کد خبر : 1843182 | 20 شهریور 1401 ساعت 12:41 | 97.6K بازدید | 28 دیدگاه

سرمربی آوردید یا شومن؟

حرف‌های تند مربی پرسپولیسی نساجی علیه ساپینتو!

اینجا چاله‌میدان نیست و ما آمده‌ایم که فوتبال بازی کنیم و لذت ببریم؛ درست است که بازی را باخته‌ایم اما نباید اخلاق و رفتار حرفه‌ای را ببازیم.

حرف‌های تند مربی پرسپولیسی نساجی علیه ساپینتو!

به گزارش "ورزش سه"، نساجی در هفته ششم لیگ برتر در استادیوم آزادی برابر استقلال قرار گرفت و با نتیجه ۳-۱ شکست خورد؛ در حاشیه این دیدار تنش‌هایی بین نیمکت دو تیم به وجود آمد که به همین بهانه به سراغ جواد منافی مربی تیم نساجی رفتیم و از او درباره حواشی این بازی سوال کردیم.

منافی در این گفت‌وگو گلایه‌های تندی را نسبت به رفتارهای ریکاردو ساپینتو مطرح کرد که در ادامه می‌خوانیم:

* همه چیز دست به دست هم داد که خوب نباشیم 
مربی نساجی در ابتدا در خصوص شکست این تیم برابر استقلال گفت: روز، روز ما نبود و ما در روزی که باید خوب و باهوش بازی می‌کردیم، خوب نبودیم. اشتباهات دقایق ابتدایی بازی شرایط تیم ما را سخت کرد؛ در دقیقه ۳ روی یک اشتباه فردی گل دریافت کردیم و کار برای تیم سخت شد. از طرفی با مصدومیت بچه‌ها و اخراج امیر جانملکی همه چیز دست به دست هم داد تا بازی بدی انجام بدهیم. انتظار چنین اتفاقی را نداشتیم و از هواداران‌مان به خاطر این باخت عذرخواهی می‌کنیم. در هر صورت در فوتبال این اتفاقات رخ می‌دهد و امیدوارم در بازی‌های آینده بتوانیم جبران کنیم و بازی‌های بهتری ارائه بدهیم و امتیاز بگیریم.

* خط دفاعی نه؛ همه تیم ما بد بودند!
منافی در واکنش به ضعف خط دفاعی نساجی برابر استقلال توضیح داد: کل تیم ما خوب نبود و از بچه‌ها انتظار این را نداشتیم؛ یکی دو نفر نبودند و همه تیم ما خوب نبودند. گل دقیقه ۳ باعث شد نظم تیم ما به هم بریزد. به هر حال ما انتظار داشتیم که بچه‌ها بازی بهتری انجام بدهند. این بازیکنان در بازی‌های اخیر نشان دادند که شرایط خوبی دارند و می‌توانیم به هر تیمی فشار بیاوریم و گل بزنیم ولی همان‌طور که گفتم واقعا روز، روزِ تیم ما نبود. وقتی یک تیمی در استادیوم آزادی برابر استقلال و پرسپولیس گل می‌خورد، بازیکنان از نظر روحی و روانی به هم می‌ریزند و سازمان دفاعی‌مان خوب شکل نگرفت. البته باز هم تاکید می‌کنم مشکل ما فقط خط دفاع نبود و کل بچه‌ها خوب نبودند و به همین دلیل هم بازی را واگذار کردیم.

1744022

* هیچ اعتراضی به داوری بازی نداشتم
او در مورد قضاوت داور این بازی عنوان کرد: ما هیچ اعتراضی به داوری نکردیم و آقای همرنگ بسیار خوب قضاوت کردند. با وجود اینکه بازی را واگذار کردیم، پنالتی گرفته شد و بازیکن ما را هم اخراج کردند اما داوری هیچ مشکلی نداشت. من از خودشان هم تشکر کردم و گفتم بسیار خوب قضاوت کردید. در‌ صحنه‌ای که من اعتراض کردم هم دلیل اعتراضم داوری نبود؛ به سرمربی حریف اعتراض کردم. آقای همرنگ بسیار خوب داوری کرد.

* ساپینتو برای تیم ما خط و نشان می‌کشید
منافی درباره تنش‌هایی که بین نیمکت دو تیم وجود داشت توضیح داد: ما سه بازی از داوری متضرر شدیم و سعی کردیم به داورها بی‌احترامی نکنیم؛ ما در بازی با سپاهان، ملوان و پیکان به خاطر داوری امتیاز از دست دادیم اما احترام گذاشتیم. در بازی با استقلال از دقیقه یک و با اولین سوت داور، همه کادرفنی حریف از سرمربی گرفته تا دستیارهای ایرانی و خارجی سر گروه داوری ریختند، هجمه به وجود آوردند، فقط دادوفریاد کردند و تنش ایجاد کردند. سرمربی تیم حریف برای ما خط و نشان می‌کشید؛ به چه دلیل؟ تا دقیقه ۴۵ بازی ما یک اعتراض هم نداشتیم و از روی نیمکت بلند نشدیم؛ برای حریف پنالتی گرفتند و صحنه‌های دیگری هم وجود داشت که هیچ اعتراضی نکردیم اما در صحنه‌ای آقای مطهری یک اعتراض کوچک داشت و در برخوردی در کنار خط گفت این خطا بود و داور به آقای مطهری کارت زرد داد.

