کد خبر : 1842654 | 16 شهریور 1401 ساعت 21:05 | 186.6K بازدید | 20 دیدگاه

ستاره سابق والیبال ایران در گفت‌وگو با ورزش سه؛

ناکامی تیم ملی را گردن این بازیکن نیندازید

شهرام محمودی درباره دلایل ناکامی تیم ملی در قهرمانی جهان و البته انتقاد نسبت به سیدمحمد موسوی صحبت کرد.

ناکامی تیم ملی را گردن این بازیکن نیندازید

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران شب گذشته شکست ناامیدکننده‌ای مقابل برزیل قدرتمند متحمل شد و از صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان بازماند.

بعد از حذف تیم ملی والیبال از رقابت‌های قهرمانی جهان با شهرام محمودی، ستاره سابق تیم ملی،  همکلام شدیم که این گفت‌و‌گو با ورزش سه را در اینجا می‌خوانید.

*بر خلاف همیشه شروع خوبی داشتیم
برخلاف روال همیشه والیبال‌مان که تورنمنت‌ها را بد شروع می‌کردیم، خدا را شکر مسابقات را خوب شروع کردیم. تیم سوم المپیک آرژانتین را بردیم اما رفته‌رفته روندمان آن چیزی نبود که انتظار داشتیم و دوست داشتیم اتفاق بیفتد. مصر را بردیم اما به هلند باختیم؛ دیداری که می‌توانست در مرحله بعدی و تیمی که می‌خواهیم با آن بازی کنیم به ما کمک کند. در نهایت هم بازی برابر برزیل بود که یکی از بهترین تیم‌های دنیاست.

*برزیل در مواقع حساس وا نمی‌دهد 
بازی با برزیل هیچ وقت راحت نیست و معمولاً هم آنها در مسابقات حساس هیچ وقت وا نمی‌دهند و همیشه آن کیفیت خود را به نمایش می‌گذارند. دیروز هم آنها خیلی خوب بازی کردند و تیم ما بازی را بد شروع کرد. رفته‌رفته هم می‌خواستیم به بازی برگردیم اما با فشار بازیکنان برزیل روبه‌رو شدیم و نتوانستیم کارایی لازم را داشته باشیم و متاسفانه بازی را واگذار کردیم.

*ناکامی تیم ملی ربطی به سید ندارد
نباید ناکامی تیم ملی را الکی به محمد موسوی ربط داد. شما ببینید در تورنمنت لیگ ملت‌ها ما نه سید را در اختیار داشتیم نه علی اصغر مجرد؛ ولی الان مجرد به تیم ما اضافه شده بود و فقط سید نبود؛ پس باید توان دفاعی ما بهتر می‌شد. به هیچ‌عنوان نمی‌توانیم بگوییم که سید مقصر است و من این حرف را قبول ندارم چون این را هم شنیدم که خیلی با تیم ملی تمرین نکرده که بخواهیم بگوییم مقصر اصلی سید بوده است. من به هیچ‌عنوان این ایراد را به سید  قبول نمی‌کنم. به هر حال تیم ما ضعف‌هایی دارد و باید کار کند و آنها را برطرف کند.

1743003

*نتوانستیم روند خوب‌مان را ادامه دهیم
همانطور که من قبلا هم گفته بودم در لیگ ملت‌ها، تیم‌ها جوانگرایی می‌کنند و یک مقدار کار نسبت به تورنمنت‌های سنگین‌تر راحت‌تر است. اما در قهرمانی جهان همه تیم‌ها با تمام توان می‌آیند و می‌خواهند نتیجه بگیرند. متاسفانه تیم ما که خوب شروع کرده بود نتوانست این روند را ادامه دهد. حالا باید کادر فنی بیاید و مشکلات را آنالیز کند تا انشالله بتوانند برای تورنمنت‌های آینده این مشکلات و نواقص را برطرف کنند؛ همچنین روی نقاط قوت نیز کار کنند تا بهتر شود و در سال‌های آینده نتایج بهتری بگیریم.

