کد خبر : 1842828 | 18 شهریور 1401 ساعت 13:39 | 67K بازدید | 4 دیدگاه

مهاجم ایرانی جایگاهش را از دست نمی‌دهد

تصمیم مهم کونسیسائو پس از اخراج طارمی

روزنامه آبولا خبر داده که علی رغم ناراحتی کونسیسائو بابت اخراج طارمی در دیدار با اتلتیکو، اما او تمایلی به خروج مهاجم ایرانی از ترکیب اصلی ندارد.

تصمیم مهم کونسیسائو پس از اخراج طارمی

به گزارش "ورزش سه"، اخراج مهدی طارمی در دیدار برابر اتلتیکو مادرید همچنان یکی از سوژه‌های رسانه‌های پرتغالی است. مهاجم ایرانی به دلیل شبیه‌سازی برای گرفتن خطای پنالتی، با کارت قرمز شیمون مارسینیاک از زمین بازی اخراج شد و در نهایت، پورتو با نتیجه 2 بر یک برابر میزبان خود تن به شکست داد.

روزنامه آبولا در شماره امروز خود یک بار دیگر به موضوع اخراج طارمی پرداخته و نوشته است که سرمربی پورتو، تمایلی به کنار گذاشتن این بازیکن از ترکیب تیم، برای بازی‌های آینده ندارد.

آبولا با تیتر "سرجیو کونسیسائو اجازه نمی‌دهد طارمی سقوط کند"، نوشته است: تکنسین اخراج را دوست نداشت، اما همچنان به ایرانی اعتماد دارد. او بازیکنی تاثیرگذار است و جایگاه خود را در دیدار با چاوز حفظ خواهد کرد.

در این گزارش یک صفحه‌ای درباره مهاجم ایرانی اژدهایان آمده است:

پورتو در بازی برابر اتلتیکو، فاز مطمئنی را در بخش هجومی در پیش گرفته بود و با ایجاد موقعیت‌های گلزنی، چندین‌بار دروازه اوبلاک را تهدید کرد. اما اخراج طارمی در دقیقه 81 در نهایت به این تیم ضربه سنگینی وارد کرد.

این بازیکن ایرانی قبلاً پس از برخورد با خیمنز، یک کارت زرد دریافت کرده بود که در آن زمان حتی از بازیکن اتلتیکو نیز عذرخواهی کرد. اما شبیه‌سازی او برای کسب خطای پنالتی، در یک دوئل درون محوطه جریمه با ویتسل بلژیکی، باعث شد تا او از زمین مسابقه اخراج شود. 9 دقیقه مانده به پایان بازی، تعداد اژدهایان به 10 نفر کاهش یافت.

طارمی پای راست خود را رها کرد و به دنبال تماس با حریف بود اما داور بلافاصله متوجه شد که مهاجم، سقوط را شبیه‌سازی کرده و او را با کارت زرد دوم تنبیه کرد. در پایان بازی، په‌په در نهایت اعتراف کرد که اخراج هم تیمی‌اش در دقایق پایانی، روی پیشرفت بازی تاثیر داشته است.

تمامی گل‌های این مسابقه در وقت‌های تلف شده به ثمر رسیدند، که یکی از آن‌ها بعد از اتمام وقت‌های اضافه تعیین شده توسط داور بود و انتقادات زیادی را از سوی بازیکنان و کادرفنی تیم پورتو به همراه داشت.

1743427

درست است که سرجیو کونسیسائو بابت کارت قرمز طارمی با روش ساده‌لوحانه‌ای که این فوتبالیست قصد داشت خطای پنالتی بگیرد خوشش نیامد، اما مربی اجازه نمی‌دهد مهاجمش سقوط کند. نه تنها به دلیل تاثیر شدیدی که او در خط حمله تیم دارد، بلکه به این دلیل که کونسیسائو درک می‌کند که این نوع شرایط، بخشی از فوتبال است. او همیشه برای گرفتن بهترین تصمیمات، اغلب در زمینه‌های احساسی سخت، مهارت دارد.

پیامد فوری این اخراج، غیبت طارمی در بازی دور دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. از زمان پیوستن به پورتو، طارمی چهار بار کارت قرمز دریافت کرده است. سه شنبه هفته آینده، استادیوم دراگائو میزبان بروژ است اما قبل از آن، آبی و سفیدها دیدار مهمی از مسابقات لیگ برتر پرتغال و در خانه، مقابل چاوز دارند. طارمی نقش همیشگی خود را در خط حمله حفظ خواهد کرد. سرجیو کونسیسائو بهتر از هرکسی می‌داند که یک ایرانی چه چیزی می‌تواند ارائه دهد و تأثیر او چیزی نیست که بتوان از آن چشم‌پوشی کرد.

طارمی نه تنها در پورتو بلکه در گذشته و در زمان حضور در باشگاه‌هایی مانند ایرانجوان، پرسپولیس، الغرافه و ریو آوه، رکورد شخصی گلزنی فوق‌العاده‌ای دارد. اما سابقه انضباطی، دوران حرفه‌ای این مهاجم ایرانی را نیز تحت تاثیر قرار داده است. به خصوص از لحظه‌ای که او به اژدها پیوست.

با کارت قرمزی که در بازی مقابل اتلتیکو مادرید از جیب داور خارج شد، طارمی از اوریبه (سه کارت قرمز) سبقت گرفت و به بازیکنی تبدیل شد که بیشترین دفعات اخراج را در این باشگاه تجربه کرده است.

او 2 بار در فصل اول حضور در پورتو یک مرتبه نیز در فصل گذشته و آخرین‌بار هم در متروپولیتانو از زمین بازی اخراج شد. اتفاقا او در زمان حضور در ریو آوه نیز یک کارت قرمز از داور مسابقه دریافت کرده بود. از نظر گلزنی نیز او بی‌نظیر است: طارمی امسال در هفت بازی، پنج گل زده است.

دیدگاه‌ها