1744014

* سرمربی آورده‌اید یا شومن؟
وی افزود: ما در کنار خط با داور صحبت می‌کردیم و سرمربی تیم حریف برای من و کادرفنی رجز می‌خواند و خط و نشان می‌کشد؛ چطور می‌شود که یک مربی خارجی وارد فوتبال ما بشود و برای نیمکت حریف رجز بخواند و دادوبیداد کند؟ نمی‌دانم دلیل این رفتارها چه بود و من حتی به داور هم گفتم شما جلوی ایشان را بگیرید. سرمربی آورده‌اید یا شومن؟ رفتارهای کنار زمین ایشان را در هفته‌های گذشته و بازی دیروز نگاه کنید‌‌. من به خاطر این رفتارها و اینکه با اولین اعتراض به آقای مطهری کارت دادند از داور ناراحت شدم و گفتم چرا از دقیقه یک، کادرفنی حریف اعتراض می‌کنند و شما برخوردی نمی‌کنید؟ ما تیم پرطرفداری هستیم و هواداران از ما انتظار دارند و گاهی می‌گویند شما چرا اعتراض نمی‌کنید؟ متاسفانه سر مربیانی را که احترام می‌گذارند، می‌برند.

* اینجا زمین فوتبال است نه چاله میدان!
مربی نساجی درباره درگیری بین دو نیمه بیان کرد: اگر دقت کنید پنج نفر آقای ساپینتو را نگه داشته‌اند که سمت کادرفنی ما نیاید. اینجا که چاله‌میدان نیست؛ ما آمده‌ایم که فوتبال بازی کنیم و لذت ببریم. درست است که بازی را باخته‌ایم اما نباید اخلاق و رفتار حرفه‌ای را ببازیم. آقای ساپینتو از خارج از کشور آمده و باید طوری باشد که افراد بتوانند چیزهایی از ایشان یاد بگیرند نه اینکه فقط دادوبیداد کند، شومن باشد و رجز بخواند‌. این رفتارها درست نیست و عصبانیت من به خاطر همین مسائل بود.

* رجزخوانی ساپینتو باعث اعتراض من شد
وی در خصوص دلیل عصبانیت ساپینتو در بین دو نیمه گفت: دلیل این مسائل این بود که من نسبت به رفتارهای ایشان اعتراض کردم. ایشان با دست برای ما خط و نشان می‌کشید و قصد داشت به سمت ما بیاید که آقای بیژن طاهری و مربیان استقلال ایشان را گرفتند. حتی وقتی سوت پایان بازی را زدند باز هم ۵-۶ نفری ایشان را نگه داشته بودند که سمت ما نیاید. اینکه ایشان به جای مسائل فنی، به فکر حواشی و درگیری هستند باعث عصبانیت من شد. رجزخوانی آقای ساپینتو باعث اعتراض من شد اما همه به اشتباه فکر کردند برای داوری بود. ما بازی را باختیم اما صحبتی نکردیم و از داوری هم تشکر کردیم. من شخصا با رفتارهای مربی حریف مشکل داشتم. بعد بازی به من گفتند شما که آرام بودی چرا این رفتار را کردی؟‌ گفتم گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که شما نمی‌توانی خودت را کنترل کنی؛ به راحتی بی‌احترامی می‌کنند و حقت را می‌خوردند. هواداران نساجی عاشق این تیم هستند و می‌گویند چرا صحبت نمی‌کنید و با دادوفریاد حق ما را نمی‌گیرید؟ من فکر می‌کنم این مسائل حرفه‌ای نیست اما هواداران هم می‌بینند که مربیان دیگر با این کار نتیجه می‌گیرند.

1744099

* امیدوارم لیگ فقط در فیفادی تعطیل باشد
منافی درباره تعطیلی لیگ و تاثیر آن بر روی شرایط نساجی گفت: در همه جای دنیا لیگ‌ها به خاطر تیم‌های ملی تعطیل می‌شوند و من امیدوارم تعطیلی زیاد نباشد و فقط در فیفادی باشد. تعطیلی زیاد به لیگ لطمه زیادی می‌زند و در این زمان کم تا جام جهانی باید بازی‌ها برگزار شوند. در حال حاضر در همه جای دنیا تنها در فیفادی‌ها لیگ را تعطیل می‌کنند و امیدوارم در ایران هم همین‌طور باشد. ما در این دو هفته تمرینات خود را دنبال می‌کنیم و سعی می‌کنیم روی نقاط ضعف خودمان کار کنیم و برای بازی‌های آینده آماده بشویم.

* آینده خوبی در انتظار نساجی است
او در پایان در پاسخ به اینکه با توجه به نتایج، آیا باشگاه نساجی از کادرفنی این تیم حمایت می‌کند گفت: هفته ششم است و ما در این مسابقات بسیار از داوری‌ها متضرر شده‌ایم و امتيازات زیادی از دست داده‌ایم. فعلا خیلی زود است که دراین‌باره صحبتی شود‌؛ هیچ مشکلی نداریم و به کارمان ادامه می‌دهیم. فکر می‌کنم با تیم خوبی که در اختیار داریم، آینده خوبی در پیش است و نتایج بهتری خواهیم گرفت.

دیدگاه‌ها