*تا کی مربی خارجی بیاوریم؟
من اصلاً این موضوع که ما نمی توانیم با مربیان ایرانی موفق شویم؛ قبول ندارم. چند سالی است که مربیان خودمان به این سطح از دانش رسیده‌اند که تیم ملی را هدایت کنند. ما تا چه زمانی می‌خواهیم مربی خارجی بیاوریم. می‌توان گفت که در حال حاضر کیفیت والیبال ایران جهانی است و معمولا جزو 10 تیم برتر دنیا هستیم و برای همین هم مربیان ما هم باید جزو مربیان خوب دنیا باشند. من همیشه گفته‌ام که ما چند مربی خوب در داخل کشورمان داریم که از از نظر فنی جزو مربیان خوب و به‌روز هستند و ما می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. همان‌طور که در لیگ ملت‌ها همه تعریف و تمجید می‌کردند حالا هم باید حمایت کنند. باید تمام جامعه والیبال و عموم مردم از این تیم حمایت کنند و کمک کنند که انشالله والیبال مسیر رو به رشدی داشته باشد.

*در جایگاهی نیستم که بگویم عطایی بماند یا برود
من در جایگاهی نیستم که بخواهم بگویم آقای عطایی باشد یا نباشد. همانطور که گفتم ما در کشورمان چند مربی خوب داریم که آقای عطایی هم یکی از آنهاست. من با آقای عطایی کار کردم و ایشان مربی من بوده و نتایجی هم که در لیگ ملت‌ها گرفت، کارنامه خوبی بود. ایشان با تیم ملی جوانان قهرمان دنیا شدند و کارنامه لیگ‌شان هم که مشخص است. در هر صورت ایشان مربی با دانشی هستند و باید حمایت شوند که ما هم این مربیان ایرانی را داشته باشیم تا نخواهیم دوباره برویم از خارج مربی بیاوریم و دوباره یک قدم رو به عقب برگردیم. مربیان ما هم باید علم خود را به‌روز نگه دارند تا از والیبال روز دنیا عقب نباشیم.

1743004

*فقط بازی با برزیل را کامل دیدم 
من همه بازی‌های تیم ملی را نگاه نکردم و تقریباً فقط مسابقه با برزیل را کامل دیدم. من قبلا هم گفته بودم که بازیکنان تورنمنت‌های اولی که می‌روند، چون بازیکنان جدیدی هستند خیلی روی‌شان وقت گذاشته نمی‌شود و آنالیز نمی‌شوند. من قبلا هم گفتم اگر بچه‌ها می‌خواهند در سطح بالا بمانند باید خیلی تلاش کنند.

در واقع بعد از بازی‌های خوبی که انجام می‌دهند روی آنها وقت بیشتری گذاشته می‌شود و بیش از قبل آنالیز می‌شوند و مطمئنا کار برای‌شان سخت‌تر خواهد شد.

*کادر فنی درباره افت اسماعیل نژاد پاسخ دهد 
ناکامی امین اسماعیل‌نژاد هم شاید دلایل مختلفی داشته باشد و احتمال دارد که از نظر بدنی آماده نبوده باشد. شاید هم مشکل، بحث روانی بوده است. کادر فنی باید صحبت کند و بگوید که چه اتفاقی برای امین اسماعیل نژاد افتاده است ولی در هر صورت او پتانسیل خیلی بالایی دارد و من معتقدم فیزیک خیلی خوبی دارد و‌ می‌تواند سال‌های سال جزو بهترین پشت خط زن‌های دنیا باشد. همه اینها مستلزم این است که بازیکنان تمام تمرکز خود را روی والیبال بگذارند و این ورزش دغدغه اصلی زندگی‌شان باشد. در هر صورت بازیکن است و روز خوب و بد دارد و ممکن است در یک تورنمنت نتواند آن کیفیت مورد نظر را به نمایش بگذارد. به نظر، ما نباید بازیکن را بیش از حد تحت فشار قرار دهیم و باید ببینیم که دلیل این مسئله چه بوده است. انشالله این مشکلات حل شود تا در تورنمنت‌های بعدی بازیکن مثل قبل عمل کند.

1743005

*از مربیان بپرسید چرا غفور دعوت نشد
امیر غفور بازیکن خیلی بزرگی است. من نمی‌دانم که کادر فنی چه چیزی می‌خواسته و چه ایده و نظری داشته است. پشت خط‌زن‌های ما هم در تورنمنت‌های قبلی خیلی خوب کار کرده بودند. در هر صورت این را باید از کادر فنی پرسید. در این که امیر بازیکن بزرگی بوده و می‌توانسته به تیم کمک کند شکی نیست اما باید ببینیم که کادر فنی چه می‌خواسته است. شاید از نظر آنها بازیکنان پشت خط‌زن تیم از امیر بهتر بوده‌اند. نمی‌دانم در کل این مسائلی است که باید از کادر فنی پرسیده شود و آن ها جوابش را بدهند.

دیدگاه‌ها