کد خبر : 1842931 | 19 شهریور 1401 ساعت 10:37 | 8.5K بازدید | 3 دیدگاه

می‌خواهم در اوج مربیگری را کنار بگذارم

میثاقیان: داماش آخرین ماموریت من در فوتبال است

اکبر میثاقیان، در سن 69 سالگی استراتژی جدیدی را برای خود تعریف کرده است؛ هدایت تیم داماش گیلان به لیگ برتر و خداحافظی با دنیای مربیگری.

میثاقیان: داماش آخرین ماموریت من در فوتبال است

به گزارش "ورزش سه"، تحقق وعده‌ای که او داده خیلی سخت به نظر می‌رسد چراکه در لیگ 2، از 28 تیم تنها سه تیم به لیگ یک صعود می‌کنند و در لیگ یک هم 18 تیم حضور دارند که در نهایت، دو تیم لیگ برتری می‌شوند. از همه مهم‌تر در این مسیر تنها خواست اکبر میثاقیان کافی نیست و باشگاه هم باید یارای صعود به این دو لیگ را داشته باشد.

به هر صورت مربی خستگی‌ناپذیر فوتبال که هدایت 6 تیم دسته اولی به لیگ برتر در کارنامه‌اش دیده می‌شود در پاسخ به این پرسش که چرا علاقه‌مند است همچنان در چرخه مربیگری حضور داشته باشد؟ گفت: من با بیکاری میانه خوبی ندارم و برای من خوب نیست. من با کار به دنیا آمدم و با کار هم می‌روم، کار کردن را دوست دارم نه فقط به خاطر درآمد که شاید یکی از انگیزه‌های کار کردن باشد. اما من مربیگری را دوست دارم و هرکس هر چیزی را دوست دارد، می‌خواهد آن را در کنارش داشته باشد و از دوری آن هم اذیت می‌شود.

من عاشق مربیگری در فوتبال هستم، همان طور که عاشق اعضای خانواده‌ام هستم. بعد از جدایی از شهر خودرو که دوست ندارم درموردش حرف بزنم، پیشنهاد شهرداری نوشهر پیش آمد. در این شهر خاطرات خوبی برایم رقم خورده است و مردم نوشهر به خاطر تلاش‌هایم در شموشک هنوز من را دوست دارند و به من محبت می‌کنند.

می‌خواستم یک بار دیگر خاطرات خوبی در نوشهر بسازم. اما مذاکره کردم و احساس کردم شرایط برای موفقیت من مهیا نیست، البته از دیدگاه من. پیشنهاد داماش که پیش آمد دوباره برای کار راغب شدم. چون شهر رشت و مردمانش را دوست دارم. همین‌طور تیم داماش یکی از تیم‌های باهویت فوتبال کشور است. اصولا تیم‌هایی را که هویت دارند و تماشاگر پشت آن تیم است، دوست دارم و از کار کردن در آن‌ها لذت می‌برم.

1667936

این‌طوری احساس می‌کنی برای جامعه ثمر بخش هستی. وقتی تیم را بالا بیاوری مردم یک شهر خوشحال می‌شوند و این خوشحال‌کننده است، احساسی که آن موقع داری با هیچ چیز قابل تعویض نیست. من به داماش آمدم تا تیم را به لیگ برتر بیاورم. دست نیاز را به سوی تماشاگران این تیم دراز می‌کنم، همین‌طور مدیران شهر و استان. جای داماش لیگ برتر است نه لیگ ۲. به خصوص که فوتبال گیلان سرشار از استعداد است. تیمی‌ که چنین تماشاگرانی دارد حیف است در لیگ ۲ باشد.

سرمربی تیم داماش در خصوص اینکه گفته است با هدایت تیم داماش مربیگری را کنار می گذارد؛ این چنین توضیح داد: شاید هدایت تیم داماش از لیگ ۲ به لیگ برتر آخرین ماموریت من در فوتبال باشد. من در کار خود جدی هستم، توان می‌گذارم و در این راه خیلی حرص و جوش می‌خورم. شاید بعد از هدایت داماش به لیگ برتر، دیگر تاب و توانی برای من باقی نماند. اگر زنده ماندم شاید در لیگ برتر هم این تیم را هدایت کردم. اما ماموریت اول من هدایت تیم به لیگ یک و در ادامه لیگ برتر است. این خیلی خیلی کار سختی است و اگر موفق به انجام آن شوم شاید با خوشحالی برای همیشه مربیگری را کنار بگذارم. می‌خواهم در اوج مربیگری را کنار بگذارم. (با خنده) می‌خواهم دل مردم شهر رشت و همه گیلانی‌ها را شاد کنم.

دیدگاه‌ها