیلی چیزهای خوب را راحت انجام می‌دهیم. اگر در همان نیمه اول 2-3 گل می‌زدیم، بازی متفاوتی می‌شد. طرفداران هم مثل من دوست دارند این تیم ببرد.

* ایمان دارم که قهرمان می‌شویم
بازی را خواهیم دید و روی نقاط ضعف و قوت کار خواهیم کرد، تسلیم نمی‌شویم و به سعی و تلاش خود ادامه می‌دهیم. ما خواهیم جنگید و ایمان داریم که قهرمان خواهیم شد.

* در هر بازی اشتباهات داوری به ضرر ماست
اگر دوباره بازی را ببینید، خطاهای کوچک و 50-50 برای آنها بود. تیم پیکان وقت زیادی را تلف کرد و دروازه‌بان آنها هم وقت تلف کرد. یک پنالتی هم بود که آن را دیدم و واضح بود. یک بار دیگر این اتفاق رخ داد. داور هم به صحنه نزدیک بود. مدافع پیکان با دست خود توپ را لمس کرد اما در ادامه خطا را به ضرر تیم ما گرفت. در هر بازی مثل دیدار با سپاهان، نفت مسجدسلیمان و ... اشتباه علیه ما بود و در این مسابقه نیز امتیاز از دست دادیم.

1742619

* داوران فرصت‌ها را از ما می‌گیرند
به نظر من زمانی است که داوران باید عملکرد خود را بهبود ببخشند زیرا فرصت‌ها را از ما می‌گیرند و این شرایط برای استقلال سخت است. امیدوارم در بازی بعدی خوب عمل کنند. در بازی قبل برابر نفت هم گفتم سه تیم خوب داشتیم، نه به این خاطر که نبردیم ولی بچه‌ها خوب کار کردند. تصمیم داور در نتیجه بازی تأثیر داشت.

* باید روی تمام کنندگی فرصت‌ها کار کنیم
از دست دادن هفت امتیاز و نداشتن راهکار برای عبور از خط دفاعی پیکان؟ باید راه‌مان را ادامه بدهیم و تلاش کنیم. بازی‌های بیشتری به مانند دیدار امروز خواهیم داشت. اگر مقابل این تیم‌ها شانس و فرصت نداشتیم درست نیست، ولی ما شانس و فرصت داشتیم حتی مقابل تیمی که اتوبوسی دفاع می‌کند اما باید روی تمام کردن توپ‌ها نیز کار کنیم و این کار را ادامه خواهیم داد.

* نمی‌دانم سرمربی پیکان کدام بازی را دیده است
نظر مربی پیکان درباره خطرناک بودن فرصت‌های تیم او؟ ایشان نظر خودش را دارد که به آن احترام می‌گذارم. شاید چیزهایی را فراموش کرده است اما اگر آمار را ببیند، می‌بیند در مقابل 100 پاس پیکان، استقلال 600 پاس ردوبدل کرد. ما 17 شوت زدیم و 10 فرصت داشتیم و نمی‌دانم سرمربی حریف چه بازی‌ را دیده است. باید از او تشکر کنم که یک امتیاز از این مسابقه گرفت اما لایقش نبود که امتیاز بگیرند. هیچ وقت مسائل را با هم قاطی نکنیم.

 * لیگ برتر ایران رقابتی است
وقتی که شما یک بازی خانگی دارید و دوست دارید ببرید، باید این مسئولیت را قبول کرده و برخی اوقات ریسک پذیر باشید. شاید هم در هر بازی، 2، 3 فرصت داشته باشید. اما ریسکی است که باید بعضی اوقات انجام دهیم. این بدان معنی نیست که حریف لایق کسب امتیاز است. چون آنها فقط منتظر این‌گونه موقعیت‌ها هستند. این لیگ واقعاً رقابتی است و تیم‌های خیلی خوبی دارد. منظم هستند، خوب هستند و می‌جنگند. آنها هم خوب کار کرده و جنگنده بودند. بازی فشرده‌ای انجام دادند. همان‌طور که قبلاً گفته‌ام هر مسابقه سخت است و باید خودمان را تقویت کنیم. باید روی تمام کردن فرصت‌ها کار کنیم. امیدوارم همه چیز در آینده خوب شود.

* قایدی و بسیاری از بازیکنان هنوز آماده نیستند
استفاده همزمان از قایدی، محبی و بابایی و رسیدن به ترکیب ایده آل در خط حمله؟ همان‌طور که گفتم ‌هنوز در حال کار کردن هستیم. باید بازی را ببینیم، نقاط ضعف و قوت‌مان را پیدا کنیم و آنها را بهبود بخشیم. این اولین بازی ثابت مهدی قایدی بود اما هنوز به‌صورت کامل آماده نیست. بازیکنان دیگری نیز چنین حالتی دارند. به‌عنوان یک مربی دوست دارم با بهترین بازیکنان در تیمم بازی کنم. دنبال سیستمی خیلی عالی هستم تا از بازیکنان خیلی عالی استفاده کنم.

* با سیستم‌های متفاوتی بازی را شروع و تمام کردیم
امروز تمام تفکراتم را به تیم دادم. خودتان دیدید که یامگا به‌عنوان دفاع راست شروع کرد و بازی را با سیستم متفاوتی تمام کردیم. با 4-3-3 شروع و با 4-4-2 تمام کردیم. سیستم جایگزینی بود که در این هفته روی آن کار کرده بودیم. ‌روی سختی‌ها و چالش‌های این سیستم نیز کار کرده بودیم.

* بازیکنان رفته‌رفته به شرایط مطلوب می‌رسند
روی فرصت‌ها کار خواهیم کرد تا بتوانیم با استفاده از آنها امتیاز بگیریم و بازی‌ها را ببریم. سایر بازیکنان نیز به اندازه نفراتی که گفتید مهم هستند. بازیکنان زیادی در تیم داریم. به دنبال بهترین موقعیت هستیم تا بهترین بازیکنان را در ترکیب براساس استراتژی خودمان بگذاریم. نبردیم اما خیلی کارهای خوبی را انجام دادیم. بازی به بازی خوب خواهیم شد زیرا بازیکنان رفته‌رفته به شرایط مطلوب می‌رسند.

دیدگاه‌ها