کد خبر : 1842803 | 18 شهریور 1401 ساعت 10:30 | 27.4K بازدید | 7 دیدگاه

در بارسا همه راه‌ها به ژاوی ختم می‌شود

یک رسانه اسپانیایی می‌گوید در پیروزی‌های اخیر بارسلونا نقش ژاوی به عنوان مغز متفکر تاکتیکی بیش از پیش به چشم می‌خورد.

در بارسا همه راه‌ها به ژاوی ختم می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه بعد از درخشش خیره‌کننده رابرت لواندوفسکی در بازی‌های اخیر بارسلونا همه نگاه‌ها به او دوخته شده روزنامه اسپانیایی موندو دپورتیوو می‌گوید درخشش مهاجم لهستانی نباید باعث شود نقش ژاوی به عنوان مغز متفکر تاکتیکی بارسا نادیده گرفته شود.

موندو می‌گوید در پشت هر حرکت موفق بارسلونا در زمین تاثیر ژاوی به چشم می‌خورد و او در شروع فصل جدید در حال نشان دادن مهارت خود به عنوان یک مربی است. این روزنامه برای مثال به دو تعویض سرمربی بارسا در نیمه دوم دیدار مقابل ویکتوریا پلژن اشاره می‌کند: به میدان فرستادن فران تورس و پابلو توره.

فران تورس، وینگر چپ بارسا، در دقیقه 65 به دستور ژاوی به میدان رفت تا جانشین آنسو فاتی بشود. تنها دو دقیقه از ورود تورس به میدان می‌گذشت که او پاس گل داد تا لواندوفسکی سومین گل خود در مقابل ویکتوریا پلژن را به ثمر برساند. اما این پایان درخشش تورس نبود و او چهار دقیقه بعد پاس دمبله را به گل تبدیل کرد تا در این بازی هم گل زده باشد و هم پاس گل داده باشد.

1739627

ژاوی در دقیقه 81 دست به تعویض دیگری زد و پابلو توره را به جای فرانک کسیه به میدان فرستاد. جوان 19ساله اسپانیایی که در پست هافبک میانی بازی می‌کند. موندو دپورتیوو می‌گوید این تعویض پیامی از طرف ژاوی به تیمش بود: وقتی پیراهن بارسا را به تن دارید باید تا آخرین ثانیه و تا آخرین نفس بدوید و بجنگید. پس حتی اگر در بازی عالی کار کرده باشید ممکن است جای خودتان را به ستاره‌های تازه‌نفس و جوان بدهید.

آمار بارسلونا در شروع فصل هم نشان‌دهنده تفاوتی است که ژاوی در تیمش ایجاد کرده. بلوگرانا در این فصل تا اینجا 16 گل به ثمر رسانده و به طور میانگین در هر بازی 738 پاس داده است. آمار پاسهای بارسلونا در این مدت به مراتب بهتر از سال گذشته بوده. در فصل گذشته آمار متوسط پاسهای بارسا در هر بازی به 600 پاس می‌رسید.  

دیدگاه‌ها