کد خبر : 1842686 | 17 شهریور 1401 ساعت 01:42 | 125K بازدید | 11 دیدگاه

برای دومین بار در سی‌ال اخراج شد

شب تلخ طارمی در مادرید؛ پنالتی؟ بفرمایید بیرون!

اخراج عجیب مهدی طارمی با دو کارت زرد باور نکردنی برای او جرقه یازده دقیقه توفانی را در متروپولیتانو زد.

شب تلخ طارمی در مادرید؛ پنالتی؟ بفرمایید بیرون!

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب دیدارهای هفته اول مرحله گروهی فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ قهرمانان اروپا، تیم فوتبال پورتو که مهدی طارمی را در لیست بازیکنان خود دارد، از ساعت ۲۳:۳۰ امشب در ورزشگاه متروپولیتانو میهمان تیم اتلتیکو مادرید اسپانیا بود.

مهدی طارمی که پنج شب قبل در هفته پنجم لیگ برتر پرتغال موفق به گلزنی مقابل ژیل ویسنته شد و در تمام مسابقات این فصل یکی از مهره‌های اصلی پورتو بوده، امشب هم یکی از ۱۱ بازیکن ثابت تیمش در دیدار حساس اروپایی برابر اتلتیکو مادرید اسپانیا بود.

1743112

مهدی طارمی که سومین فصل حضورش با پیراهن پورتو را در لیگ قهرمانان اروپا سپری می‌کند فصل گذشته نیز در دو دیدار رفت و برگشت مقابل این تیم اسپانیایی به میدان رفته بود.

این مسابقه در اکثر دقایق بازی درگیرانه و فیزیکی دنبال شد و بازیکنان دو تیم برخوردهای زیادی باهم داشتند و بازی فشرده شاگردان دیگو سیمئونه و سرجیو کونسیسائو باعث شد موقعیت‌های چندان زیادی در طول ۹۰ دقیقه روی دروازه‌ها ایجاد نشود و همه چیز به دقایق پایانی موکول شود.

1743100

پس از اینکه گل کوکه برای اتلتیکو توسط VAR رد شد، مهدی طارمی در دقیقه ۶۵ بهترین موقعیت پورتو را خلق کرد. جایگیری مناسب او و سانتر پای چپ دقیقش به نقطه کور مدافعان اتلتیکو باعث شد چهار مدافع جا بمانند و ژائو ماریو در موقعیت تک به تک با اوبلاک قرار بگیرد اما ضربه او توسط اوبلاک مهار شد.

1743099

چند دقیقه بعد مهدی طارمی یک کارت زرد عجیب و غریب دریافت کرد. خطای او در دقیقه ۷۱ و جر و بحث بیش از حد او با داور لهستانی بازی برایش یک کارت زرد را به همراه داشت. کارتی که شاید فکرش را هم نمی‌کرد منجر به اخراجش در دقایق بعد شود.

در دقیقه ۸۲ مهدی طارمی در محوطه جریمه و مقابل چشمان داور در برخورد با ویتسل، مدافع وسط اتلتیکو نقش بر زمین شد اما این مهاجم که در اروپا هم به گرفتن پنالتی مشهور شده وقتی سرش را بلند کرد با چهره مصمم داور برای نشان دادن کارت زرد دوم به او، به دلیل تمارض و خطای شبیه‌سازی مواجه شد. مهدی طارمی با چهره‌ای بهت زده کارت قرمز را در سیزدهمین تجربه بازی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا پیش روی خود دید. کار از کار گذشته بود و اعتراض ستاره ایرانی پورتو که یک بار دیگر اخراج در یوسی‌ال را تجربه می‌کرد ثمری نداشت.

ویدئو: 259712

در این شرایط اتلتیکو فشار حملات خود را روی دروازه پورتو ده‌نفره بیشتر کرد و درحالی که داور چهارم نه دقیقه وقت اضافه را اعلام کرده بود هرموسو روی یک کار ترکیبی عالی شوت خود را زد و با خوش شانسی پس از برخورد توپ به پای مدافع پورتو از بالای سر دروازه‌بان عبور کرد و به تور چسبید.

هرموسو که با گلش ورزشگاه متروپولیتانو را منفجر کرده بود دو دقیقه بعد با خطای هند عجیب و بچه‌گانه پس از برخورد توپ به ساعدش به پورتو پنالتی داد. در غیاب طارمی که پنالتی‌زن اول پورتو بود متئوس اوریبه بازیکن کلمبیایی پورتو پشت توپ ایستاد و به سمت چپ یان اوبلاک ضربه زد و درحالی دروازه‌بان اتلتیکو جهت را تشخیص داده بود توپ پس از برخورد به دستش در گوشه دروازه آرام گرفت تا طارمی اخراج شده برای دقایقی نفس راحت بکشد.

1743101
1743098

اما این پایان کار دقایق پراتفاق این مسابقه نبود؛ دو دقیقه وقت تلف شده بیشتر برای این بازی به دلیل خوشحالی گل‌ها گرفته شد که به شکست یاران طارمی منجر شد. در دقیقه ۱۱+۹۰ روی ضربه کرنر، ویتسل با ضربه سر توپ را به دهانه دروازه فرستاد و آنتوان گریزمان با ضربه سر توپ را درون دروازه پورتو جای داد تا در وقت‌های تلف شده سومین گل بازی نیز به ثمر برسد.

در نهایت در شب اخراج مهدی طارمی با دو کارت زرد باورنکردنی برای او، اتلتیکو مادرید در خانه، پورتوی پرتغال را در لحظات آخر شکست داد و اولین سه امتیاز این فصل را در گروه B کسب کرد.

1743105
پاس بی نظیر مهدی طارمی در دقیقه ۶۵ می‌توانست پورتو را پیش بیندازد اما ستاره ایرانی پورتو نتوانست تا دقیقه آخر در زمین به تیمش کمک کند.
1743106

دیدگاه‌ها