کد خبر : 1842913 | 19 شهریور 1401 ساعت 08:21 | 2.3K بازدید | 0 دیدگاه

مداح: شرکت در گرندپری دل و جرات می‌خواهد

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: شرکت در رقابت‌های گرندپری دل و جرات می‌خواهد و پای حضور در این مسابقات می‌ایستم.

مداح: شرکت در گرندپری دل و جرات می‌خواهد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، مینو مداح در خصوص عملکرد ملی‌پوشان در گرندپری پاریس اظهار داشت: در دوره گذشته حضور در تیم ملی هم با اصرار و پافشاری بچه‌ها را به گرندپری بردم. شاید خیلی‌ها باور نداشتند و می‌گفتند فعلاً برای اعزام دخترها زود است، اما اصرار داشتم بچه‌ها باید زمین‌های بزرگ را ببینند. اگر قرار است با بزرگان تکواندو بازی کنیم و بالاتر از آنها بایستیم، باید در زمین‌های بزرگ بجنگیم. گرندپری شبیه المپیک کوچک و حتی با کیفیت‌تر از المپیک است. بنابراین حضور در این مسابقات خیلی مهم بود و خدا را شکر با اولین پیشنهاد به رئیس فدراسیون تکواندو این موضوع مورد موافقت قرار گرفت.

در گذشته باوری به اعزام بانوان به گرندپری وجود نداشت

سرمربی تیم ملی بانوان خاطرنشان کرد: در گذشته خیلی باوری به اعزام بانوان به گرندپری نبود و در سه دوره‌ای که پیش از این نیز اعزام شدیم با اصرار من این اتفاق افتاد و البته در اولین رویداد نیز مدال طلا گرفتیم. در حال حاضر پیگیر حضور در گرندپری منچستر هستم و اگر شرایط مانند پاریس مهیا شود در این مسابقات نیز حضور خواهیم داشت.

به دو دلیل جرأت اعزام اساسه را به خودم دادم

وی در خصوص عملکرد کوثر اساسه گفت: اساسه بازیکن کم تجربه‌ای است و خیلی سابقه حضور در مسابقات را ندارد. در گذشته در تورنمنت ریاض شرکت کرده و به مدال برنز رسیده بود. با این حال به دو دلیل جرأت اعزام این ورزشکار را به خود دادم. یکی اینکه ورزشکار باید در زمین بزرگ محک بخورد و دومین دلیل اینکه برای پیدا کردن استعدادهایی که در آینده قصد استفاده از آنها را داریم باید در این زمین‌ها ارزیابی صورت گیرد. اساسه ورزشکار خوبی است، اما به دلایلی در انتخابی قهرمانی آسیا و کشورهای اسلامی شکست خورد و در ترکیب تیم ملی در این دو رویداد نبود.

وی افزود: با این حال با توجه به شرایط فیزیکی و رنکینگ اساسه ترجیح دادم به گرندپری اعزام شود و ارزیابی بسیار عالی داشتم. اساسه در بازی اول خود در ثانیه‌های پایانی با یک ضربه صورت حریف صربستانی که بازیکن باتجربه‌ای بود را شکست داد. در مسابقه دوم نیز راند اول را 5 بر صفر برنده شد، اما در راند دوم و سوم بازی از دست او در رفت و بحث کم تجربگی اینجا خودش را نشان داد.

کیانی بدون هیچ حرفی جید جونز را برد

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص برتری ناهید کیانی مقابل جید جونز گفت: حتی اگر بگویم سن جید جونز بالا رفته، اما تجربه و لیست مدال‌های او نشان می‌دهد چه تکواندوکار بزرگی است. افتخارات جونز برای رقبای او نگران کننده و او به دلیل این رزومه از رقبای خود یک بر صفر جلو است. خیلی قبل‌تر برای مبارزه با جید جونز برنامه داشتیم و خوشبختانه کیانی عالی بازی کرد و در 2 راند و بدون اینکه حرفی باقی بگذارد بازی را برد. کیانی در این مسابقات خیلی خوب بود و حریف چینی که مغلوبش شد به مقام قهرمانی رسید.

مداح گفت: بازیکن چینی به خاطر شرایط قد و قواره و فیزیک در این وزن یک استعداد است. حریف چینی  دو مدال طلای گرندپری و مدال طلای آسیا را  دارد و بسیار بازیکن باهوشی است. ناهید در مقابل این بازیکن خیلی تلاش کرد، اما زورش نرسید و اگر پای سکو با هر ورزشکار دیگری بازی می‌کرد به برتری می‌رسید.

