کد خبر : 1842974 | 19 شهریور 1401 ساعت 13:35 | 31.5K بازدید | 0 دیدگاه

بالا گرفتن تنش‌ها در بوسنی، به خاطر یک بازی دوستانه

تهدید یک حزب سیاسی: حق ندارید با روسیه بازی کنید!

برگزاری بازی دوستانه با روسیه، باعث شده تا یک حزب سیاسی مستقر در سارایوو، فدراسیون فوتبال بوسنی را تهدید کند.

تهدید یک حزب سیاسی: حق ندارید با روسیه بازی کنید!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی روسیه در یک بازی تدارکاتی دیگر، به مصاف بوسنی و هرزگووین می رود. مسابقه ای که به دلیل مسائل سیاسی، جنجالی شده است.

وب سایت Vecernji بوسنی در مطلبی نوشت: فدراسیون فوتبال بوسنی و هرزگوین با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال اروپا درخصوص برگزاری بازی تدارکاتی برابر روسیه استعلام گرفت که یوفا با این مسئله مخالفتی نکرده است.

رئیس فدراسیون فوتبال بوسنی و هرزگوین روز جمعه برگزاری بازی دوستانه بین این کشور و تیم ملی روسیه را تأیید کرد که جنجال‌های سیاسی به وجود آورد. به ویژه اینکه ورزشکاران و تیم‌های ملی روسیه به دلیل جنگ اوکراین، نمی‌توانند در مسابقات رشته های مختلف شرکت کنند.

در همین خصوص، کمیته ویژه فدراسیون فوتبال بوسنی و هرزگوین، دعوت روسیه را برای برگزاری یک بازی دوستانه در نوامبر سال جاری در سن پترزبورگ پذیرفت.

1743638

در سایت رسمی فدراسیون فوتبال بوسنی، به تازگی جزئیات فنی بازی دوستانه مقابل روسیه که در رده سی و پنجم رده بندی فیفا قرار دارد، منتشر شده است.

فدراسیون فوتبال فدراسیون روسیه هفته گذشته برای برگزاری این مسابقه دعوت نامه ای را برای بوسنی صادر کرد. آنها علاوه بر بوسنی، با تیم های ملی ایران و قرقیزستان نیز روبرو خواهند شد.

اما برگزاری این بازی، تنش های سیاسی را نیز در پی داشته است. یک حزب سیاسی که مقر آن در سارایوو است، تصمیم فدراسیون فوتبال بوسنی و هرزگوین را به شدت محکوم کرد.

آنها در بیانیه خود نوشتند: اگر تصمیم بگیرند این مسابقه را برگزار کنند، به رهبری فدراسیون فوتبال می گوییم که این پایان کار آنهاست. ما از اکتبر به آن رسیدگی خواهیم کرد.

قرار است چند ماه دیگر انتخابات سیاسی در بوسنی برگزار شد و این حزب سیاسی مخالف کشور روسیه، فدراسیون فوتبال بوسنی را در این خصوص تهدید کرده است.

دیدگاه‌ها