1743552

خدابنده برای بردن حریف فرانسوی کار راحتی نداشت

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در خصوص عملکرد اکرم خدابنده عنوان کرد: خدابنده در بازی اول در شرایطی بازیکن فرانسه را در کشور خودش برد که کار راحتی نبود. البته حریف فرانسوی، لائورین نفر شماره یک رنکینگ نبود، اما بازیکن جوان و خوبی است. خدابنده با اینکه در کشور خودمان یک وزن هشت با قد و قامت خوب است، اما در گرندپری پاریس از لحاظ جثه و قدی از ورزشکار فرانسوی و آلمانی ریزتر بود.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی کارشناسان اعتقاد دارند با توجه به شرایط سنی و فیزیکی خدابنده  نسبت به سنگین وزن‌های دنیا اعزام او به رقابت‌های گرندپری خروجی نخواهد داشت، گفت: اگر اینطور باشد نباید  اصلاً در گرندپری شرکت کنیم. درست است این وزن آزاد بوده، اما در اوزان دیگر نیز شرایط همینگونه است. قهرمان المپیک کرواسی در شرایطی در بازی اول خود  وزن 67 کیلوگرم حذف شد که از لحاظ فیزیکی واقعاً یک سر و گردن از همه بهتر بود. این موضوع اصلاً نمی‌تواند معیار انتخاب باشد. مضاف بر اینکه باید بچه‌ها با بهترین‌ها بازی کنند تا بعد از کسب سهمیه در المپیک شرایط بهتری داشته باشند.

شرکت در گرندپری دل و جرأت می‌خواهد

مداح با اشاره به تاثیرات مثبت حضور بازیکنان در گرندپری به تسنیم گفت: ناهید کیانی با دو برد در این مسابقات 13 امتیاز کسب کرد که از مدال طلای یک تورنمنت گرید یک بیشتر است. خدابنده و اساسه نیز 9.76 امتیاز کسب کردند. وقتی ورزشکار در این مسابقات بازی و امتیاز کسب و با بزرگان دنیا بازی می‌کند در رنکینگ نیز ارتقا رتبه خواهد شد و این موضوع در سیدبندی او در مسابقات جهانی تاثیرگذار خواهد بود. اینها زنجیروار به هم متصل است، اما متأسفانه برخی روی انتقاد و پیشنهاد سودجویی و برخی منصفانه نقد می‌کند.

وی با استقبال از انتقادات سازنده گفت: همیشه از انتقاد سازنده استقبال می‌کنم، چون به نفع تیم من است. به دنبال این هستم که با تیم ملی نتیجه خوب بگیریم و قبلاً نیز این موضوع را ثابت کردیم. اگر گرندپری کار راحتی است، چرا در اردو و تیم‌های قبلی اعتقادی به حضور در گرندپری نداشتند. شرکت در گرندپری دل و جرأت می‌خواهد و پای این قضیه به خاطر مواردی که اشاره کردم می‌ایستم. اعتقاد دارم حتی این بچه‌ها می‌تواند مدال بگیرند و باید به آنها فرصت داد. در این مسابقات غیر از جید جونز، بیانکا واکدن و قهرمان المپیک از کرواسی  در بازی نخست شکست خوردند تا مشخص شود زمین گرندپری قابل پیش‌بینی نیست.

ترکیب جهانی از 14 نفر بازیکن حاضر در اردو انتخاب خواهد شد

وی در خصوص اینکه برای انتخاب ترکیب تیم ملی در مسابقات جهانی انتخابی برگزار خواهد شد یا نه، گفت: معمولاً  تصمیمات را به تنهایی نمی‌گیرم و سعی می‌کنم حتماً مشورت کنم. با ساعی به عنوان رئیس فدراسیون در همه موارد مشورت می‌شود. برای مسابقات جهانی از امروز تعدادی بازیکن را به اردو دعوت کردیم. ملیکا میرحسینی یکی از این ورزشکاران بود که دعوت شد، اما اعلام کرد هنوز یک ماه از طول درمانش باقی مانده و ترجیح می‌دهد این یک ماه تمام و بعد با نظر پزشک وارد اردوها شود.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: کیمیا همتی را هم دعوت کردیم که گفت در حال حاضر امکان حضور در اردو را ندارد، اما مهلا مومن‌زاده وارد اردو خواهد شد. به فریده نصیری که در اردوهای گذشته حذف شده بود نیز دوباره فرصت دادیم تا محک بخورد. در مجموع 16 نفر دعوت شدند که 2 نفر انصراف دادند. مبینا نعمت‌زاده هم پس از حضور در مسابقات جهانی و آسیایی نوجوانان در اردو حضور خواهد شد تا ترکیب تیم ملی از میان 14 بازیکن حاضر در اردو انتخاب شوند.

دیدگاه‌ها